Anonym bruker Skrevet 29. januar 2014 #1 Skrevet 29. januar 2014 Hei, Er det flere enn meg som føler at de har vært så sentrert rundt dette med baby i permisjonstiden og kanskje omgitt seg kun med andre med små barn, og som nå synes at samtaler med andre mennesker har blitt vanskelig? Jeg føler selv at jeg fungerer best når jeg fokuserer på barna, og går rundt og tenker over og angrer på ting jeg har sagt og gjort på jobb i lang tid etterpå. Føler meg som en slags tulling uten sosiale antenner, misforstår spøker fra kolleger og er rett og slett ikke helt pålogget sosialt. Skal i tillegg holde foredrag foran masse dyktige overordnede kolleger snart og gruer fælt altså... Skjønner ikke helt dette, siden jeg har vært en sosial dame med gode relasjoner på jobben, mange venner ellers og ikke redd for å snakke høyt i forsamlinger eller holde foredrag. Hva skjer med meg?? Er det ammetåke som henger i? Anonymous poster hash: 99f62...b3a
BellaSuz Skrevet 29. januar 2014 #2 Skrevet 29. januar 2014 Hei! Skjønner akkurat hva du mener, jeg går i mammaperm selv for tiden og har i tillegg vært sykmeldt hele svangerskapet slik at jeg ikke har vært på jobb siden sept. 2012. Det er lenge hjemme det! Føler meg utenfor alt sosialt prat, følger ikke meg på hva som skjer av sosiale events og når det prates jobb med jobbuttrykk så skjønner jeg de ikke i det heletatt lengre! Jeg sliter meg å huske de riktige ordene på ting, så ting blir bare hetende "ting" (u see?) Føles som om jeg rett og slett har blitt dum!!? Jeg har en bachelorgrad og er rimelig interessert i samfunnet, nyheter og annet (u)nyttige saker, men jeg føler meg dum ja. Men det går over, det tar bare litt tid. Gi deg noen mnd på jobb så faller brikkene sakte men sikkert på plass igjen. Lykke til
soleia Skrevet 29. januar 2014 #3 Skrevet 29. januar 2014 Følte meg og sosialt tilbakeståande etter 2,5 år i nesten samanhengande permisjon. Heldigvis har det gått seg til etter ei stund attende på jobb.
MrsMilla Skrevet 29. januar 2014 #4 Skrevet 29. januar 2014 Det er litt sånn den første måneden, så kommer du inn i det igjen. Bare gi deg selv litt tid. Blir du usikker, så husk at du trenger ikke føre ordet hele tiden, og bruk litt sånn der standardfraser til du har kommet deg mer på plass :-)
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2014 #5 Skrevet 29. januar 2014 Det er litt sånn den første måneden, så kommer du inn i det igjen. Bare gi deg selv litt tid. Blir du usikker, så husk at du trenger ikke føre ordet hele tiden, og bruk litt sånn der standardfraser til du har kommet deg mer på plass :-) Hehe det har gått 3 mnd nå, og er vel blitt litt bedre, men er ikke heeelt der jeg var før enda nei. Standardfraser ja, kjenner igjen meg der, føler jeg har blitt dronninga av smalltalk, men føler liksom de andre gjennomskuer meg og ser at det er helt tomt inni hodet:-p Har egentlig en sørgelig krevende jobb også, og får heldigvis mobilisert litt sosial kompetanse der, og faglig er jeg tilbake der jeg var, men har ikke nok energi tror jeg til å sjerpe meg ovenfor venner og kolleger. Anonymous poster hash: 99f62...b3a
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2014 #6 Skrevet 29. januar 2014 Jepp, kjenner meg igjen! Ordforrådet er snevret kraftig inn og alt gjentas flere ganger ; seee så fin bil, seee... 😜 Anonymous poster hash: 80534...491
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2014 #7 Skrevet 29. januar 2014 "Man blir litt dummere for hvert barn man får", var det en venninne som sa til meg og mente det var et allment kjent ordtak. Anonymous poster hash: fe788...2bf
Siamese Hellhound Skrevet 29. januar 2014 #8 Skrevet 29. januar 2014 Uff, jeg skal snart ut av babybobla og begynne å jobbe etter over ett år borte. Hva i all verden skal jeg snakke med folk om? Det lille jeg får med meg av nyheter går rett ut av hodet igjen, jeg husker ingenting. Og de jeg har vært sosiale med har jo stort sett vært andre mammaer som er hjemme på dagtid og har de samme snevre interessene som meg. Eller mannen, og hva snakker vi om? Ungene våre, så klart! Ja, ikke bare, da, men... Jaja, føles i hvertfall som om det er på tide å komme seg ut av bobla. :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå