Anonym bruker Skrevet 31. januar 2014 #1 Skrevet 31. januar 2014 Hele tiden får jeg i posten at jeg er blitt kredittvurdert. Greit når man handler noe på nettet, men nå også i vanlig butikk. Sist uke bestilte jeg noen dører, og fikk i posten at jeg er blitt kredittvurdert. Flere som opplever dette? Anonymous poster hash: 92a96...6b3
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2014 #2 Skrevet 31. januar 2014 Bare om du ikke betaler kontant. Skal du ha faktura og betale på etterskudd blir du kredittvurdert, for da blir du kredittkunde i butikken. Betaler du kontakt sjekker de selvfølgelig ikke. Jeg jobber i butikk og de kundene som blir sjekket av regnskapskontoret er de som vil ha regningen i posten. Anonymous poster hash: 15d6c...661
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 31. januar 2014 #3 Skrevet 31. januar 2014 Dører produseres for deg. Sikkert derfor. Men vær obs dersom du mottar kredittvurdering som du ikke kan relatere til noe du har kjøpt. Da er det mest sannsynlig svindel på gang.
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2014 #4 Skrevet 31. januar 2014 Dørene jeg har bestilt er ikke betalt, skal betale dem når jeg henter dem. Det var tilbud på de førrige uke så jeg slo til. Hi Anonymous poster hash: 92a96...6b3
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2014 #5 Skrevet 31. januar 2014 Derfor du ble kredittvurdert, for når du ikke betaler før henting får du i praksis kreditt fra butikken. Akkurat som når du kjøper møbler med betalingsutsettlse, bare kortere. Anonymous poster hash: 86609...f1a
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2014 #6 Skrevet 31. januar 2014 Derfor du ble kredittvurdert, for når du ikke betaler før henting får du i praksis kreditt fra butikken. Akkurat som når du kjøper møbler med betalingsutsettlse, bare kortere.Anonymous poster hash: 86609...f1a Kan jo ikke betale for noe jeg ikke har fått enda.. Tulling. Anonymous poster hash: 92a96...6b3
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2014 #7 Skrevet 31. januar 2014 Derfor du ble kredittvurdert, for når du ikke betaler før henting får du i praksis kreditt fra butikken. Akkurat som når du kjøper møbler med betalingsutsettlse, bare kortere.Anonymous poster hash: 86609...f1a Kan jo ikke betale for noe jeg ikke har fått enda.. Tulling.Anonymous poster hash: 92a96...6b3 Eehm.. Jo det kan du vel? De fleste nettbutikker må man betale før man får varen.. Skal man ha faktura eller betalingsutsettelse kredittsjekkes man som regel. Kjøper du sofa på bohus som ikke er på lager, betaler man før man får den som regel.. Med mindre man tar betalingsutsettelse.. Men da, igjen, kredittsjekkes man Anonymous poster hash: 212cc...059
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2014 #8 Skrevet 31. januar 2014 Betale for en sofa før du får den? Sånt gjør jeg aldri. Du kommer til å gå på en smell en dag.. Anonymous poster hash: 705cf...fea
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2014 #9 Skrevet 31. januar 2014 Nettet er noe annet. Men i butikken betaler jeg aldri før jeg får varen. Betale for sofa før du får den? Aldri gjort og aldri kommer til å gjøre. Anonymous poster hash: 92a96...6b3
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2014 #10 Skrevet 31. januar 2014 Men da har du bestilt et produkt - dører - og det betyr at butikken tar en kredittrisiko på deg. Dvs risiko på om du kommer og henter og betaler varene du har bestilt. Helt greit å ikke betale før du får varen, men normalt da å bli kredittsjekket. Akkurat som at du ikke vil betale varene før levering så ville de nok krevd forskuddsbetaling om det hadde vist seg at du har betalingsanmerkninger.. Anonymous poster hash: 11389...425
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2014 #11 Skrevet 31. januar 2014 Se nøye på kredittvurderingene dere får. Samboer fikk en hvor det stod at han har masse gjeld og anmerkninger, var feil alt. Når han sjekket personnr så stod det personnr til en annen person, men samboers navn. Så han ringte og det var en forveksling. Anonymous poster hash: cb1e6...723
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2014 #12 Skrevet 31. januar 2014 Ikke for å kuppe tråden, men er helt vanlig å i hvertfall betale et depositum på bestillingsvarer... Anonymous poster hash: 48d99...a4f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå