Gå til innhold

Får far full permisjon om jeg er deltidsstudent men uten jobb?


Sofiegullet&LilleSpire

Anbefalte innlegg

Har prøvd å søkt rundt på forumet, men er litt usikker på hva som gjelder. Jeg har termin i september og går for tiden på deltidsutdanning. Jeg skal fortsette neste år uten å ta ut permisjon fra studiet. Får far rett på å ta ut full permisjon siden han ikke har rett på fedrekvote siden jeg ikke har jobb og bare har rett på engangsstønad?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For at far skal kunne ta ut foreldrepenger må du studere på fulltid... Du sier du kun har deltidsstudie, da vil ikke far kunne ta ut foreldrepenger uten at du i tillegg til studier jobber sånn at du tilsammen er i aktivitet på fulltid... 



Anonymous poster hash: e5316...8c6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

For at far skal kunne ta ut foreldrepenger må du studere på fulltid... Du sier du kun har deltidsstudie, da vil ikke far kunne ta ut foreldrepenger uten at du i tillegg til studier jobber sånn at du tilsammen er i aktivitet på fulltid... 

 

Anonymous poster hash: e5316...8c6

 

 

Så da vil far hverken få fedrekvote eller permisjon..??!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest babyplusme

Jeg ville snakket med Nav om jeg var deg. Min far hadde ikke rett på noe som helst permisjon fordi min mor ikke hadde arbeidet seg opp til å få permisjonspenger.  Hvis man får engangs stønad tror jeg ikke man har rett på noe mer.. med mindre jeg tar helt feil...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

For at far skal kunne ta ut foreldrepenger må du studere på fulltid... Du sier du kun har deltidsstudie, da vil ikke far kunne ta ut foreldrepenger uten at du i tillegg til studier jobber sånn at du tilsammen er i aktivitet på fulltid... 

 

Anonymous poster hash: e5316...8c6

 

 

Så da vil far hverken få fedrekvote eller permisjon..??!?

 

 

Det stemmer....

 

Anonymous poster hash: e5316...8c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville snakket med Nav om jeg var deg. Min far hadde ikke rett på noe som helst permisjon fordi min mor ikke hadde arbeidet seg opp til å få permisjonspenger.  Hvis man får engangs stønad tror jeg ikke man har rett på noe mer.. med mindre jeg tar helt feil...

 

Som nevnt, far har selvstendig opptjeningsrett til foreldrepenger, men det kreves da at mor er i aktivitet og enten jobber minst 75%, studerer på heltid eller har en kombinasjon av jobb + studier som tilsammen gir fulltid.. 

 

Anonymous poster hash: e5316...8c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...