Anonym bruker Skrevet 30. januar 2014 #1 Skrevet 30. januar 2014 Har en undersøkelse nå. Gutten min hadde sagt på skolen at pappa slår han,skolen sendte bekymringsmld til bv,bv meldte til politiet. Barna var i dommeravhør og kom ikke frem noe der,vi var i politiavhør,politiet mener dette ikke er en politisak men en sak mellom oss og barnevernet. Har god dialog med bv og skole og bhg,vi ser at de selvsagt skal følge opp slike uttalelser. Det er ikke vold i hjemmet,men en far som har problemer med sinne,og jeg mor dettegår utover. Fortalte i avhør dette. Nå sier bv at vi skal møtes til en formell samtale hvor vi samtykker til at defår ut politiavhøret. Hva tenket dere de gjør med saken nå... De sa de overhode ikke mistenket meg eller er bekymret for min omsorgsevne. Noen som kan komme med noen råd? Jeg blir ikke slått,bare behandlet dårlig,oglurer på hva bv kan foreta seg da... Anonymous poster hash: 66f67...65d
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2014 #2 Skrevet 30. januar 2014 Jeg jobber i bv. Hvis far har et sinne så påvirker det barna i negativ grad, i form av frykt og uvisshet. Har barnet vært vitne til vold mot deg? I så fall er det like skadelig og traumatisk som å bli utsatt for vold selv (har videreutdanning i vold i nære relasjoner). Jeg tipper bv ønsker å sette inn hjelpetiltak, og anbefale mannen din å få hjelp til sinne sitt. Samtidig vil de nok ansvarliggjøre deg som mor, og si at det er ditt ansvar å beskytte barnet om det ikke føler seg trygt i hjemmet. Anonymous poster hash: 729ea...0ad
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2014 #3 Skrevet 30. januar 2014 De har opplevd at han dyttet meg ut døren fordi han ble sinna,de opplevde at "pappa kastet ut mamma av huset" Minste sier...pappa skriker til deg så du gråter... Dette sa jeg i politiavhøret.... Kan de si at de ikke vil at far skal bo hos oss nå? Anonymous poster hash: 66f67...65d
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2014 #4 Skrevet 30. januar 2014 DU burde bestemme at far ikke kan bo med dere! Barnevernet kan også si at far ikke kan bo med barna. Det høres ut som et mindre godt hjemmemiljø og far er kilden. Når du ikke beskytter barna vil barnevernet gjøre det. Anonymous poster hash: b950d...01b
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2014 #5 Skrevet 30. januar 2014 Selvsagt...dro avgårde med ungene når dette kom opp...jeg lurer bare på om bv kan bestemme at far ikke kan bo med ungene Anonymous poster hash: 66f67...65d
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2014 #6 Skrevet 30. januar 2014 De har opplevd at han dyttet meg ut døren fordi han ble sinna,de opplevde at "pappa kastet ut mamma av huset" Minste sier...pappa skriker til deg så du gråter... Dette sa jeg i politiavhøret.... Kan de si at de ikke vil at far skal bo hos oss nå? Anonymous poster hash: 66f67...65d Vi har mange voldssaker hos oss, hvor barna fortsatt bor hjemme. Far har ikke utøvd vold i dette tilfelle, men de har sett han oppføre seg skremmende, og setter ord på det. Det viktigste fremover er at dere er villig til å motta hjelp, og innser at barna lider under dette. Og vær ærlig med dem! Om situasjonen ikke bedrer seg, kan bv. i "verste" fall si at barna ikke kan bo med far, og du må ta valget om å flytte fra han eller at barna må flytte. Men det blir litt hypotetisk, for jeg har ikke innsikt i saken. Anonymous poster hash: 729ea...0ad
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2014 #7 Skrevet 30. januar 2014 Jeg og jobber i bv. Å gi de tilgang til politirapporten, som du sier ikke bekrefter noe, er jo bare positivt for deg. 1. Du samarbeider 2. Du har ingenting å skjule 3. Det bekrefter ting som allerede bv vet. Bv vil nok sette inn tiltak rundt far og er det "ille" nok kan de si noe om at det er ønskelig at far flytter ut for en periode. De kan ikke bestemme det. Men det blir ikke sett så pos på for deg som mor om du ikke tar til deg det de sier.. quote name="Anonym bruker" post="146075194" timestamp="1391097135"] Har en undersøkelse nå. Gutten min hadde sagt på skolen at pappa slår han,skolen sendte bekymringsmld til bv,bv meldte til politiet. Barna var i dommeravhør og kom ikke frem noe der,vi var i politiavhør,politiet mener dette ikke er en politisak men en sak mellom oss og barnevernet. Har god dialog med bv og skole og bhg,vi ser at de selvsagt skal følge opp slike uttalelser. Det er ikke vold i hjemmet,men en far som har problemer med sinne,og jeg mor dettegår utover. Fortalte i avhør dette. Nå sier bv at vi skal møtes til en formell samtale hvor vi samtykker til at defår ut politiavhøret. Hva tenket dere de gjør med saken nå... De sa de overhode ikke mistenket meg eller er bekymret for min omsorgsevne. Noen som kan komme med noen råd? Jeg blir ikke slått,bare behandlet dårlig,oglurer på hva bv kan foreta seg da... Anonymous poster hash: 66f67...65d Anonymous poster hash: 6cdad...0a7
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2014 #8 Skrevet 30. januar 2014 Ja jeg ser hva du mener:-) takk for hjelpen:-) Vi har som sagt tidligere en god dialog med bv:-) Anonymous poster hash: 66f67...65d
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2014 #9 Skrevet 30. januar 2014 De har sagt at de overhode ikke er bekymret ang meg,og skjuler ikkenoe. Vi dro avgårde etter gjenforeningsmøtet til moren min,barna og jeg. Bv synes dette var lurt men sier og at slik saken står nå er det opp til meg og avgjøre om jeg og pappan skal bo sammen el ikke. Hi Anonymous poster hash: 66f67...65d
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2014 #10 Skrevet 30. januar 2014 Andre med lignende opplevelser? Anonymous poster hash: 66f67...65d
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2014 #11 Skrevet 30. januar 2014 Vold i samlivet kan være traumatisk for barna. Mange barn i en slik situasjon opplever å bli deprimert og kan få angst. Den største angsten et menneske kan føle, angsten for å miste sin nærmeste omsorgsperson. Anonymous poster hash: 5d39f...13a
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2014 #12 Skrevet 30. januar 2014 Bør kanskje tenke langsiktig: Er dette en mann du vil dele livet med? Som utsetter deg for dette og kan potensielt skade barna ganske alvorlig om det vedvarer. Kan han endre seg om han får hjelp? Innser han selv at han trenger hjelp og vil han gjøre noe med problemet sitt? Kortsiktig tenkning: kan dere bo borte fra hverandre en liten periode mens han starter opp denne hjelpen? De har sagt at de overhode ikke er bekymret ang meg,og skjuler ikkenoe. Vi dro avgårde etter gjenforeningsmøtet til moren min,barna og jeg. Bv synes dette var lurt men sier og at slik saken står nå er det opp til meg og avgjøre om jeg og pappan skal bo sammen el ikke. Hi Anonymous poster hash: 66f67...65d Anonymous poster hash: 6cdad...0a7
Dama på bygda Skrevet 30. januar 2014 #13 Skrevet 30. januar 2014 Jeg reagerer virkelig på at du bor med en sånn mann. Det virker som du er veldig klar over at han ikke er bra for dere. Visst du ønsker å ta hensyn til barna dine forlater du din mann, noe annen er ren egoisme!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå