Anonym bruker Skrevet 31. januar 2014 #1 Skrevet 31. januar 2014 at svigers ikke ønsker flere barnebarn? Hun har ett barnebarn. Men to sønner. Vi (i skjul) planlegger ikke flere barn, men svigermor har presset på og spurt sønnen sin om han ikke skal sterilisere seg. Og sagt at "nei, dere må ikke få flere barn". Er hun sjalu, eller? Vurderer nesten å få tre barn til, på pur ja... Hun har sagt til andre sønnen sin, onkelen til ungen vår, at hun kommer til å melde ham og samboeren til barnevernet hvis de får en unge. Truet dem altså, på forhånd. Greit nok at de er merkelige, og man kan anta at de teoretisk sett ikke hadde tatt godt vare på en unge utifra slik de har oppført seg og hva de driver med om dagen, MEN det kan jo hende at de hadde endret seg og virkelig stått på dersom de skulle få barn? Det kan joikke noen vite. Og true dem sånn, da.. (Fruen i huset der har sagt at hun ikke ønsker barn, men hvem vet, de har sånn ca ti år på å endre mening). Jeg synes det er en merkelig oppførsel! Når jeg har luftet tankene om ett barn til mine foreldre, har de argumentert imot det, de vil ha mange barnebarn. (Bare så alle vet det, så er det helsemessige grunner (som jeg og foreldrene mine vet om) til at jeg kun vil ha ett barn). Anonymous poster hash: 8136e...cc1
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2014 #2 Skrevet 31. januar 2014 Bevares, dette var søkt. Man kan bestemme hvor mange barn en skal ha selv. En har ingen som helst innflytelse på hvor mange barnebarn en får, og det er direkte ufint å komme med sånne kommentarer. Anonymous poster hash: d7c87...e35
Elsker livet Skrevet 31. januar 2014 #3 Skrevet 31. januar 2014 Jeg trodde antall barn var noe hvert enkelt par kunne "bestemme" selv. Har aldri følt våre foreldre har noe som helst med hvor mange barn vi skal ha. I så fall, har det ingenting å si hva de mener, det er vår avgjørelse. Så kan heller de sette sine grenser for hvor mye de klarer og ønsker å ha kontakt med barnebarna sine.
Heihånåerdetjuligjen Skrevet 31. januar 2014 #4 Skrevet 31. januar 2014 Ja, jeg er helt enig der, det ER en merkelig oppførsel! Jeg har selv ikke opplevd å høre sånt. Kan ikke mannen din bare si at hun må slutte å snakke sånn? At det er en privatsak, og at det faktisk ikke er naturlig å komme med slike uttalelser som hun gjør! Makan......
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2014 #5 Skrevet 31. januar 2014 Om det er rus, kriminalitet og tyngre psykiske lidelser inne i bildet, så kan jeg forstå din svigermor. Og om ingen av dere to par kan ta vare på flere enn dere selv. Kanskje er dere dårlige omsorgspersoner for barnet dere allerede har. Hun kjenner jo sønnene, og det er jo tydeligvis din mann hun er redd skal sette flere barn til verden. Er dere normalt oppegående mennesker der i mot, er det merkelig oppførsel. Anonymous poster hash: 7b650...511
Fru vims Skrevet 31. januar 2014 #6 Skrevet 31. januar 2014 Så lenge dere tar vare på barnet og ikke lemper alt ansvaret over på henne, så har hun ingen rett til å snakke sånn.
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2014 #7 Skrevet 31. januar 2014 Vi er oppegående mennesker, ber aldri om barnepass heller. Mye fordi vi ikkevil ha så mye med henne å gjøre, hun skal alltid sladre om andre og f.eks kritisere hva vi har i kjøleskapet (for mye av et pålegg f.eks). Ingen av oss driver med rus på noen måte, heller ikke svogeren min. Men godt det ikke er flere som opplever det, da Jeg tror hun må være sjalu? Hun liker ikke meg eller samboeren til den andre sønnen hennes heller. Anonymous poster hash: 8136e...cc1
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2014 #8 Skrevet 31. januar 2014 Vi er oppegående mennesker, ber aldri om barnepass heller. Mye fordi vi ikkevil ha så mye med henne å gjøre, hun skal alltid sladre om andre og f.eks kritisere hva vi har i kjøleskapet (for mye av et pålegg f.eks). Ingen av oss driver med rus på noen måte, heller ikke svogeren min. Men godt det ikke er flere som opplever det, da Jeg tror hun må være sjalu? Hun liker ikke meg eller samboeren til den andre sønnen hennes heller. Anonymous poster hash: 8136e...cc1 Er vel svigerdøtrene hun må sterilisere da Anonymous poster hash: 7b650...511
Iiiiik Skrevet 31. januar 2014 #9 Skrevet 31. januar 2014 Nei, men en venninne fikk den fra svigerfaren sin "Vi ønsker oss ikke flere barnebarn vi, i hvert fall ikke et som har deg som mor". Da var hun gravid...
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2014 #10 Skrevet 31. januar 2014 Vi er oppegående mennesker, ber aldri om barnepass heller. Mye fordi vi ikkevil ha så mye med henne å gjøre, hun skal alltid sladre om andre og f.eks kritisere hva vi har i kjøleskapet (for mye av et pålegg f.eks). Ingen av oss driver med rus på noen måte, heller ikke svogeren min. Men godt det ikke er flere som opplever det, da :)Jeg tror hun må være sjalu? Hun liker ikke meg eller samboeren til den andre sønnen hennes heller.Anonymous poster hash: 8136e...cc1 Er vel svigerdøtrene hun må sterilisere da Anonymous poster hash: 7b650...511 Hvorfor det? Anonymous poster hash: 8136e...cc1
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2014 #11 Skrevet 31. januar 2014 Nei, men en venninne fikk den fra svigerfaren sin "Vi ønsker oss ikke flere barnebarn vi, i hvert fall ikke et som har deg som mor". Da var hun gravid...Æsj, så frekt! Anonymous poster hash: 8136e...cc1
ærlig talt Skrevet 31. januar 2014 #12 Skrevet 31. januar 2014 Herlighet, for en svigermor Sier hun hvorfor hun ikke ønsker seg flere barnebarn? Jeg hadde sagt rett ut at hun ikke trenger å ha noe med barnebarna sine og gjøre og at det er du og mannen din som bestemmer hvor mange barn dere vil ha!
ærlig talt Skrevet 31. januar 2014 #13 Skrevet 31. januar 2014 Nei, men en venninne fikk den fra svigerfaren sin "Vi ønsker oss ikke flere barnebarn vi, i hvert fall ikke et som har deg som mor". Da var hun gravid... Så utrolig frekt!!!
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2014 #14 Skrevet 31. januar 2014 Nei, men en venninne fikk den fra svigerfaren sin "Vi ønsker oss ikke flere barnebarn vi, i hvert fall ikke et som har deg som mor". Da var hun gravid... Wow - jeg er virkelig ikke voldelig av meg, men i gravidhormon-status så hadde jeg enten stortutet eller jeg hadde slått. Håper jeg hadde greid å parere med å si at jeg aldri ønsket at mine barn skulle få en slik farfar heller... HI - du får si til svigermor at hun tydeligvis aldri hørte på sin svigermor Anonymous poster hash: 58037...a33
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2014 #15 Skrevet 31. januar 2014 Det er ikke normal oppførsel. Høres sykt ut. Anonymous poster hash: fbccd...ba2
Iiiiik Skrevet 31. januar 2014 #16 Skrevet 31. januar 2014 Nei, men en venninne fikk den fra svigerfaren sin "Vi ønsker oss ikke flere barnebarn vi, i hvert fall ikke et som har deg som mor". Da var hun gravid... Wow - jeg er virkelig ikke voldelig av meg, men i gravidhormon-status så hadde jeg enten stortutet eller jeg hadde slått. Håper jeg hadde greid å parere med å si at jeg aldri ønsket at mine barn skulle få en slik farfar heller... HI - du får si til svigermor at hun tydeligvis aldri hørte på sin svigermor Anonymous poster hash: 58037...a33 Det var det som var svaret også. "Ta det med ro, du skal slippe å ha noe med barnet å gjøre. Denne babyen kommer til å ha mange som elsker den og trenger ikke en farfar som ikke liker den". Det gikk seg til etter hvert, i hvert fall sånn noenlunde. Farfaren elsker barnebarnet, men venninnen min har ingen god relasjon til farmor og farfar. Nå er de skilt også og venninnen har ikke sett sine (eks)svigerforeldre på flere år.
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2014 #17 Skrevet 31. januar 2014 Yikes. Denne tråden fikk mine foreldre og svigersforeldre til å se ut som engler! Skjønner nå hvor godt jeg har det uansett om mine aldri passer ungen (ikke forsvarlig å gjøre) og glemmer hva ungen heter. De er iallfall stolte over hva ungen nå enn hete eksisterer :-) Anonymous poster hash: 6a632...893
Gjest ronja røverdatter Skrevet 31. januar 2014 #18 Skrevet 31. januar 2014 Kanskje dama er et dumt monster eller kanskje er hun svært klarsynt. Ikke vet jeg. I utgangspunktet høres det litt merkelig ut, men en sak har jo flere sider. Du sier selv at svoger og dama kanskje ikke helt er i stand til å ta seg av et barn nå, og da høres det fornuftig ut, synes jeg, at moren sier at hun kommer til å melde dem til barnevernet. Hun har vel ikke sagt at det gjelder for all framtid? Dere har bestemt dere for ikke å få flere barn pga din helse, så hun har jo egentlig helt rett i at dere ikke bør få flere barn. Kanskje vet hun / ser hun mer enn dere tror? Ikke vet jeg, men hun sier jo egentlig bare det samme som dere tenker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå