Gå til innhold

tenåringer og alkohol. ..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Om dere fikk vite av deres 16 åring at h*n drakk alkohol i helga under en overnatting hos en i klassen . Det var under rolige forhold siden moren var hjemme og ikke merket noe selv om de var 6-7 stykker som satt i stua og spilte data og pratet. Moren var på kontoret sitt i underetasjen og oppe og pratet med de innimellom. H*n er ærlig og forteller at h*n har smakt før men denne gangen ble h*n litt svimmel og flirfull. Hva ville dere sagt og gjort?

Anonymous poster hash: c2432...240

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde tenkt tilbake på meg selv, da jeg var 16 år og drakk Canei føre skolefest!

Anonymous poster hash: 05ae7...804
Skrevet

Hadde gitt en tirade om at det er 18-årsgrense og helt forbudt inntil da, med en påfølgende straff som jeg viste ikke ville svi.

Deretter hadde jeg flirt for meg selv i et annet rom, ganske fornøyd med at hun prøvde seg litt.

Anonymous poster hash: 3cc08...eeb
Skrevet

Jeg hadde tenkt at hn tester grenser og at hvis jeg ikke slo ned på dette så tar hn det som klarsignal til å gjøre det igjen - gjerne under mer uryddoge forhold.

Det er ikke aktuelt for meg å godta at 16 åringen min drikker og all verdens ærlighet og åpenhet forandrer ikke på det.

Hn hadde fått begrenset frihet en periode da hn har vist at vi ikke kan stole på at hn følger reglene når hn er borte fra hjemmet.

At en 16 åring tester ut alkohol er veldig naturlig, men dermed er det ikke sagt at det bør godtas.

Skrevet

Enig med dere alle tre! :)

Anonymous poster hash: c2432...240

Skrevet

Jeg var 15 da jeg drakk meg full første gang. Var ikke så uvanlig for 15 år siden. Særlig ikke på bygda. Idag lever jeg et rolig liv og drikker nesten aldr alkohol. Festet som en gal på videregående.

Mine foreldre visste om det. Men det var ikke uvanlig så det var aldri noen som kjeftet og sa at vi ikke fikk lov.

Tenåringer drikker mindre alkohol enn før sies det. Debuten er ihvertfall senere.

Anonymous poster hash: c8ece...4fc

Skrevet

Jeg hadde nok ikke brydd meg nevneverdig. Men hadde det skjedd her i huset så hadde pipen fått en helt annen lyd. Det er nemlig strengt forbudt heer i huset (jeg kan miste sjenkebevilningen om det skjer i mitt hus om jeg er der. Liten fare for at politiet kommer på vår dør, men når vi har tatt praten med ungene her i huset så er det blitt sagt at det ikke skal skje når vi voksne er i huset. Vi kommer aldri til å kjøpe noe eller gi de penger til slikt. )

Nå er eldste i sitt 17år, jeg vet hun har smakt alkohol men tror ikke hun har drukket. Vi er strenge, men samtidig ikke så strenge. Om hun vil på fest der det drikkes alkohol får hun lov til, men vi skal vite hun er der (bestemmer hun seg for å dra ett annet sted skal vi får beskjed) og vi skal hente. Ingen overnatting hos andre, da får hun ha overnatting her evt.

Blir hun full, er det hennes valg og hun må ta konsekvensen av det. Vi har ingen stmpati om hun blir dårlig eller har vondt dagen derpå, og vi har tre mindre søsken som vi ikke skal hysje på dagen etter. Som min mor sa når jeg var i den alderen: mitt privilegium som mor er å kunne støvsuge akkurat når jeg vil, smelle med dører, øve på blokkfløyte når jeg vil. Om det er sju en søndagsmorgen og dere har vondt i hodet etter å ha drukket eller ei. Det sier vi til våre barn også, og de vet vi kommer til å gjøre det også. (Har fått småungene til å hoppe strikk i gangen uten for soveromsdøraengang hun eldste nektet å legge seg til normale tider og forlangte vi skulle være stille til langt utpå dagen. )

For oss så fungerer det hvordan vi har det. Hun eldste her er det ikke noen problemer med. Min mann har også to fra tidligere, som nå ahr flytta ut. Der var det heller ingen problemer. Gutten som nå er 21år har drekt seg full en gang og det var etter han var 18år,da fant han ut at det ville han ikke gjøre igjen. Han tar ett glass vin i ny og ne med oss, men han liker ikke å drikke mer enn det. Storesøsteren drakk også lite,hun drakk litt før hun ble 18år, men aldri noe som ble ett problem. Så vi håper vi ikke trenger å forandre reglene og holdningene våre.

Anonymous poster hash: 5d234...306

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...