Surremusa Skrevet 29. januar 2014 #1 Skrevet 29. januar 2014 Hei! Når man skal forsøke å bli gravid litt frem i tid (sikter da til at man får garanti for barnehageplass)er det kanskje lurt å slutte på pillen og heller bruke "regnfrakk" til man vil prøve? Tenker sånn at syklusen får "gått seg til" ordentlig osv? Hva gjorde dere, ble dere raskt gravide etter å ha sluttet på pillen? Sist så sluttet jeg jo på pillen og vi traff blink på andre måned etterpå, nå er jeg blitt litt eldre og tenker at vi ikke nødvendigvis er like heldige neste gang:-)
Darwina Skrevet 29. januar 2014 #2 Skrevet 29. januar 2014 Jeg sluttet med p piller i samme tankegang som du,at syklus måtte få gått seg litt til. Ble gravid etter 3 mnd så spiren satt ganske fort:) hadde da gått på de i 10 år.
Surremusa Skrevet 29. januar 2014 Forfatter #3 Skrevet 29. januar 2014 Tusen takk for svar!:-) Jeg tenker som så at det kan være lurt å slutte litt før man vet man gjerne vil bli gravid (om man så greier å treffe blink innenfor "idealmånedene" for garantert barnehageplass blir jo en annen sak;)).
Giss Skrevet 30. januar 2014 #4 Skrevet 30. januar 2014 Andre gang ble jeg gravid omtrent på stedet da jeg sluttet. Legen virket litt irritert over at jeg ikke hadde styr på syklusen da termin skulle beregnes. Men jeg ante jo ikke at det ville gå så fort.....
Surremusa Skrevet 30. januar 2014 Forfatter #5 Skrevet 30. januar 2014 Hehe, ja de tror vel at vi har stålkontroll på dette? Ikke så rart man ikke har det da, når man vanligvis bruker piller el l og så blir gravid med en gang;-)
Sesilia Skrevet 3. februar 2014 #6 Skrevet 3. februar 2014 Hei! Når man skal forsøke å bli gravid litt frem i tid (sikter da til at man får garanti for barnehageplass)er det kanskje lurt å slutte på pillen og heller bruke "regnfrakk" til man vil prøve? Tenker sånn at syklusen får "gått seg til" ordentlig osv? Hva gjorde dere, ble dere raskt gravide etter å ha sluttet på pillen? Sist så sluttet jeg jo på pillen og vi traff blink på andre måned etterpå, nå er jeg blitt litt eldre og tenker at vi ikke nødvendigvis er like heldige neste gang:-) Hørtes fornuftig ut! Jeg hadde hormonspiral, og tok den ut litt før vi begynte å prøve,nettopp for å finne/kjenne min egen syklus igjen... Ventet to runder (der jeg fulgte nøye med el), så prøvde vi og jammen satt spiren!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå