Anonym bruker Skrevet 29. januar 2014 #1 Skrevet 29. januar 2014 Har en førsteklassing som nettopp har fylt 7 år, og han har ikke mistet en eneste tann enda. Ingen er i nærheten av å være løs heller. Nå har han begynt å kommentere det for de fleste andre på trinnet har mistet mange tenner allerede. (Og for lenge siden.) Anonymous poster hash: 83376...44f
Tipp topp Skrevet 30. januar 2014 #2 Skrevet 30. januar 2014 Har en andreklassing som ikke har mistet noen tenner enda. Søsteren mistet første i barnehagen.
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2014 #3 Skrevet 30. januar 2014 Har en andreklassing som ikke har mistet noen tenner enda. Søsteren mistet første i barnehagen. Søsteren her var ganske nøyaktig 6 år så jeg trodde han ville miste sine på noenlunde samme tid. Men de henger nå godt fast Får trøste meg med at tannlegen sier at det betyr at han har sterke tenner, kanskje han har arvet mine gener der, har enda ikke hatt hull i tennene, og jeg er snart 30 Anonymous poster hash: 83376...44f
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2014 #4 Skrevet 30. januar 2014 Min førsteklassing blir 7 år i mai og har heller ikke mistet noen ennå, hun har heller ingen løse. Er nok ganske forskjellig når de mister og tror nok det meste er normalt Anonymous poster hash: 981aa...c46
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2014 #5 Skrevet 30. januar 2014 Bare se positivt på det, det gjør jeg. Har en på 7 som ikke har mistet sin første enda og håper nr 2 på 2år følger i samme sporet. Selv mistet jeg min første som 8åring og siste melketann gikk da jeg var 16, har alltid hatt sterke tenner, aldri hull eller noe som helst. Får satse på at det å miste tenner sent tyder på at tennene holder lengre enn de fleste Anonymous poster hash: 857e7...6c3
Gjest 5 andre Skrevet 30. januar 2014 #6 Skrevet 30. januar 2014 Guttungen i 2. klasse mistet sin første melketann før sommerferien i 1. klasse rett før han fylte 7. Nå har han mistet 3 tenner. Han var sist ut i klassen. Jentungen i 1. klasse har ingen løse tenner enda. Tannlegen har sagt at dette er positivt, for da "spares" de nye tennene.
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2014 #7 Skrevet 30. januar 2014 Har dette noen sammenheng med når de fikk tenner som baby? Gutten min nærmer seg seks år og har ingen løse tenner. Han fikk alle melketennene sent. Anonymous poster hash: d4a8f...9d1
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2014 #8 Skrevet 30. januar 2014 I følge tannlegen er det bare en fordel at de er sene Anonymous poster hash: 7bf85...73e
Husbygger Skrevet 30. januar 2014 #9 Skrevet 30. januar 2014 Eldste min mistet sin første tann når han var 8 år og 2 mnd, han er 12.5 år nå og har mista 4 oppe og 4 nede + at han har trukket ei hjørnetann sånn at han kunne komme igang med regulering.
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2014 #10 Skrevet 30. januar 2014 Har en andreklassing som bare har mistet to tenner, langt færre enn alle venninnene. Begge de to falt ut like før 7-årsdagen, og da hadde hun ventet lenge på det. Anonymous poster hash: 5377d...c26
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2014 #11 Skrevet 30. januar 2014 Min mistet sin første i høst - et godt stykke inn i 3. skoleår. Også datt en til ut nesten samtidig, men der stoppa det gitt Men, nå skal det sies at han fikk sin første melketann da han var 16 mnd, også kom resten nesten samtidig rundt 2-års alder. Han har veldig fine tenner Anonymous poster hash: 89e71...d84
❤lille stjerne❤ Skrevet 30. januar 2014 #12 Skrevet 30. januar 2014 6 åringen min har nettopp mistet første og selvom jeg synes det er tidlig fordi jeg ikke mistet før 7 år selv så var det visst sent og hun var den eneste som ikke hadde mistet. De andre mistet i bhg, noen allerede ved 4-4 1/2 år. Synes det er bra at de beholder melketennene så lenge de kan jeg.
Kliko Skrevet 30. januar 2014 #13 Skrevet 30. januar 2014 Når er det vanlig å miste tenner egentlig? Min er bare fem og har ikke mistet noen tenner, men fler på avdelinga han som har mistet både en og to.
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2014 #14 Skrevet 30. januar 2014 Mine mistet sine første tenner i løpet av første klasse. Yngste går i første og har mistet en tann og en er løs. Eldste går i 5 og har mistet 6 tenner og ingen fler er løse. To år siden forrige tann hun mistet. Vi har vært hos tannlege og alt er normalt, og ingen tannfelling er nært forestående sett ut fra røntgenbilder. Da vi begynte på skolen det året vi fylte sju, var det kun noen som hadde mistet tenner før skolestart. Nå begynner de jo og felle tenner i store dommer nest siste år i barnehagen.. Tror som "skolestarter" i barnehagen var det et FLERTALL som hadde mistet 2 tenner eller fler. I både kullet til min datter og til min sønn. Synes det er merkelig....Noe har skjedd mtp når barna mister tenner. Jeg er ikke i tvil om annet. Jeg er 77modell da, så er jo eldgammel"... Men siden jeg var førsteklassing til førsteklassinger nå har det skjedd ENORMT mtp tannfelling ja. Anonymous poster hash: b5d97...cd5
Mamma_til_2 Skrevet 30. januar 2014 #15 Skrevet 30. januar 2014 min førsteklassing blir 7 i mai og har mistet 2 tenner, det skjedde rett etter skolestart, nye tenner er kommet opp men alle de andre melketennene sitter bom fast.
**snuskeluska** Skrevet 30. januar 2014 #16 Skrevet 30. januar 2014 Min går i førsteklasse og har akkurat mistet 2 tenner. Ingen flere løse ennå. Veldig mange i hans klasse har mistet mange fler. Mange mistet tenner siste året i barnehagen. Store variasjoner.
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2014 #17 Skrevet 30. januar 2014 Min går i andre klasse og har mistet fire tenner. Hun må nå trekke en tann fordi den nye vokser utenom melketanna slik at den ikke blir "dyttet" ut. Hun fikk ikke første tann før hun var 11 mnd, så mulig det har en sammenheng. Yngste fikk tenner tidligere, så kanskje hun slipper unna de dumme tannfellingsgenene mine Jeg hadde det samme problemet da jeg var liten, måtte trekke flere melketenner og felte tenner til jeg var i 8. klasse. Anonymous poster hash: cfb1f...d80
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå