Anonym bruker Skrevet 31. januar 2014 #1 Skrevet 31. januar 2014 Må ha noe annet enn kaker også. Dette blir uformelt besøk for ca. 20 personer hjemme hos oss. Skal lage pavlova, iskake, brownies og muffins. Dette er klokka 16:00 på en søndag så mange har nok spist middag, men vil ha noe enkelt å servere i tillegg til kakene. Har tenkt på hjemmelaget tacosuppe m avocado og litt tilbehør eller wraps med mye godt pålegg. Alternativet er snitter, som er både dyrt og kjedelig etter min smak. Flere av gjestene er barn :-) Trenger innspill! Jeg er travel så det må være enkelt, raskt og greit :-) Blir veldig glad om du tar deg tid :-) Anonymous poster hash: 3add0...9b2
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2014 #2 Skrevet 31. januar 2014 Var det ikke bare i gamledager folk spiste middag før kl. 16? Jeg tror aldri jeg har opplevd å bli bedt bort på den tiden uten å få middag. Lag noe som kan gjøres ferdig dagen før og eventuelt bare varmes i ovnen før servering. Anonymous poster hash: 03bbf...301
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2014 #3 Skrevet 31. januar 2014 Spekemat er foresten et raskt og enkelt alternativ. Anonymous poster hash: 03bbf...301
Iiiiik Skrevet 31. januar 2014 #4 Skrevet 31. januar 2014 En stor lasagne som bare settes i ovnen ville nok jeg ha lagd. Evt kyllingvinger/lår av ulike slag med godt brød og en salat til.
rytme Skrevet 31. januar 2014 #5 Skrevet 31. januar 2014 noe superenkelt og godt er en gryterett med for eksempel litt salat og pitabrød til... Men det er sikkert vanskelig å vite hvor mye du skal lage når du ikke vet hvor mange som skal ha middag.. Eller hva med rømmegrøt?
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2014 #6 Skrevet 31. januar 2014 Takk for forslag :-) Hvorfor ikke tacosuppe med tilbehør eller wraps m spekemat, laks, kylling slik jeg foreslo? Er ikke dette grei middagserstatning når vi skal ha mye kake også? Anonymous poster hash: 3add0...9b2
#Ariadne# Skrevet 31. januar 2014 #7 Skrevet 31. januar 2014 Syntes dine forslag var supre ! Ville gått for wraps tror jeg :-)
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2014 #8 Skrevet 31. januar 2014 Var det ikke bare i gamledager folk spiste middag før kl. 16? Jeg tror aldri jeg har opplevd å bli bedt bort på den tiden uten å få middag. Lag noe som kan gjøres ferdig dagen før og eventuelt bare varmes i ovnen før servering. Anonymous poster hash: 03bbf...301 I vår familie er det ikke vanlig å få annet enn kaker når vi blir invitert kl 16 en søndag. Så det varierer nok litt rundt omkring... Anonymous poster hash: ec8d6...a70
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2014 #9 Skrevet 31. januar 2014 Var det ikke bare i gamledager folk spiste middag før kl. 16? Jeg tror aldri jeg har opplevd å bli bedt bort på den tiden uten å få middag. Lag noe som kan gjøres ferdig dagen før og eventuelt bare varmes i ovnen før servering. Anonymous poster hash: 03bbf...301 I vår familie er det ikke vanlig å få annet enn kaker når vi blir invitert kl 16 en søndag. Så det varierer nok litt rundt omkring... Anonymous poster hash: ec8d6...a70 Jeg ville uansett sagt ifra om hva det ble invitert til. Like kjedelig å komme mett til middagsselskap som å komme sulten til kakefest. Anonymous poster hash: 96021...ddc
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2014 #10 Skrevet 31. januar 2014 Var det ikke bare i gamledager folk spiste middag før kl. 16? Jeg tror aldri jeg har opplevd å bli bedt bort på den tiden uten å få middag. Lag noe som kan gjøres ferdig dagen før og eventuelt bare varmes i ovnen før servering. Anonymous poster hash: 03bbf...301 I vår familie er det ikke vanlig å få annet enn kaker når vi blir invitert kl 16 en søndag. Så det varierer nok litt rundt omkring... Anonymous poster hash: ec8d6...a70 Jeg ville uansett sagt ifra om hva det ble invitert til. Like kjedelig å komme mett til middagsselskap som å komme sulten til kakefest. Anonymous poster hash: 96021...ddc Og pølser til barna slår jo aldri feil :-) Anonymous poster hash: 96021...ddc
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2014 #11 Skrevet 31. januar 2014 Wraps med diverse pålegg hørtes kjempegodt ut. Tacosuppe har jeg aldri smakt, men det høres ikke så stas ut, synes jeg. Tror for øvrig at det er fortsatt ganske vanlig å spise tidlig middag på søndager. Anonymous poster hash: bd0f2...b0a
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2014 #12 Skrevet 31. januar 2014 Jeg skal også feire min runde dag på søndag, kl 16 og jeg serverer gryterett med salat og ris, og kaker til dessert.. Dine forslag var kjempe fin , så lag i vei Anonymous poster hash: b938a...dc3
Gjest ronja røverdatter Skrevet 31. januar 2014 #13 Skrevet 31. januar 2014 Jeg ville mye heller hatt tacosuppe eller en annen god suppe enn wraps, for jeg hadde garantert ikke ha spist middag før klokken fire.
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2014 #14 Skrevet 31. januar 2014 Tror jeg lander på tacosuppe med kikkerter og deilige ferske grønnsaker toppet med litt rømme, parmesan, avocado og koriander. Enkelt å servere og sikkert deilig med noe varmt etter søndagstur :-) Så blir det ostekake, pavlova, brownies, fruktkake, muffins og frisk frukt til slutt :-) Takk for god hjelp damer :-) Anonymous poster hash: 3add0...9b2
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2014 #15 Skrevet 31. januar 2014 Denne så jo deilig ut: http://frutimian.no/2013/11/tacosuppe Hi Anonymous poster hash: 3add0...9b2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå