Anonym bruker Skrevet 31. januar 2014 #1 Skrevet 31. januar 2014 Sønnen min er 7 mnd gammel, og fikk påvist melkeproteinallergi når han var 5 uker gammel. Har derfor gitt han nutramigen og grøt uten melk og gluten. Skulle teste en vanlig grøt fra Nestle, og dagen etter var han veldig utilpass og gråt mye. Han kastet og opp etter et måltid, og har hatt avføring som har en helt annen konsistens og farge enn det han pleier. Trodde først det var omgangssyke, men det var med den ene gangen med oppkast og bleiene har ikke vært fylt oftere enn før. Så begynte jeg å tenke på dette med cøliakI...hvordan utarter det seg hos barn? Anonymous poster hash: 4fedc...624
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2014 #2 Skrevet 31. januar 2014 Det kan utarte seg på så utrolig mange forskjellige måter, så det er helt umulig å vite. Ta kontakt med lege hvis det fortsetter. Anonymous poster hash: c4270...c8c
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2014 #3 Skrevet 31. januar 2014 Det kan utarte seg på så utrolig mange forskjellige måter, så det er helt umulig å vite. Ta kontakt med lege hvis det fortsetter. Anonymous poster hash: c4270...c8c Ok, takk Anonymous poster hash: 4fedc...624
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2014 #4 Skrevet 31. januar 2014 Det ble tatt blod prøver av jenta vår når hun var 5 mnd og 10 mnd. Så be om en blodprøve. Indikerer den at han har det blir det tatt gastroskopi. Ungen til søstern har det Anonymous poster hash: 045cf...c40
It's all about me Skrevet 31. januar 2014 #5 Skrevet 31. januar 2014 Reaksjonen på gluten hos en med cøliaki venter ikke til dagen etter, det kommer innen et par timer ca. Så jeg tror ikke det er cøliaki når det tok så lang tid. Men oppkast og magevondt er to av mange symptomer.
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2014 #6 Skrevet 31. januar 2014 Reaksjonen på gluten hos en med cøliaki venter ikke til dagen etter, det kommer innen et par timer ca. Så jeg tror ikke det er cøliaki når det tok så lang tid. Men oppkast og magevondt er to av mange symptomer. Han kasta opp etter grøten første dag (på kvelden). Det var altså første gNg han fikk den grøten.....lett å forklare på nett Dagen etter var han sur og grinete, og er det egentlig enda... Men han har ikke reagert på brød da... Anonymous poster hash: 4fedc...624
It's all about me Skrevet 31. januar 2014 #7 Skrevet 31. januar 2014 Da er det en mulighet. Se det an om det skjer igjen og ta en tur til legen fir test om det fortsetter.
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2014 #8 Skrevet 31. januar 2014 Da er det en mulighet. Se det an om det skjer igjen og ta en tur til legen fir test om det fortsetter. Jeg avfeide det litt med at han sikkert fikk noe i halsen, men når han var så grinete dagen etter tenkte jeg over det. Har ikke gitt han den grøten etter at jeg tenkte på dette. Kanskje prøve igjen å se. Takk for svar Anonymous poster hash: 4fedc...624
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2014 #9 Skrevet 31. januar 2014 Men om han har melkeproteinalkergi.. Det er jo melk i Nestle grøtene?! Anonymous poster hash: c88f8...963
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2014 #10 Skrevet 1. februar 2014 Reaksjonen på gluten hos en med cøliaki venter ikke til dagen etter, det kommer innen et par timer ca. Så jeg tror ikke det er cøliaki når det tok så lang tid. Men oppkast og magevondt er to av mange symptomer. Han kasta opp etter grøten første dag (på kvelden). Det var altså første gNg han fikk den grøten.....lett å forklare på nett Dagen etter var han sur og grinete, og er det egentlig enda... Men han har ikke reagert på brød da...Anonymous poster hash: 4fedc...624 Han skulle ha reagert på brød. Og man er ikke dårlig dagen etterpå. Ungen til søstern blir skikkelig dårlig, og kaster opp og går på do, men er ikke sånn dagen etter Anonymous poster hash: 045cf...c40
It's all about me Skrevet 1. februar 2014 #11 Skrevet 1. februar 2014 Reaksjonen på gluten hos en med cøliaki venter ikke til dagen etter, det kommer innen et par timer ca. Så jeg tror ikke det er cøliaki når det tok så lang tid. Men oppkast og magevondt er to av mange symptomer. Han kasta opp etter grøten første dag (på kvelden). Det var altså første gNg han fikk den grøten.....lett å forklare på nett Dagen etter var han sur og grinete, og er det egentlig enda... Men han har ikke reagert på brød da...Anonymous poster hash: 4fedc...624 Han skulle ha reagert på brød. Og man er ikke dårlig dagen etterpå. Ungen til søstern blir skikkelig dårlig, og kaster opp og går på do, men er ikke sånn dagen etterAnonymous poster hash: 045cf...c40 Da min først begynte å få synlige reaksjoner pga gluten kom det etter kvelds-vellingen. Reaksjon etter inntak av brød og andre glutenholdige produkter drøyde en til to uker etter det. selv om to matvarer begge ineholder gluten kan kroppen takle den ene bedre enn den andre. Min reagerer også med voldsomt oppkast rett etter og generelt ubehag dagen etter det igjen.
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2014 #12 Skrevet 1. februar 2014 Reaksjonen på gluten hos en med cøliaki venter ikke til dagen etter, det kommer innen et par timer ca. Så jeg tror ikke det er cøliaki når det tok så lang tid. Men oppkast og magevondt er to av mange symptomer. Han kasta opp etter grøten første dag (på kvelden). Det var altså første gNg han fikk den grøten.....lett å forklare på nett Dagen etter var han sur og grinete, og er det egentlig enda... Men han har ikke reagert på brød da...Anonymous poster hash: 4fedc...624 Han skulle ha reagert på brød. Og man er ikke dårlig dagen etterpå. Ungen til søstern blir skikkelig dårlig, og kaster opp og går på do, men er ikke sånn dagen etter Anonymous poster hash: 045cf...c40 Det er veldig forskjellig hvordan en reagerer. Noen blir dårlig med en gang, og fort bra igjen. Andre er dårlig i over en uke. Anonymous poster hash: c4270...c8c
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2014 #13 Skrevet 1. februar 2014 Ja, i neslegrøten er det hvertfall skummamelkpulver... Skal kjøpe nye melkefrie i morgen og se hvordan humøret er da. Han har ikke kasta opp mer, men bleiene er fortsatt grusomme på både lukt og farge... HI Anonymous poster hash: 4fedc...624
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå