Gå til innhold

IVF`ere - kan dere hjelpe meg litt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mange egg satte dere inn og hvor mange barn ble det?

Skal snart, men jeg og mannen er usikre på hvor vanlig det er med tvillinger, eller at ingen fester seg....

Hva er deres erfaring?

(Type: satte inn 2 - fikk 2, inn 2 - fikk ingen)

Hadde vært til stor hjelp :)

Anonymous poster hash: 88da8...976
Videoannonse
Annonse
Skrevet

5 gange med både 1 og 2 egg. Ingen festet seg

1 gang med 2 egg = 1 barn

1 gang med 1 egg, ingen feste seg

1 gang med 1 egg = 1 barn

Lykke til

Skrevet

5 gange med både 1 og 2 egg. Ingen festet seg

1 gang med 2 egg = 1 barn

1 gang med 1 egg, ingen feste seg

1 gang med 1 egg = 1 barn

Lykke til

Tusen takk for svar! :)

Så bra at dere fikk to barn til slutt :) Vet du hvor vanlig det er at begge eggene fester seg hvis man setter inn to? Siden du har vært gjennom noen IVF runder og samtaler.... :)

Skrevet

Det er 12,5 % sjanse for tvillinger ved innsetting av to egg ved IVF. Dette ifølge Klinikk Hausken. Da skal embryene imidlertid være av toppkvalitet.

Vi fikk satt inn to egg, det ene delte seg og vi fikk trillinger.

Anonymous poster hash: 8919c...557

Gjest Løvemusene
Skrevet

Hei!

1. runde: 1 egg inn = ingen grav.

2. runde: 1 egg inn = ingen grav.

3. runde: 2 egg inn = tvillinger, begge festet seg, men ene falt fra i første trimester... Fødte en skjønnas :)

Stort valg. Jeg er ung, fikk ikke sette inn er enn 1 på Riksen pga det, før på siste runde. Så alderen spiller en rolle her. Neste gang setter vi kun inn 1.

Lykke til med valget. Dere burde i hvertfall ha lyst på tvillinger før dere setter inn to :)

Skrevet

Har vært gjennom det en gang.

1 egg inn og 1 unge ut :laugh:

Anonymous poster hash: c3bfe...1cc
Skrevet

Hei!

3. runde: 2 egg inn = tvillinger, begge festet seg, men ene falt fra i første trimester... Fødte en skjønnas :)

Stort valg. Jeg er ung, fikk ikke sette inn er enn 1 på Riksen pga det, før på siste runde. Så alderen spiller en rolle her. Neste gang setter vi kun inn 1.

Lykke til med valget. Dere burde i hvertfall ha lyst på tvillinger før dere setter inn to :)

Takk :)

Da kan det kanskje tenkes at vi ikke får lov å sette inn 2 heller da? Jeg er 28 år. Så lenge jeg får et barn er jeg super fornøyd!! Venta lenge nok nå... Vi vil helst ha ett barn (har en fra før), derfor vi lurer litt på hvor "vanlig" det er at begge eller ingen fester seg. Hadde vi fått tvillinger ville vi vært lykkelige for det for også så klart :)

Skrevet

2 egg, 1 barn. Ble litt lettet over at det ikke var 2 må jeg innrømme. :P

Mener å ha lest et sted at hvis du først blir gravid etter innsetting av 2 egg, så har du 10% sjanse for å få tvillinger.

Men det er liten sjanse for at du får sette inn 2 egg første gang når du er så ung.

Anonymous poster hash: 979a7...e80
Gjest Løvemusene
Skrevet

Hei!

Da kan det kanskje tenkes at vi ikke får lov å sette inn 2 heller da? Jeg er 28 år. Så lenge jeg får et barn er jeg super fornøyd!! Venta lenge nok nå... Vi vil helst ha ett barn (har en fra før), derfor vi lurer litt på hvor "vanlig" det er at begge eller ingen fester seg. Hadde vi fått tvillinger ville vi vært lykkelige for det for også så klart :)

Samme som meg du da :) De vil nok anbefale deg å sette inn kun 1 da. Husk at tvillingsvangerskap er risikosvangerskap, de vil nok bruke "frivillig tvang" på dere og sette inn 1 bare :)

Når skal dere i gang?

Skrevet

1 egg inn( fersk ) - 1 unge ut, men født 4 mnd fortidlig. Så han overlevde ikke.

1 egg inn ( frys). - 1 SA i uke 6

1 egg inn (frys) - ei nydelig frøken kom ut som snart er 3 år.

1 egg inn (frys). - negativ test

1 egg inn (frys). - SA uke 5

1 egg inn (fersk). - skjønneste gutt kom ut. 8 mnd gammel nå..

Jeg hører til på st.olav. Har aldri fått lov til å sette inn mer enn 1 egg om gangen. De ville ikke risikere tvillinger fikk jeg beskjed om.

Skrevet

1 egg inn( fersk ) - 1 unge ut, men født 4 mnd fortidlig. Så han overlevde ikke.

1 egg inn ( frys). - 1 SA i uke 6

1 egg inn (frys) - ei nydelig frøken kom ut som snart er 3 år.

1 egg inn (frys). - negativ test

1 egg inn (frys). - SA uke 5

1 egg inn (fersk). - skjønneste gutt kom ut. 8 mnd gammel nå..

Jeg hører til på st.olav. Har aldri fått lov til å sette inn mer enn 1 egg om gangen. De ville ikke risikere tvillinger fikk jeg beskjed om.

Da har du jo blitt gravid nesten alle forsøkene....:) *gir håp*

Men trist å høre at du mistet så mange ganger :( Må ha vært en veldig tøff periode for dere :( Veldig hyggelig å høre at dere fikk 2 flotte barn ut av det også!  :hjertesmil:

Skrevet

Hei!

Samme som meg du da :) De vil nok anbefale deg å sette inn kun 1 da. Husk at tvillingsvangerskap er risikosvangerskap, de vil nok bruke "frivillig tvang" på dere og sette inn 1 bare :)

Når skal dere i gang?

Vi får begynne i slutten av Mai !!!! :) Vet det er lenge til, og at jeg sikkert er litt vel ivrig så tidlig.... :sjenert:  Bare gleder meg sånn - endelig vår tur!

Skrevet

Masse lykke til. :) en spennende prosess, som forhåpentlig ender i barn. Igjen, masse lykke til. :)

Skrevet

1. satt in 1 egg - negativ

2. satt inn 1 egg - negativ

3. satt inn 2 egg frys - positiv (s.a)

4. satt inn 2 egg - negativ

5. satt inn 1 egg frys - negativ

6 satt inn et egg - negativ

syklus etter siste forsøk ble jeg gravid naturlig :hjertesmil:

riksen ville bare sette inn 1 egg pga alder, men du får valg på 3.forsøk om du vil ha 1 eller 2 inn.

suksessrate med frys er på 25%

suksessrate med fersk er på 40%

når man setter inn 2 egg, er det ikke mer enn 5 % ekstra sjangs for at det festes..

lykke til :)

Anonymous poster hash: e4f82...d0a
Gjest Løvemusene
Skrevet

Hei!

Når skal dere i gang?

Vi får begynne i slutten av Mai !!!! :) Vet det er lenge til, og at jeg sikkert er litt vel ivrig så tidlig.... :sjenert:  Bare gleder meg sånn - endelig vår tur!

Vi skal også i mai!! Holde selskap eller?? Hihi

Skrevet

Hei

Sjansen for å få tvillinger henger tett sammen med årsakene til at en trenger ivf. De øker feks. når en bruker eggdonor (fordi da er det ingen problemer med eggene). 

Jeg har hatt 1 inseminasjonsforsøk (neg), tre ivf med pgd (preimplantasjonsdiagnostikk pga. kromosomfeil på en del av eggene/embryoene). Disse tre forsøkene var med egne egg, og det ble satt inn ett embryo hver gang fordi det kun var ett friskt som kunne brukes hver gang (av mange). 

1. ivf: 1 egg inn, neg. 

2. ivf: 1 egg inn, neg. 

3. ivf: 1 egg inn, neg. 

4. ivf: 2 donoregg inn, tvillinger - gravid i uke 19 nå.

Vi fikk velge å sette inn to egg, og vi takket ja til det da vi betalte store summer per forsøk (utlandet). Var klar over økt risiko, men kalkulerte med at vi ville ta sjansen. Risikoen for tvillinger var 15-25 %, mao. ikke overhengende stor. Men jammen ble det to gitt. Litt skeptisk til å begynne med, men nå bare gleder vi oss.  

Skrevet

Man får sjelden satt inn mer enn ett egg før man har vært gjennom noen forsøk, men jeg var litt sta, da ;) Dessuten er jeg litt eldre og tyngre, mulig det gjorde at jeg fikk satt inn to. Dessuten var det jo to befruktede vi fikk til slutt de fleste gangene.

1. gang: 1 egg inn, neg.

2. gang: 2 egg inn, neg.

3. gang: 2 egg inn, neg.

4. gang: 2 egg inn, gravid med tvillinger :)

Har hatt fem inseminasjoner før ivf.

Skrevet

VI hører til på Riksen, og slik jeg har forstått får man ikke sette inn 2 med mindre man er over 35 (?) og/eller det er andre gode grunner som tilsier at det vil være hensiktsmessig. 

Skrevet

Ett forsøk , ett egg inn og gravid i uke 12 nå :)

Hele prosessen gikk mye bedre og lettere enn jeg trodde på forhånd . Hadde hørt at det er en veldig tung prosess . Det synes ikke jeg . Det som var mest pes var den 2,5 timers kjøreturen til klinikken hver gang vi måtte dit som ble 5 ganger tilsammen på det ene forsøket . Medisineringen gikk veldig greit , ble ikke spesielt hormonell. Merket fint lite til det. Fikk bare ut 3 egg da og to av de skrumpet bare inn. Egguttaket var forøvrig det jeg hadde gruet meg mest til men det var smertefritt for min del . Ingen smerter i etterkant heller . Fra innsett til test gikk det 9 dager og da var testen positiv . Synes ikke det var spesielt vanskelig med ventetiden heller , som så mange forberedte meg på . For min del gikk ivf over all forventing:)

Lykke til :)

Skrevet

2 egg inn= ingen barn

2 egg inn= 1 barn

2 egg inn= 2 barn

😊

Anonymous poster hash: 9d978...7bc

Skrevet

1 fersk- egg inn. Negativ test.

1 fersk- egg inn. Komplikasjoner i svangerskapet, men et friskt og nydelig barn til slutt.

St. Olavs.

Anonymous poster hash: 3d596...b96

Skrevet

Man får sjelden satt inn mer enn ett egg før man har vært gjennom noen forsøk, men jeg var litt sta, da ;) Dessuten er jeg litt eldre og tyngre, mulig det gjorde at jeg fikk satt inn to. Dessuten var det jo to befruktede vi fikk til slutt de fleste gangene.

1. gang: 1 egg inn, neg.

2. gang: 2 egg inn, neg.

3. gang: 2 egg inn, neg.

4. gang: 2 egg inn, gravid med tvillinger :)

Har hatt fem inseminasjoner før ivf.

Burde kanskje sagt at vi gjorde det ved privatklinikk :) IVF-klinikken i Oslo.

Skrevet

Jeg fikk to egg inn på 2. Forsøk. Var da 30 år. Fikk trillinger. Brukte privat klinikk.

Anonymous poster hash: 8919c...557

Skrevet

1 egg - tvillinger

Anonymous poster hash: ca1aa...831

Skrevet

1. IVF forsøk - 1 egg inn - gravid i uke 9 nå. 

Vi valgte privatklinikk og jeg er 26 år. Vi snakket aldri om to egg inn. Tror ikke man får det på første forsøk i din alder. Vi fikk i hvert fall ekstremt gode sjanser - nesten 40 % :) 

Lykke til! :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...