Anonym bruker Skrevet 31. januar 2014 #1 Skrevet 31. januar 2014 Hva er dine beste hverdagstriks for å sjonglere familie, jobb og travelt hverdagsliv? Her kommer noen av mine: 1. Noen spør meg om å stille opp på noe jeg absolutt ikke har tid til. I stedet for å si aujaoooa Ok da, sier jeg: Timeplanen er litt full nå, la meg sjekke avtaleboken før jeg kommer tilbake til deg. Litt senere: Beklager! Har ikke anledning nå. Håper du finner noen. 2. Tomt for brød, klokka er kvart over elleve, ungene skal ha matpakke i morgen, og jeg er trøtt. Bland 2 dl hvetemel, 2 dl annen meltype, 1,5 ts sukker og 1,5 ts salt, trekvart ts tørrgjær, 3 dl vann og litt olje. Bland sammen alt til våt deig, legg oppi brødformen. Sett den i ovnen, og sett på timeren. Skal heve over natten, og stekes i 230 grader, 50 minutter. Nybakt (lyst) brød til frokost. 3. Noen kommer med det ene gode rådet om det andre, fra barneoppdragelse til rengjøring, til alt annet du ikke orker å diskutere akkurat da. Jeg svarer: Ja, det høres jo ikke så dumt ut. Kanskje jeg prøver det en gang. 4. Hver gang jeg koker opp vann til te, gjør jeg noe huslig. Støvsuger kjapt over stuegulvet, vasker et par kjeler, tømmer søppelet etc. 5 minutter her og der, og ting er straks bedre. 5. Mot ekstrem godtesyke spiser jeg et par druer, eller mørk sjokolade med 86% kakao, eller en spiseskje rødvin, eller et grønt, oppdelt eple. 6. Legger alltid lommebok, nøkler og avtalebok samme sted. 7. Alle regninger som kommer i posten blir lagt inn i nettbanken umiddelbart, eller jeg legger det på pc-tastaturet så jeg gjør det neste gang jeg skal bruke pc-en. Andre triks? Anonymous poster hash: 003a3...21c
Bustetroll Skrevet 31. januar 2014 #2 Skrevet 31. januar 2014 (endret) Kaller du det triks? Skjønte ikke helt den her jeg.. Endret 31. januar 2014 av Bustetroll
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2014 #3 Skrevet 31. januar 2014 Kaller du det triks? Skjønte ikke helt den her jeg.. Kan sikkert kalle det smarte rutiner også - blir det samme Jeg gjør som deg, HI - alltid lommebøker, nøkler osv på samme sted. Det samme med mobillader og headsett til mobilen - ellers leter jeg meg alltid ihjel etter dem. Har en handleliste liggende fremme på fast sted, da er det lett å skrive på ting på den når noen tar noe og ser det er tomt eller nesten tomt - da bruker man mindre tid på å gå gjennom alt. Lager gjerne store porsjoner av ting slik at det blir middag en annen dag når jeg vet det ikke blir særlig tid å lage ordentlig middag. Ta det ut av fryseren på morgenen, så er det bare å varme på ettermiddagen, grønnsaker koker den lille tiden det tar. Handler på tidspunkt hvor det er mindre folk i butikkene - ikke når alle andre skal hjem fra jobb og er sultne også. Lar ting ha sin faste plass i skuffer og skap (det er visst ikke alle som har, min mor bl.a., og da bruker man så mye lenger tid på å finne ut hvor man la ting sist). Og bli flinkere til å si nei uten å få dårlig samvittighet når det faktisk ikke passer. Anonymous poster hash: 1f156...e86
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2014 #4 Skrevet 31. januar 2014 Kaller du det triks? Skjønte ikke helt den her jeg.. Små ting du gjør som gjør at hverdagen blir litt enklere, mener jeg. Alle har vel sånn ting, gjerne enkle ting man selv alltid gjør, og som andre kanskje ikke har tenkt på. Har du en genial oppskrift for å fjerne rødvinsflekker, et magisk triks som funker når ungene slår seg kollektiv vrange i matbutikken, en innøvd replikk som fungerer når noen er frekke mot deg ... Anonymous poster hash: 003a3...21c
Bustetroll Skrevet 31. januar 2014 #5 Skrevet 31. januar 2014 Kaller du det triks? Skjønte ikke helt den her jeg.. Små ting du gjør som gjør at hverdagen blir litt enklere, mener jeg. Alle har vel sånn ting, gjerne enkle ting man selv alltid gjør, og som andre kanskje ikke har tenkt på. Har du en genial oppskrift for å fjerne rødvinsflekker, et magisk triks som funker når ungene slår seg kollektiv vrange i matbutikken, en innøvd replikk som fungerer når noen er frekke mot deg ... Anonymous poster hash: 003a3...21c Triks ja, som å fjerne rødvinsflekker, det er triks. Men punkt 1 og 3, er er jo bare en normal samtale, ikke et triks, hehe. Eneste jeg ville kalle et triks eller, som er lurt, det er nr 4.
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2014 #6 Skrevet 31. januar 2014 Triks ja, som å fjerne rødvinsflekker, det er triks. Men punkt 1 og 3, er er jo bare en normal samtale, ikke et triks, hehe. Eneste jeg ville kalle et triks eller, som er lurt, det er nr 4. Så bra du fikk noe ut av punkt 4) da! Det er jo forskjell på hva som vil funke for andre. Beskriv noen av dine hverdagstriks da? HI Anonymous poster hash: 003a3...21c
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2014 #7 Skrevet 31. januar 2014 Nå er ikke jeg så veldig travel enda. Men med en fireåring, skiftjobb og høygravid så blir man sliten i hverdagen. Mitt råd er å ta livet med ro og ikke stress. Barna har ikke vondt av brød o.l etter barnehagen og middag til kvelds. Husvasken går ingen vei og kan tas når barna er lagt. Gjør hverdagen litt mer koselig enn bare henting i barnehage/ skole-middag-mas-kvelds-sove. Det er flest hverdager og jeg syns "alle" bare stresser. Det blir nok mer hektisk når vi har to barn som skal på hver sine aktiviteter hver uke+bursdager osv, det er jeg klar over Anonymous poster hash: 65e83...232
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2014 #8 Skrevet 31. januar 2014 Ha handleliste-app som en synkronisert med samboer Da kan begge legge til og begge se alt! Anonymous poster hash: 901e6...952
Bustetroll Skrevet 31. januar 2014 #9 Skrevet 31. januar 2014 Triks ja, som å fjerne rødvinsflekker, det er triks. Men punkt 1 og 3, er er jo bare en normal samtale, ikke et triks, hehe. Eneste jeg ville kalle et triks eller, som er lurt, det er nr 4. Så bra du fikk noe ut av punkt 4) da! Det er jo forskjell på hva som vil funke for andre. Beskriv noen av dine hverdagstriks da? HI Anonymous poster hash: 003a3...21c Jeg har ikke så mange Var ikke meningen å virke så negativ som det så ut som, hehe. Hmm, -Nå har jeg kapselmaskin da, men før, da jeg brukte kaffetrakter, gjorde jeg alt klart før neste morgen, slik at jeg bare kunne stikke i kontakta og trykke på knappen da jeg stod opp. - Jeg vasker over badet mens jeg dusjer - Jeg vasker opp alt 10 sekunder etter jeg er ferdig med det, slik at jeg aldri har oppvask (Har ikke oppvaskmaskin) - Jeg legger meg kl 20, så jeg er uthvilt til neste dag GOD NATT
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2014 #10 Skrevet 31. januar 2014 Triks ja, som å fjerne rødvinsflekker, det er triks. Men punkt 1 og 3, er er jo bare en normal samtale, ikke et triks, hehe. Eneste jeg ville kalle et triks eller, som er lurt, det er nr 4. Så bra du fikk noe ut av punkt 4) da! Det er jo forskjell på hva som vil funke for andre. Beskriv noen av dine hverdagstriks da? HI Anonymous poster hash: 003a3...21c Jeg har ikke så mange Var ikke meningen å virke så negativ som det så ut som, hehe. Hmm, -Nå har jeg kapselmaskin da, men før, da jeg brukte kaffetrakter, gjorde jeg alt klart før neste morgen, slik at jeg bare kunne stikke i kontakta og trykke på knappen da jeg stod opp. - Jeg vasker over badet mens jeg dusjer - Jeg vasker opp alt 10 sekunder etter jeg er ferdig med det, slik at jeg aldri har oppvask (Har ikke oppvaskmaskin) - Jeg legger meg kl 20, så jeg er uthvilt til neste dag GOD NATT Synes det der var en rekke gode tips, jeg, takk! For noen er de samtalepunktene helt vanlige. Men da har man en slags replikk man kan komme med hvis man blir litt satt ut når noen spør deg om noe, eller "forlanger" at du skal gjøre ditt og datt med ungen din. Så slipper man å rote seg inn i 99 verv man ikke hadde lyst til, eller storkrangle med svigermor i juleselskapet. Anonymous poster hash: 003a3...21c
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2014 #11 Skrevet 31. januar 2014 Triks ja, som å fjerne rødvinsflekker, det er triks. Men punkt 1 og 3, er er jo bare en normal samtale, ikke et triks, hehe. Eneste jeg ville kalle et triks eller, som er lurt, det er nr 4. Synes det der var en rekke gode tips, jeg, takk! For noen er de samtalepunktene helt vanlige. Men da har man en slags replikk man kan komme med hvis man blir litt satt ut når noen spør deg om noe, eller "forlanger" at du skal gjøre ditt og datt med ungen din. Så slipper man å rote seg inn i 99 verv man ikke hadde lyst til, eller storkrangle med svigermor i juleselskapet. Anonymous poster hash: 003a3...21c Det over var HI til bustetroll. Og en riktig god natt! Anonymous poster hash: 003a3...21c
Bustetroll Skrevet 31. januar 2014 #12 Skrevet 31. januar 2014 Triks ja, som å fjerne rødvinsflekker, det er triks. Men punkt 1 og 3, er er jo bare en normal samtale, ikke et triks, hehe. Eneste jeg ville kalle et triks eller, som er lurt, det er nr 4. Synes det der var en rekke gode tips, jeg, takk! For noen er de samtalepunktene helt vanlige. Men da har man en slags replikk man kan komme med hvis man blir litt satt ut når noen spør deg om noe, eller "forlanger" at du skal gjøre ditt og datt med ungen din. Så slipper man å rote seg inn i 99 verv man ikke hadde lyst til, eller storkrangle med svigermor i juleselskapet. Anonymous poster hash: 003a3...21c Det over var HI til bustetroll. Og en riktig god natt! Anonymous poster hash: 003a3...21c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå