Anonym bruker Skrevet 29. januar 2014 #1 Skrevet 29. januar 2014 Og hva gjør du hvilke dager? Anonymous poster hash: d3f91...117
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2014 #2 Skrevet 29. januar 2014 Har lite rutiner på det da jeg er turnusarbeider. Jeg tar det etter behov og tid. I perioder kan jeg holde det strøkent over lang tid. Da gjør jeg litt hver dag.30-60 minutt. Andre perioder flyter det litt over og da tar jeg et skippertak på fridag og barna er i b.hage. Da bruker jeg hele dagen på å få unna der det har hopet seg opp. Ellers så rydder jeg kjøkkenbenken hver dag. Det hender at vi er så trøtte ogslitne at vi driter i det en kveld, men den prøver jeg å holde så ren og ryddig som mulig hver dag. Anonymous poster hash: f5133...d2c
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2014 #3 Skrevet 29. januar 2014 Ikke så mye, Kansje en time de fleste dager, inklusiv matlaging, og så ca 5-7 timer på lørdagen. Anonymous poster hash: e134f...b65
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2014 #4 Skrevet 29. januar 2014 Hva legger du i husarbeid da? tørke støv, vaske kjøkken/bad, vaske/henge opp/brette tøy, støvsuge, vaske gulv?I så fall bruker jeg minst 1 time hver dag. Anonymous poster hash: 89f74...374
Elsker livet Skrevet 29. januar 2014 #5 Skrevet 29. januar 2014 Jeg syns det er vanskelig å sette timer og minutter på det. Er f.eks matlaging og rydding etter måltidene regnet som husarbeid? Innkjøp, sette på plass varer? Jeg føler jeg bruker mer eller mindre halve tiden min på klær, mat og rydding/vasking. Men helt konkret rydding, vasking, matlaging, støvsuging o.l. 4-5 timer kanskje. Men nå er jeg hjemmeværende og har barn hjemme hele tiden og da blir det selvsagt både mer matlaging og rot enn hos familier som er borte fra morgen til ettermiddag.
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2014 #6 Skrevet 30. januar 2014 Det varierer. Middag: 20-40 min, alt ettersom hva jeg lager og om det er en eller to middager Vaske/brette/henge opp tøy: ca 5 min i snitt pr dag (tar det meste på en dag) Støvsuge: Ca 10 min i snitt (støvsuger grundig 2 dager i uken, ta ca 30-40 min hver gang) Vaske gulv: 0,5 min pr dag (vasker gulv ca 1 gang i mnd, det tar vel 20-30 min) Bytte sengetøy: 0,5 min (annenhver uke) Generell rydding: ca 5-7 min pr dag i snitt. Tørke støv: 1-2 min pr dag (gjør det en dag i uken, men ikke alt hver gang, bytter på hva jeg tar) Så, det blir vel ca 53-54 minutter pr dag i snitt det da. Men som nevnt, jeg gjør ikke alt hver dag. Dvs at noen dager blir det mye, andre dager så godt som ingenting. Siden jeg er gift og har barn så gjør jeg jo selvsagt ikke alt alene heller, både mann og barn bidrar. Jeg vasker f.eks. aldri badene, det er mannen sin jobb, og vi bytter på klesvask, rydding osv, og det er bare mannen omtrent som rydder av etter maten. Barna tømmer oppvaskmaskinen, rydder rommene sine, går ut med bosset, henter ved, hjelper til å vaske vinduskarmer, trappen osv. Anonymous poster hash: 2ce70...1a5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå