Anonym bruker Skrevet 29. januar 2014 #1 Skrevet 29. januar 2014 Vi har en datter i tredje klasse som spiller. Det krever selvfølgelig øving. Hvor mye bør man forvente av daglig øving i den alderen? Hvor mye øver deres barn på samme alder? Anonymous poster hash: 4b237...e18
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2014 #2 Skrevet 29. januar 2014 Vet ikke hva som er vanlig nå til dags, men da jeg begynte å spille i den alderen, fikk vi beskjed om å øve i 15 min hver dag. Det er selvsagt ikke så mye, men det er da litt! Rekker å spille gjennom leksen noen ganger i den alderen, for de er som regel ganske korte. Lag "øveskjema" til henne som hun krysser av på. Anonymous poster hash: 57366...92e
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2014 #3 Skrevet 29. januar 2014 Heller litt hver dag enn mye en dag i uka! Og lyst er et nøkkelord. Ha det som et fast punkt på dagen men ikke mas eller tving :-) Samtidig er det jo slik at mestring gir mersmak for de fleste. Kommer også litt an på hva hun spiller, er det et blåseinstrument holder gjerne ikke muskulaturen mer enn 10-15 min maks i starten. Kanskje bare 5. På piano går det fint å sitte lengre. Jeg forventer at elevene mine øver litt helst hver dag (ikke alle gjør det, bare så det er sagt), men aller helst vil jeg at de skal synes det er gøy og øve fordi det er gøy. Legg instrumentet frem så det er lett tilgjengelig og la det ligge fremme mellom spilletimene. Om du er i tvil om noe er det bare å spørre spillelæreren - mye morsommere å enklere å få til spilleopplæring med foreldrene på laget :-) Anonymous poster hash: 48b2b...e4e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå