Gå til innhold

Mødre altså;) Masse sammenligning..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må le litt. Går i barselgruppe med 6 andre mødre. Helt fra vi møttes første gang har mødrene sammenlignet barna sine. " Åh, ruller ikke din fra mage enda, det gjorde min da han var 3 mnd" osv. I det siste har jeg lagt merke til at mødrene sier at barna kan ting som de aldri viser når de er på barselgruppe, feks å krype osv. 

Har en følelse at mange mødre legger litt ekstra på når det gjelder hva babyen kan. Noen som kjenner til sammenligningsproblematikken fra sine barselgrupper;)?

Anonymous poster hash: aeef9...0b7
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, heldigvis ikke.

Vi spør og sammenligner selvsagt, men ingen skryter eller maser om sitt.

Vi har en god tone og takhøyde nok til å lufte små og store problemer i tillegg til å dele små gullkorn uten at noen hever et øyenbryn.

Skrevet

Ja, jeg gikk i gruppe med to andre som jeg også var venn med på facebook. På Facebook kom det daglige oppdateringer over hva den lille kunne. "Nå reiser han seg å går minst 5 skritt om gangen" osv. Vi så det aldri på barselgruppen. Til slutt spurte jeg henne foran alle, om hun hadde kjøpt sko til han siden han var blitt så flink å gå. Alle forstod at det bare var tomme ord. Skjønner virkelig ikke vitsen. Begge mine har vært "treg" med alt. Kanskje jeg bare er misunnelig? :P

Anonymous poster hash: 05d72...2d5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...