Gå til innhold

Hvordan bli kvitt angsten min? Hva hjalp deg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har akkurat født og fikk dagen før jeg skulle reise hjem fra sykehuset et sterkt angstanfall. Jeg fikk bli en dag til.

Nå er jeg hjemme og angsten vil ikke slippe taket.

Jeg er veldig utålmodig. Jeg vil ha bort panikkfølelsen nå. Det gjør så vondt i brystet.

Kan tabletter hjelpe? Andre tips? Psykiatrisk hjemmesykepleie?

Anonymous poster hash: 6106e...0f7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har akkurat født og fikk dagen før jeg skulle reise hjem fra sykehuset et sterkt angstanfall. Jeg fikk bli en dag til.

Jeg er veldig utålmodig. Jeg vil ha bort panikkfølelsen nå. Det gjør så vondt i brystet.

Har du slitt med angst før og eller er det noe som kom på sykehuset?

Du kan jo kontakte helsestasjonen, de har psykologer.

Anonymous poster hash: 8b295...26d

Skrevet

Har du slitt med angst før og eller er det noe som kom på sykehuset?

Du kan jo kontakte helsestasjonen, de har psykologer.

Jeg har hatt angst for 10 år siden. Men nå klarer jeg ikke å huske hva som hjalp meg den gang. Hodet virket liksom ikke.

Anonymous poster hash: 8b295...26d

Skrevet

Det som hjalp var å finne ut det jeg var redd for og så utsette meg for akkurat det. Gang på gang på gang.. Hva er DU redd for?

Anonymous poster hash: 9f5a5...4fc

Skrevet

Kognitiv terapi

Anonymous poster hash: eac92...5fb
Skrevet

Jeg gikk til fastlegen og fikk henvisning til dps, hvor de undersøkte om det var angst eller noe annet. Siden det var panikkangst fikk jeg medisin, som er veldig effektivt. Jeg har hatt panikkangst siden jeg var liten uten å vite hva det var, men gjorde ikke noe med det før etter første fødsel. Har brukt cipralex i tre år uten et eneste anfall, har heller ingen bivirkninger.

Hvilken behandling du får avhenger av hvilken type angst du har. Men det er viktig å søke hjelp, fordi angsten kan spre seg i hverdagen din. Får du angst på bussen, unngår du kanskje å ta bussen, samme med butikken, til slutt det å gå ut, eller å være i visse rom. Man kan rett og slett få angst for å få angstanfall.

søk hjelp, og ikke la angsten styre noe! :)

Skrevet

Har slitt med panikkangst pga PTSD etter en alvorlig ulykke som ungdom. Medisiner fungerer, men for meg var hard trening redningen. Hard intervalltrening, trente meg gjennom panikkanfall, det gav meg styrke til å takle å selvinstruksjoner til vanlig og.

Lykke til!

Skrevet

Det som hjalp var å finne ut det jeg var redd for og så utsette meg for akkurat det. Gang på gang på gang.. Hva er DU redd for?

Jeg er bla redd for å gå ut av huset. Økonomi bekymrer meg. Irrasjonelle tanker om alt som kan gå galt....

Anonymous poster hash: 9f5a5...4fc

Skrevet

For meg hjalp det rett og slett med hvile! Men det blir nok vanskelig med en liten baby i hus :/

Det er helt grusomt med panikkanfall, i know. For min del var angsten en måte for kroppen å si i fra at "nå må du roe deg ned".

Har du hatt det tungt siste tiden? Mye og gjøre, lite søvn osv? En fødsel er en hard belastning for kroppen, fysisk som mentalt! La mannen og andre familiemedlemmer/venner hjelpe deg, slik at du kan fokusere på babyen og deg selv.

Ta det gjerne opp med helsestasjonen og fastlege, det er grusomt å ha det slik som du har det!

Trøsteklem til deg!

Skrevet

Jeg fikk ikke noen tabelletter mot det :(

Men kan være det er forskjellig fra lege til lege.

Her måtte det bare gå over av seg selv,å det gjorde det ikke før barnet var 3 mnder gammel :S

Anonymous poster hash: 45207...507

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...