Anonym bruker Skrevet 30. januar 2014 #1 Skrevet 30. januar 2014 ønsker dere at dere hadde ventet med hund til barna ble større. Eller gikk det bra å være gravid, ha spedbarn osv med hund? Anonymous poster hash: dc551...d79
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2014 #2 Skrevet 30. januar 2014 Vi hadde en hund når vi fikk vår sønn. Hunden var allerede 2,5 år gammel og hadde blitt ganske rolig. Hunden taklet det å få en baby i hus veldig bra og overlevde den mest krevende tiden helt fint, selv om det ble færre og kortere turrer enn før. Likevel hadde det vært best for oss å ikke ha hund når vi hadde en baby i huset, men det er mest fordi hunden ble syk og spydde mye, spesielt på natta. Det var ren mareritt å ha en gråtende baby hjemme og samtidig vaske spy etter hunden ellet løpe ut for å lufte ham.. Nå er vår sønn 2,5 år gammel og selv om han og hunden er gode venner, så må vi passe hele tiden at gutten ikke blir for masete, ikke drar hunden for mye i halen osv.. Det er en jobb å ha et lite barn og hund samtidig, men det kan bringe mye glede også...så lenge alle er friske.. Anonymous poster hash: bc6d8...650
Bustetroll Skrevet 30. januar 2014 #3 Skrevet 30. januar 2014 gått supert Hunden er 4 1/2 og baby 14 mnd
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2014 #4 Skrevet 30. januar 2014 Vi vurderer en golden-retriver valp (tispe) Men har lyst til å prøve på baby om et års tid. Da er hunden rundt et år gammel. Vi er to om dette da Samt. familie som mere enn gjerne passer hunden. Hva tror dere? hi Anonymous poster hash: dc551...d79
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2014 #5 Skrevet 30. januar 2014 Jeg har hund, men ikke barn. Vi skaffet oss hund mens vi var prøvere, fordi det tok så lang tid. Hunden vil være godt over 2 år, kanskje 3 år når vi evt. får barn (hvis prøverør fungerer), og det er jeg VELDIG glad for. Det første året var slitsomt, men greit. Hunden har vært mye syk og har krevd enormt mye. Nå er han halvannet og verre enn noensinne. Så rampete, syk, krevende etc. Er glad for at han er voksen og forhåpentligvis roligere når vi evt. får barn en gang. Har bare hatt voksen hund før så visste ikke at de var så krevende i "ungdomsårene". Jeg ville ventet med barn til hunden var 2-3 år eller ventet med hund til barna var 5-6 år. Anonymous poster hash: 158f9...9e0
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2014 #6 Skrevet 30. januar 2014 Har du en hanne? Jeg har lest at tisper er MYE roligere i "ungdomsårene"- Spesielt golden retrievere (som i utgangspungtet er veldig rolige uansett) Hi Anonymous poster hash: dc551...d79
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2014 #7 Skrevet 30. januar 2014 Vi skaffet oss en jack russel-tispe når barnet vårt var 1 1/2 år gammel. Det var slitsomt, men verdt det:) de er nå 2 år og 3 1/2 år og verdens beste venner. Hunden må være verdens mest tolmodige jack russel, for barnet vårt var veldig hardhendt når hn var liten. Tispa har aldri vært agressiv og har bare gått unna om det ble for mye til henne. Jeg er også gravid nå, så blir spennende å se hvordan begge to takler å få baby i hus:) Anonymous poster hash: 67a10...032
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2014 #8 Skrevet 30. januar 2014 Gikk kjempe fint det. Hunden var 9 år når vi fikk barn. Vi passer på hele tiden da, må følge mere med nå som barnet har blitt to år og løper etter hunden. Passer på at hunden ikke føler seg innestengt eller at barnet drar han i halen. Nå er barn nr to på vei og det går like bra det også. Anonymous poster hash: dab67...1db
LillaGorilla♥♥ Skrevet 30. januar 2014 #9 Skrevet 30. januar 2014 Vi hadde en voksen hannhund når vi fikk barn, det gikk strålende. Jeg er imidlertid glad for at jeg ikke hadde valp som gravid og nybakt mor. Har baby på 11 mnd nå, og lyst på ny hund, men skal vente i 2 år. En valp er en baby, og jeg orker ikke to på en gang. Dessuten mener jeg en valp fortjener myyye tid, kursing, sosialisering og trening, og det orker ikke jeg nå.
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2014 #10 Skrevet 30. januar 2014 Jeg har ikke hund, men min bestevenninne har det. Hunden var 2 år når de fikk sitt første barn, og de angret på at de ikke ventet med hund til barna var store, isteden for å få hund først. Anonymous poster hash: 806cb...577
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2014 #11 Skrevet 30. januar 2014 Flere? Anonymous poster hash: dc551...d79
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2014 #12 Skrevet 30. januar 2014 Har du en hanne? Jeg har lest at tisper er MYE roligere i "ungdomsårene"- Spesielt golden retrievere (som i utgangspungtet er veldig rolige uansett) Hi Anonymous poster hash: dc551...d79 Det er en hann, en jack russell terrier. Anonymous poster hash: 158f9...9e0
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2014 #13 Skrevet 30. januar 2014 En viss forskjell der ja På jack russel og golden. Anonymous poster hash: dc551...d79
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2014 #14 Skrevet 30. januar 2014 Hadde gjeterhund på fire år når den lille kom. De har et fantastisk samspill. Hunden er skikkelig barnevakt. Ikke en lyd går upåaktet hen. Pustet barnet tungt en gang når den sov kom han bort til meg og sa i fra. Han elsker å ligge på gulvet og få servert godbiter som drysser over hodet hans når det er middag. :-) Anonymous poster hash: edc55...5f6
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2014 #15 Skrevet 30. januar 2014 hihi Anonymous poster hash: dc551...d79
wilmus Skrevet 30. januar 2014 #16 Skrevet 30. januar 2014 Vår samojed hanne var 8 mnd da vårt fosterbarn på 10 mnd flyttet inn.. Det var litt hubaluba, men selv om han var valpete og litt voldsom med oss voksne har han alltid vært som en rolig gammel onkel med mini. Samojeden er virkelig fantastisk med barn. De er veldig gode venner, sovner inntill hverandre på sofaen og sånt. Han ligger gjerne inne på rommet hennes og er med på teselskap og greier.. Det eneste negative er at han tygger istykker leker som mini slenger rundt seg. Gjerne de dyreste trelekene.. Mangler en del puslespillbrikker for å si det sånn.. Også er han litt usikker når ukjente kommer på besøk, og vil gjerne stelle seg imellom om besøket skal bortpå mini. Ikke agresivt, men litt småstressa..
mamma_til_verdens_beste Skrevet 30. januar 2014 #17 Skrevet 30. januar 2014 Jeg som er relativt hundevandt (vet ikke om noe liv uten hund...) tok meg skikkelig vann over hodet da vi valgte å få en valp mens jeg var gravid. Hunden er akkurat 6 mnd eldre enn barnet.Jeg hadde bekkenløsning, valpen trengte å gå på valpekurs.Det hele har ført til at hunden har fått lite dressur, har hatt en del atferdsproblemer i oppveksten (aldri aggressiv) og har blitt for lite sosialisert.Heldigvis er dette en hund som er sterk i hodet, og det har gått fint.Sønnen min sier at han og hunden er bestevenner, og de to har et veldig spesielt forhold.Hvis man har mulighet til å planlegge så ville jeg ikke fått barn før jeg hadde en veloppdragen hund, eventuelt ventet med valp til barnet er minst 2 år. Både fordi barnet skal forstå litt mer og ikke bli utsatt for alt for mye bitt av valper. I tillegg til at det kreves trening og sosialisering av en valp som tar mye tid.
mamma_til_verdens_beste Skrevet 30. januar 2014 #18 Skrevet 30. januar 2014 Forresten er ikke en Golden Retriever født som en rolig familiehund, sånn som enkelte tror. De er en brukshund og jakthund og trives med å bli brukt litt. Men selvfølgelig kan den formes slik man vil ha den. Men de er jo forskjellige individer de også, og noen krever mer enn andre.Synes nesten selv at tispene er mer aktive enn hannhundene (hvis man ser bort i fra puberteten).Gå for all del via Norsk Retrieverklubb om dere skal kjøpe hund.Det gjelder forresten alle andre raser også, den klubben rasen tilhører.
Stella&My+2 Skrevet 30. januar 2014 #19 Skrevet 30. januar 2014 Vår tispe var 9 år da vi fikk datteren vår, og hun har vært helt fantastisk med henne! Nå som datteren vår er blitt 1,5 år har de også stor glede av hverandre,- ikke bare hunden som "passer" på babyen. Vi har en engelsk staffordshire bullterrier, og de blir kalt "nannydog" i England,- med god grunn! Svært hengiven, tålmodig og snill mot barn:)
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2014 #20 Skrevet 30. januar 2014 Jeg skulle ønske jeg ikke hadde hund imens jeg har baby, på en måte. At vi fikk den nør babyen var kanskje 5-10 år. Men hadde hunden først, og man kvitter seg jo ikke med hunden med én gang... Anonymous poster hash: 932ba...a24
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2014 #21 Skrevet 30. januar 2014 Hunden vår var 2 år da vi fikk barn. Det går veldig bra, de er gode venner, og når det er nok for hunden trekker han seg tilbake en liten stund. På kvelden ligger jeg og hunden og koser i sofaen sammen, slik vi pleide å gjøre før.Det har blitt en liten omstilling for hunden vår, men han takler det bra og ser ut til å være fornøyd. Prøver å gi han så mye oppmerksomhet som jeg bare kan når jeg har mulighet. Han var jo også heldig å ha meg hjemme i permisjonen, og da vi trillet tur var han selvsagt med. Det eneste jeg synes er slitsom er når man er helt kjørt for kvelden og bare ville kræsje i sofaen, så må jo hunden også ut. Noen ganger er det et ork men må man, så må man! Anonymous poster hash: 2a203...1a4
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2014 #22 Skrevet 30. januar 2014 Hunden min var 1 år når jeg fikk barn. Selv om jeg prøvde at den skulle være den første som ble hilst på ved besøk, tar den helt av nå når folk vil hilse på. Blir så super glad og klarer ikke å stå i ro, er såpass stor at den dytter fint barn over ende. Mye lyd og fart på hale og kropp når det kommer folk så det er slitsomt. Anonymous poster hash: ee2df...b0a
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2014 #23 Skrevet 30. januar 2014 vi har 3 hunder, på 2.5 år 1 år & 9 mnd. de to yngste er ganske hypre til tider så jeg grugleder meg til å se hvordan det blir når vi får barn også, (mulig gravid nuh). jeg tror det kommer veldig ann på innstillingen også ikke bare barnet eller hunden, vi er heldige & kommer til å få masse hjelp om vi behøver det samt at vi har veldig små hunder som gjør lite ut av seg selv om de fyker rundt å leker. viss du vil ha hund & barn samtidig så go for it for meg er livet uten hund utenkelig & ønsket om barn er stort så her SKAL det funke enten dyra vill eller ei. masse lykke til Anonymous poster hash: 07731...9bf
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2014 #24 Skrevet 30. januar 2014 vi har 3 hunder, på 2.5 år 1 år & 9 mnd. de to yngste er ganske hypre til tider så jeg grugleder meg til å se hvordan det blir når vi får barn også, (mulig gravid nuh). jeg tror det kommer veldig ann på innstillingen også ikke bare barnet eller hunden, vi er heldige & kommer til å få masse hjelp om vi behøver det samt at vi har veldig små hunder som gjør lite ut av seg selv om de fyker rundt å leker. viss du vil ha hund & barn samtidig så go for it for meg er livet uten hund utenkelig & ønsket om barn er stort så her SKAL det funke enten dyra vill eller ei. masse lykke til Anonymous poster hash: 07731...9bf Det kommer VELDIG an på hunden og. Man skal stole på hunden helt. Min tass er 6,5 kg, men sannelig har jeg ikke vært nær ved å selge ham pga uønsket adferd og sjalusi, som gjorde at vi var tappet for energi og ikke kunne gi ha, det han ønsket. Har ham enda, alt er litt bedre, men jeg vedder tusen kroner på at vi har en vanskeligere hund enn de fleste. Han er vel i kategorien "ekstremt oppmerksomhetskrevende, hyperaktiv og med separasjonsangst" Anonymous poster hash: 932ba...a24
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå