Anonym bruker Skrevet 30. januar 2014 #1 Skrevet 30. januar 2014 Har en langhåret katt. Ved siden av halsen, på begge sider, og under haka tover pelsen seg ganske ofte. Jeg får ikke børste henne noe særlig og ender med å klippe det som er tovet bort. Hun har MYE pels så det gjør ikke noe og ellers på kroppen er pelsen fin. Noen som har tips til hva jeg kan gjøre for å eventuelt forhindre at pelsen tover seg? Anonymous poster hash: f5993...546
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2014 #3 Skrevet 30. januar 2014 Har det samme problemet med katten her. Hjelper å gre jevnlig, men klumper seg for det. Pleier å klippe han/barbere tidlig på sommeren hvert år. Og så har det vokst ut når vinteren kommer. Anonymous poster hash: 2c570...3b7
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2014 #4 Skrevet 30. januar 2014 Liker ho ikkje å bli greidd? Hun liker ikke å bli gredd. Merkelig nok står hun stille når jeg klipper, men å børste eller å greie er en kamp jeg ikke ser ut til å vinne HI Anonymous poster hash: f5993...546
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2014 #5 Skrevet 30. januar 2014 Har det samme problemet med katten her. Hjelper å gre jevnlig, men klumper seg for det. Pleier å klippe han/barbere tidlig på sommeren hvert år. Og så har det vokst ut når vinteren kommer. Anonymous poster hash: 2c570...3b7 Det klumper seg veldig fort. Sikkert fordi det er vinter og mye snø. Hun er knapt 1 år så dette er første vinteren ute. Sjekker henne hver dag så jeg skal få klippet det før det blir for mye toving (blir sikkert tungt for katten?). Kanskje jeg må få klippet henne på høsten, mens det enda er varmt ute, og håpe at det kan hjelpe. HI Anonymous poster hash: f5993...546
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2014 #6 Skrevet 30. januar 2014 Har langhåret katt og har alltid hatt det problemet med min katt også. Grer jevnlig, men allikevel blir det tovete. Snakket med oppdretter som har sett på ham og hun sa faktisk at han ikke har mistet den ullne kattungepelsen sin som søsknene har. Han har rett og slett en blanding av voksen og kattungepels. Veldig mye med andre ord. Ender opp med å barbere ham hver vår hos vetrinær. Da ligger han helt stille faktisk. På vårparten røyter han jo også og den pelsen blir bare sittende fast i pelsen som fortsatt henger på. Ser ut som en bamse når det står på. Anonymous poster hash: e4565...b61
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå