Gå til innhold

Dere som ammet da det oppstod ny graviditet, hva skjedde da?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan gikk det med melkeproduksjonen?

Hvordan reagerte barnet du diet?

Takk

Anonymous poster hash: 38143...35c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ungen sluttet å amme, ville plutselig ikke ha lenger. De sier smaken på melken forandrer seg pga hormonforandringene i kroppen, så det er kanskje derfor.

Jeg visste ikke at jeg var gravid da, ungen var 11-12 mnd gammel og ville plutselig ikke ha puppen i det hele tatt lenger, jeg tenkte hun bare var blitt for stor og utålmodig og ikke trenge denne kosestunden og melken lenger. 

Men så følte jeg meg så uggen og kjente igjen tegnene fra forrige svangerskap, tok en test og den lyste positivt. 

Anonymous poster hash: 746e4...dcd
Skrevet

Nr 1 her var 3 mnd gammel, da hun plutselig ikke ville amme mer! Jeg forstod ikke noe! Ammingen hadde gått problemfritt... men fant så ut at det var en liten overraskelse på vei :) En gammel jordmor fortalte meg at dette er helt normalt, da melken endrer seg på smak.

Skrevet

På ammepolikliikken ble jeg fortalt at melken endrer smak når man får mensen tilbake (eggløsing antar jeg). Den blir vist saltere (?). Jeg hadde massive problemer med amming da jeg begynte å menstruere babyen var vel ca 6 mnd i ca 2-3 uker.....Klarte å holde det gående med å pumpe, men den perioden var det totalt brystnekt, så gikk det seg til og ungen ble ammet til den var ca 13 mnd.

Var ikke gravid da så vet ikke om det er så relevant ;)

Anonymous poster hash: 5467a...e3a
Skrevet

Ammet 1,5 måned etter jeg ble gravid (baby var da 5 måneder), men det var ikke en måned han drakk spesielt mye. Plutselig snudde han seg vekk og knep sammen munnen da jeg var 7 uker på vei. 

Anonymous poster hash: d0093...cc1
Skrevet

Ok takk for svar jenter! Jeg merker faktisk at melkeproduksjon har gått ned! Men barnet tar puppen, men er sulten hele tiden plutselig, så lurer på om han ikke får nok :(

Hi

Anonymous poster hash: 38143...35c
Skrevet

Her ville hun plutselig ikke ha mer. Bare på morgenene i halvsøvne. Og hun var et skikkelig matvrak tidligere! Siden hun bare ville ha en gang i døgnet og jeg ikke fikk til å pumpe, så gikk produksjonen skikkelig fort ned. Og jeg mistet melka i løpet av en uke selv om hun uansett spiste i alle fall en gang i døgnet.

Anonymous poster hash: fafce...712

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...