Gå til innhold

En glad baby er en baby som

Anbefalte innlegg

Skrevet

blir hørt. Skjønner ikke hvorfor i all verden min mann og svigermor (for eks) må mase om at jeg bør la babyen min "klage" litt, og at det er bare sunt (???)!

Jeg tar barna mine med engang de viser tegn til at de trenger meg. Om babyen min "klager" vet jeg at det er en grunn til det. Hvorfor i alle dager skal jeg da velge å se bort å la han klage til han begynner å gråte??Hva er vitsen med det da? Jo, de sier at han ikke skal bli bortskjemt, men for meg skaper det bare utrygghet ved barnet.

Selvfølgelig skjer det til tider at han må vente litt lenger med å bli tatt, dersom jeg holder på med noe annet viktig (som f. eks å hjelpe det andre barnet). Men flere ganger ble jeg sett stygt på av familien til mannen min fordi jeg tok babyen med engang han begynte å klage, og da hadde jeg ikke noe annet jeg holdt på med, så jeg kunne like godt ta han. 

Uff, ville bare få det ut.

Anonymous poster hash: c0f7b...de5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

blir hørt. Skjønner ikke hvorfor i all verden min mann og svigermor (for eks) må mase om at jeg bør la babyen min "klage" litt, og at det er bare sunt (???)!

Jeg tar barna mine med engang de viser tegn til at de trenger meg. Om babyen min "klager" vet jeg at det er en grunn til det. Hvorfor i alle dager skal jeg da velge å se bort å la han klage til han begynner å gråte??Hva er vitsen med det da? Jo, de sier at han ikke skal bli bortskjemt, men for meg skaper det bare utrygghet ved barnet.

Selvfølgelig skjer det til tider at han må vente litt lenger med å bli tatt, dersom jeg holder på med noe annet viktig (som f. eks å hjelpe det andre barnet). Men flere ganger ble jeg sett stygt på av familien til mannen min fordi jeg tok babyen med engang han begynte å klage, og da hadde jeg ikke noe annet jeg holdt på med, så jeg kunne like godt ta han.

Uff, ville bare få det ut.

Anonymous poster hash: c0f7b...de5

Helt enig!! Skjønner ikke hvorfor de ikke bare kan la oss gjøre det vi føler er rett. Min eldste fikk nok klage litt for mye, jeg klarte ikke å lese hennes behov. Med nr to klarte jeg det, og ungen er rolig og harmonisk. Med nr tre er det og enkelt å stilne behovene og jeg ser ingen grunn til at han skal klage for å "lære seg å vente " i en alder av 7 mnd

Anonymous poster hash: 9475d...2c8

Skrevet

Helt enig!

Fortsett med det du gjør og blås i blikk og kommentarer. Barn som opplever å bli sett og respektert blir trygge og glade barn som faktisk etterhvert tåler å vente fordi de vet at de snart får oppmerksomheten de trenger.

Skrevet

Jeg er helt enig! Nr 1 ble plukket opp med en gang, mens nr 2 ofte må sutrelitt. Ikke fordi jeg ikke vil ta han opp med en gang, mem fordi armene er opptatt med en to åring på do o.l.

Ser at han ofte sov er igjen. Han sovner og omjeglegger han ned og er trøtt.

Dette kunne jeg ikke med nr 1. Om det har noen sammenheng med at han må sutre litt, eller "født" sånn er ikke greit å si :)

Skrevet

Helt enig, den fikk jeg også høre. Overså det glatt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...