Gå til innhold

Ang skole og bursdag seint på året

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fler som har barn født i desember? Min er født 31.12 rett før kl 00.00. Klarer de seg like bra på skolen som andre født tidligere?:)

Anonymous poster hash: 0035c...f84

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Statistisk sett klarer barn som er født sent på året seg dårligere enn de som er født tidlig i f.eks. idrett osv har jeg lest. Det er jo ikke noe rart. De er jo ett år yngre enn de eldste på samme kull. Er barnet født så sent som du sier og i tillegg er en gutt, så hadde jeg vurdert å be om utsatt skolestart hvis barnet ikke er storvokst og litt tidlig ute. Bedre å være den eldste/største/flinkeste enn å være den minste i alle sammenhenger.

Anonymous poster hash: ceee1...e26
Skrevet

Min klarer seg fint på skolen, men hun er ganske barnslig sammenliknet med de eldste jentene i klassen. Hun er mer på nivå med de eldste guttene.

Statistisk sett kommer hun til å gjøre det dårlig i idrett, spesielt om hun velger lagidrett, men til gjengjeld er det større sannsynlighet for at hun kommer til å gjøre det bra i politikk.

Anonymous poster hash: 316ec...a07

Skrevet

Jenta vår er født 19 november og er sterk faglig. Henger ikke etter på noe spesielt. Er heller ikke mindre moden enn de andre i klassen :)

Anonymous poster hash: b9b91...217

Skrevet

Gutten vår er født 16 desember. Han startet på skolen i høst og det har gått kjempe fint.

Før han begynte på skolen kunne han bare skrive navnet sitt . Han hadde ikke hatt noe interesse av bokstaver og vi presset han ikke.

Nå kan han lese og han kan skrive ( men han er ikke så glad i skrivingen enda , så der må han motiveres endel)

I matte fikk vi beskjed om at han lå helt på nivå med de andre i klassen.

Han synes selv at matte og tall er veldig kjekt.

Jeg var veldig redd før han startet , men etter å ha snakket med læreren et par mnd etter skolestart , så lettet det.

Hun sa så fint at, vi skulle ikke bekymre oss for hva han kunne i forhold til de andre i klassen.

Det som var viktig var at vi så fremskritt.

Alle barna starter med ulikt utgangspunkt. Noen kan gjerne både lese og skrive før de begynner , mens andre ikke kan en eneste bokstav 😃

Og når det kommer til idrett som hun ene skriver, så tror jeg det går mer på interesse.

Gutten vår er en av de beste på fotballaget. Og det tror jeg har med at han har stor interesse av det.

Han spiller fotball hver dag og liker godt å sitte med oss og se kamper .

Skrevet

Har en som er født 30 desember og ei som er født 20 desember. Merker ikke at de er født så seint på året. De gjør det bra på alle nasjonale prøver, målsjekker osv. Det skal veldig mye til for å få utsatt skolestarten. Han min som er 30.12 virka ikke særlig moden når han begynte siste året k barnehagen, men det skjedde mye det sistd året så han var veldig klar for skolen når han starta der.

Skrevet

Jeg er født sent i desember selv. Lå alltid blant de 1-2 beste både faglig og i gym/idrett.

Min beste venninne var født i januar samme år, hun trengte ekstraundervisning hele barneskolen.

Jeg tror at det mer enn noe annet er individuelt. Jeg fikk aldri oppfølging hjemme, aldri hjelp til lekser osv. Min venninne fikk masse (nesten for mye) hjelp hjemme.

Begge to har høyskoleutdanninger i dag :)

Anonymous poster hash: 54770...2a4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...