Anonym bruker Skrevet 30. januar 2014 #1 Skrevet 30. januar 2014 Har en datter på 5 år som hele tiden skal fortelle noe, avbryter oss voksne om vi prater/,hysjer på oss og blir kjempesinna om vi prater til hverandre når hun skulle si noe. Normalt? Hun blir storesøster i april for første gang, både her og hos faren faktisk ( vi er da ikke sammen ) og jeg er spent på hvordan det skal gå å dele oppmerksomheten med to små... Anonymous poster hash: 8194a...2fd
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2014 #2 Skrevet 30. januar 2014 Har en datter på 5 år som er likedan:) og hvis hun ikke får snakke når hun vil så sier hun "åååååååå! Nå husker jeg ikke hva jeg skulle si!!!" Ofte er det i sjalusi når jeg snakker med et av søsknene hennes. Lillebror har begynt å ta etter henne. Jeg ber henne vente uansett hvor sint hun blir. Forsøker etter dette forklare at det ikke er greit å avbryte. Anonymous poster hash: 99db0...7a2
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2014 #3 Skrevet 30. januar 2014 Har ei på 4 som er slik. Har prestert å si " hysj mamma ikke snakk!" Mens hun snakker selv på både innpust og utpust... Har gått helt fint å få søsken men ser han tar etter :/ Anonymous poster hash: 9e867...fef
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2014 #4 Skrevet 30. januar 2014 Godt å se jeg ikke er alene da:) Prøver å lære henne å vente på tur når hun skal snakke, er jo redd det kan bli et problem når hun starter på skole til neste år! Men tror hun er mest sånn rundt oss voksne, har ikke hørt at barnehagen har sagt hun er sånn der, avbryter andre barn osv.. Hi Anonymous poster hash: 8194a...2fd
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2014 #5 Skrevet 31. januar 2014 Min gutt på 5 1/2 er slik. Det føles som om han har pratet i ett siden fødselen, men tror nok ikke egentlig at det startet for alvor før han var rundt ett år. Han snakker og spør om alt HELE tiden og tåler ikke når andre forteller noe, for da glemmer han det han skal si. Vi ber han selvsagt vente på tur og da blir han fryktelig sint. Det skal sies at det har blitt litt bedre i det siste. Merker at han blir eldre og flinkere til å høre på andre. Anonymous poster hash: f9d61...812
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2014 #6 Skrevet 31. januar 2014 Oh yes, samme problemet her... Barnet er snart 8, skal diskutere det meste og avbryter i de fleste situasjoner- tross klar beskjed om at jeg bestemmer i vårt hus, og at det ikke er lov å avbryte bestandig. Og sier frustrert "Åååh, nå glemmer jeg det jeg skal si!!!". Anonymous poster hash: 803ab...ffe
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2014 #7 Skrevet 31. januar 2014 Oh yes, samme problemet her... Barnet er snart 8, skal diskutere det meste og avbryter i de fleste situasjoner- tross klar beskjed om at jeg bestemmer i vårt hus, og at det ikke er lov å avbryte bestandig. Og sier frustrert "Åååh, nå glemmer jeg det jeg skal si!!!". Anonymous poster hash: 803ab...ffe Og skravler i ett med høy utestemme... Anonymous poster hash: 803ab...ffe
❤lille stjerne❤ Skrevet 31. januar 2014 #8 Skrevet 31. januar 2014 På inn og utpust til langt inn i drømmeland! Til og med mens hun pusser tenner....søt da og vil jo gjerne høre hva hun har å si, men ting tar tid når skravla går og blir sliten i øra. 6 år.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå