Gå til innhold

Når barna bor 50/50 hos mor og far

Anbefalte innlegg

Skrevet

og begge foreldrene jobber fullt. Har man rett på noe annet enn en barnetrygd hver?

Barnet er så stort at det ikke er snakk om utgifter til BHG og det slutter på SFO nå.

Prøver bare å få en oversikt over den fremtidige økonomien min.

Tror dere det vil være krise for en gutt på 8 år og måtte dele soverom med mammaen noen år?

Anonymous poster hash: 3da7f...a02

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan søkes bidrag selv om en har 50/50, om ene foreleseren tjener mindre enn den andre. Spiller jo inn både om en har andre barn, samboer og om ene jobber mens andre driver"dank" kan bidraget nedjusteres.

Jeg ville ikke latt en 8- åring dele rom med mor. I den alderen trenger de litt alenerom. Jeg hadde heller sovet på sofa selv. I verste fall hadde jeg kjøpt køyeseng slik at det var kun på natten barnet merker at jeg var der om du forstår.

Anonymous poster hash: 1a0f7...b27

Skrevet

Takk for svar.

Jeg tror ikke jeg har annet valg enn å dele rom med 8 åringen. Har et barn i slutten av tenårene som har større behov for eget rom. Kan ikke se at jeg kan ha råd til noe større enn en 3-roms blokkleilighet dessverre. Kommer til å holde meg i det området vi bor i nå pga. 8 åringen og venner og skole.

Pga. helsen min er jeg nødt til å ha god seng. Derfor er sofaen uaktuell som sovested for meg. Har tre revmatiske diagnoser.

Jeg har ikke noe nytt forhold på gang og så vidt jeg vet har ikke mannen mi. Det heller. Men nå ser det ut til at skilsmisse er det som må til for at vi skal få det bra. Det har vi ikke i dag. Mange ting som spiller inn her men orker ikke å gå inn på det nå.

Skrevet

Takk for svar.

Jeg tror ikke jeg har annet valg enn å dele rom med 8 åringen. Har et barn i slutten av tenårene som har større behov for eget rom. Kan ikke se at jeg kan ha råd til noe større enn en 3-roms blokkleilighet dessverre. Kommer til å holde meg i det området vi bor i nå pga. 8 åringen og venner og skole.

Pga. helsen min er jeg nødt til å ha god seng. Derfor er sofaen uaktuell som sovested for meg. Har tre revmatiske diagnoser.

Jeg har ikke noe nytt forhold på gang og så vidt jeg vet har ikke mannen mi. Det heller. Men nå ser det ut til at skilsmisse er det som må til for at vi skal få det bra. Det har vi ikke i dag. Mange ting som spiller inn her men orker ikke å gå inn på det nå.

Da min mamma ikke hadde råd til nok soverom kjøpte hun et skjermbrett og satte en seng i stuen med et skjermbrett foran, der sov hun. Hun er også avhengig av god seng, men det er mange måter å løse det på og fremdeles sove i stuen.

Du kan putte en skikkelig god madrass i en dagseng og re den opp med fine pynteputer om dagen, så har du to sofaer på dagtid og en god seng på nattetid...

hemnes-dagseng--skuffer__0159184_PE31562

Anonymous poster hash: ef85c...0cf

Skrevet

Smart. Absolutt verdt å tenke på :-)

Skrevet

Om han tjener mye mer enn deg må han betale bidrag. Tror ikke åtteåringen tar skade av å dele soverom med deg, du legger deg jo senere enn han. Du kan reie opp din seng som sofa, så har han jo faktisk egen sofa på rommet :-) En åtteåring er stor nok til å forstå om du forklarer han.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...