Anonym bruker Skrevet 30. januar 2014 #1 Skrevet 30. januar 2014 Jeg er rystet over mamma! Hun har nettop byttet bilstol til lillesøsteren min, og nå bruker hun den jeg hadde for 21 ÅR siden Måtte si til henne at dette ikke var trygt en plass, og om hun skulle kjøpe ny. Nei, for den hun har funker jo helt fint og har ikke vært i noen kollisjoner!?Unnskylder seg også med at hun er så lite ute å kjører at hun har ikke behov for noe mer. Nå vurderer jeg å kjøpe en ny bilstol og montere i bilen, vil virkelig ikke risikere livet til lillesøsteren min av mammas dumskap. Selv har jeg hele livet fått innprintet av mamma hvor nøye hun har vært på bilsikkerhet, og fulgt med på tester og kjøpt det jeg tror er det beste til mitt barn nå. Men det som var bra for 20 år siden, kan jo ikke sammenlignes med nå Hva ville dere gjort? Det er jo GALSKAP!?? Og mamma er 43! Anonymous poster hash: cf011...fc3
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2014 #2 Skrevet 30. januar 2014 Ta henne med til en butikk som selger bilstoler, og la de forklare henne hvordan det fungerer. Materialet i bilstoler blir dårlig i løpet av veldig få år. I tillegg er det veldig farlig å sitte fremover når man er så liten. Selv en liten kollisjon, så knekker nakken! Anonymous poster hash: 6a7aa...9fe
Vinterlilje Skrevet 30. januar 2014 #3 Skrevet 30. januar 2014 Isopor forringes etter ca.7-8 år. Etter 21 år kan hun like gjerne sette ungen i en rattkjelke der bak og feste den med setebeltene.
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2014 #4 Skrevet 30. januar 2014 Det er jo ikke glupt. En bilstol skal kastes etter ca 8 år for da er den morken. Og barnet bør selvsagt sitte bakover til hun er minst 4 år gammel. Etter min mening plikter man å holde seg oppdatert dersom man får barn. Uansett om man har hatt barn i 20 år. Regner med at hun på den tiden har oppdatert seg på andre områder, mobiltelefon etc. Anonymous poster hash: 03a11...5d3
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2014 #5 Skrevet 30. januar 2014 Har prøvd å forklare dette til henne og vise filmer fra youtube, men det virker ikke å gå inn til henne. Har også nevnt dette for faren, men han bare rister på hodet og synes jeg er overhysterisk Jeg er faktisk livredd for søsteren min, og at dem ikke bryr seg om noe så viktig gjør meg frustrert! Hi Anonymous poster hash: cf011...fc3
Gjest Sekretøsa Skrevet 30. januar 2014 #6 Skrevet 30. januar 2014 Da ville jeg kjøpt en ny stol til henne, eller hvertfall en pent brukt som ikke var for gammel.
BareMas Skrevet 30. januar 2014 #7 Skrevet 30. januar 2014 Har det ikke kommet en ny lov om at alle barn under 15mnd SKAL sitte bakovervendt?? Prøv deg på den, kanskje det hjelper om hun hører at hun risikerer å bli bøtelagt til tross for hennes forsiktige kjøring?
samlex Skrevet 30. januar 2014 #8 Skrevet 30. januar 2014 Huff , skjønner godt at du er redd for søstera di! Jeg ville kanskje prøvd å overtale, men synes jeg kjenner igjen uttrykk som " overhysteri" fra generasjonen over oss, ikke alle, men noen. Har du råd til å kjøpe ny stol så gjør det. Og klapp deg selv godt på skulderen for å ta ansvar! Lykke til.
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2014 #9 Skrevet 30. januar 2014 Nå er jeg ikke sikker på om det faktisk stemmer at en bilstol morkner/forringes hvis en er oppbevart tørt/musefritt etc. MEN, det har skjedd veldig mye på den fronten på 20 år, så en ny stol vil uansett være av bedre kvalitet. Og jeg syns også det er svært betenkelig å ha et så lite barn framovervendt, selv om det også er svært vanlig i mange land. Ingen tvil om at det sannsynlig vis går MYE bedre med et bakovervendt barn i en kollisjon. Anonymous poster hash: b7c45...814
valkyrien Skrevet 30. januar 2014 #10 Skrevet 30. januar 2014 Jeg ville klipt selene, så hun måtte kjøpt ny.
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2014 #11 Skrevet 30. januar 2014 #7: Klarer ikke å finne noen lov på det, men kan hende jeg ikke har sjekket godt nok. Verdt ett forsøk ihvertfall #8: Har desverre ikke råd akkurat nå til å punge ut til en ny stol, men skal nok klare å få det til åløpet av ett par måneder. Men jeg synes faktisk 2 mnd er lenge, ulykker kan jo skje nårtid som helst. Får gi henne en bilstol til 1-årsdagen! Skulle gjerne gitt bort den vi har, men den blir nok enda bruk i noen måneder til da vi er veldig fornøyde og mini ikke har vokst ut av den enda. Valkyrien: Haha, knallgod ide! Dette er en kamp jeg ikke tviler på å gå inn i, så om hun ikke hører på meg skal jeg pinade gjøre som du sier! Da har hun ikke noe valg! Bedre med en brukt "ny" stol, enn en brukt 20-års gammel stol som ikke holder mål en plass i forhold til dagens krav vil jeg tro. GENIALT! Hi Anonymous poster hash: cf011...fc3
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2014 #12 Skrevet 30. januar 2014 ehm... har du en lillesøster på 9 mnd? jøss hvor gammel var moren din da hun fikk ungen?:s Anonymous poster hash: 1f3eb...197
LillaGorilla♥♥ Skrevet 30. januar 2014 #13 Skrevet 30. januar 2014 Hadde rett og slett fysisk knabba setet og slått løs på det med en slegge. Så hadde jeg gått for å kjøpe et nytt sete til henne. Skulle lett spandert det på en lillesøster, ja.
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2014 #14 Skrevet 30. januar 2014 ehm... har du en lillesøster på 9 mnd? jøss hvor gammel var moren din da hun fikk ungen?:s Anonymous poster hash: 1f3eb...197 Hun er (og var) 43 da hun fikk henne. Anonymous poster hash: cf011...fc3
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2014 #15 Skrevet 30. januar 2014 Hadde rett og slett fysisk knabba setet og slått løs på det med en slegge. Så hadde jeg gått for å kjøpe et nytt sete til henne. Skulle lett spandert det på en lillesøster, ja. Har desverre ikke de pengene akkurat nå, men om jeg ikke får det igjennom blir jeg til å spare alt jeg kan og satse på at jeg får kjøpt ett så fort som mulig om jeg kjøpter ett helt nytt. Hi Anonymous poster hash: cf011...fc3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå