Gå til innhold

Noen av dere som har vært på ks samtale?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså på s.huset for å vurdere ks etter en ikke fult så "vellykka" fødsel forrige sv.skap?

Hvordan er denne samtalen? Hva slags spm? Hvem er tilstede?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prøver en gang til jeg. Virker som alle her har opplevd alt, så rart ingen har vært på dette:):)

Skrevet

Dytter for deg, for jeg skal også på sånn samtale..

Anonymous poster hash: ded9d...68f

Skrevet

Ikke helt, men ble katastrofesnitt med førstemann.

Neste gang var jeg gravid med tvillinger og gikk hyppig til kontroll på sykehuset.

Spurte legen hvor lenge før de tok KS med tvillinger, han spurte hvorfor jeg skulle ha det. Jeg sa det holdt på å gå galt med førstemann uten og utdype, så spurte han hvilken dato jeg hadde lyst til å ha KS.

Anonymous poster hash: 7238e...828

Skrevet

Skulle gjerne ha svart dere skikkelig, men har bare vært på samtale (med fødselslege) i forbindelse med planlagt keisersnitt. Da ble det tatt opp spørsmål om jeg aller helst ville føde vaginalt, og de eventuelle farene det kunne medføre. For meg var ks et bra alternativ.

Jeg har inntrykk av at slike samtaler og eventuelle spørsmål kan være forskjellig fra sykehus til sykehus og muligens litt fra lege til lege.

Jeg er litt usikker på om dere får snakke med fødselslege eller jordmor, men vil tippe det er en lege.

Skrevet

Ja. Fortalte hvor redd jeg var for å føde og hvorfor. Legen informerte om mulige komplikasjoner ved KS og at vaginal fødsel er bedre. Deretter innvilget han KS og ga meg en dato. Følte meg veldig godt møtt.

Anonymous poster hash: c3fd4...7a2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...