Gå til innhold

Dere med menn som jobber turnus?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og som har flere enn ett barn? Hvordan gjør dere det om kveldene når dere er alene med baby og søsken?  I forhold til legging osv.. Jeg gruer meg allerede til mannen min skal starte å jobbe og jeg skal stå opp med treåring og baby, og til å ha alt ansvaret alene... :-) tips til meg? 

Anonymous poster hash: 08264...027
Videoannonse
Annonse
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Mannen er mye borte med Jobben så jeg er ofte alene med tre, hvor en er baby. Han våkner kl 6, får flaske og er trøtt igjen etter 20 minutter. Han legges og da vekker jeg de to andre etter jeg har laget frokost. Legger frem alt dagen før så vi ikke bruker tid på det. Babyen våkner igjen rundt halv 8 og får grøt mens de to andre spiser. Legger han i vogn eller bilstol og følger de andre på skolen hvis de ikke går selv

Skrevet

Her jobber vi begge turnus, så vi er begge mye alene med barna, slik har vi hatt det hele tiden. Man må bare finne ut hva som passer for dere. Mannen min var også mye alene med barna på kvelden under sin pappaperm fra mini var 9 mnd, og jeg var på kveldsvakt.

Anonymous poster hash: b385e...f9d

Skrevet

Jeg hadde en på 16 mnd da vi fikk baby. og det gikk fint. Først og fremst fordi jeg var mer avslappet.

Jeg gikk inn med åpent sinn. Forventet det verste. Man kommer ikke forutenom.

Du kommer til å klare det bra. Du finner dine rutiner fort. Din 3.5 åring går i.b.hage? Da kan man ihvertfall sove på dagen når/hvis babyen gjør det. Og da må du gjøre det hvis du har vært våken halve natta. Senk krav til husarbeid. Gjør alt klart kvelden i forveien for 3.5 åringen. Smør gjerne frokosten også til neste morgen.

De blir vel ikke å legge seg samtidig om kveldene med det første. Legg en unge av gangen. Jeg la to samtidig på hver sitt rom og måtte springe imellom. Det må jeg fortsatt den dag idag.

Altså det er ikke så lett å gi et fasitsvar da man ikke vet hvilken baby man får.

Men det kommer til å gå bra. og mannen får avlaste og gjøre husarbeid når han er hjemme. Han er jo like mye hjemme tilsammen som en hvilken som gelst annen arbeider, bare til forskjellige tider.

Du kommer til å finne fort ut av det. men regn med litt kaos i de vante rutinene de første ukene.

Dårlige råd fra meg, men helt ærlig så man nesten finne det ut selv.

Og har du noen til å hjelpe deg på hjemmebane,bruk dem :-)

Anonymous poster hash: 30a32...4a3

Skrevet

Jeg hadde en på 16 mnd da vi fikk baby. og det gikk fint. Først og fremst fordi jeg var mer avslappet.

Jeg gikk inn med åpent sinn. Forventet det verste. Man kommer ikke forutenom.

Du kommer til å klare det bra. Du finner dine rutiner fort. Din 3.5 åring går i.b.hage? Da kan man ihvertfall sove på dagen når/hvis babyen gjør det. Og da må du gjøre det hvis du har vært våken halve natta. Senk krav til husarbeid. Gjør alt klart kvelden i forveien for 3.5 åringen. Smør gjerne frokosten også til neste morgen.

De blir vel ikke å legge seg samtidig om kveldene med det første. Legg en unge av gangen. Jeg la to samtidig på hver sitt rom og måtte springe imellom. Det må jeg fortsatt den dag idag.

Altså det er ikke så lett å gi et fasitsvar da man ikke vet hvilken baby man får.

Men det kommer til å gå bra. og mannen får avlaste og gjøre husarbeid når han er hjemme. Han er jo like mye hjemme tilsammen som en hvilken som gelst annen arbeider, bare til forskjellige tider.

Du kommer til å finne fort ut av det. men regn med litt kaos i de vante rutinene de første ukene.

Dårlige råd fra meg, men helt ærlig så man nesten finne det ut selv.

Og har du noen til å hjelpe deg på hjemmebane,bruk dem :-)

Dette var jo gode råd da, tusen takk! :-) 

Skrevet

Vi jobber forresten også turnus begge to,,men den første tiden er jo som regel mor hjemme.

Så både jeg og mannen er ofte alene med barna da vi ofte jobber motsatt.

Det er deilig når vi er to, men vi klarer det fint alene også. Ikke ha for store planer og forventninger med engang så går det seg fint til.

Skrevet

og et siste dårlig råd: når det blir for hekisk og masete så la nå 3-åringen få noen kjeks og sett på en film. Det var lett å være strikt med unge, med to unger når man er alene og utslitt så må man bare være ekstra grei for å overleve :P

Skrevet

nå er jo mannen hjemme, men han starter jo snart å jobbe igjen. Nå er babyen så urolig om natten, og vi har kunnet sove fram til ca 11 hver dag, for mannen ordner jo hjemme med broren! Jeg tenker jo hver dag at det er tusenvis som klarer dette, men likevel så gruer jeg meg til å må stå opp tidlig på morgenen etter en lang natt med amming.. :-)

Skrevet

Joda,,man kan jo tidvis føle seg som en zombie,,men da får man prøve å hvile senere på dagen :-) Jeg har vært mye trøtt, men det går greit. Du våkner litt til etter å fått luftet deg på tur til b.hage enten du kjører bil eller går ;-)

Skrevet

og et siste dårlig råd: når det blir for hekisk og masete så la nå 3-åringen få noen kjeks og sett på en film. Det var lett å være strikt med unge, med to unger når man er alene og utslitt så må man bare være ekstra grei for å overleve :P

Ja det er sant! :-) skal huske det tipset ja! takk kjære du :-)

Skrevet

Vi jobber turnus begge og er mye aleine med 3 stk. 15 mnd, 6 og 8 år. Var litt stress de første tre mnd med yngste, selv om jeg var i super form. For oss har det å ha gode rutiner blitt løsningen, spesielt når det gjelder måltider og legging.

Dette fikser du! Lykke til ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...