Anonym bruker Skrevet 29. januar 2014 #1 Skrevet 29. januar 2014 Kanskje litt rar overskrift, men vet ikke hvordan jeg skal formulere meg..hehe.. Det har seg sånn at broren til mannen min og dama har gått fra hverandre,var bare et tidsspørsmål om når. De har to flotte barn som vibgarcfått se mer av etter at de gikk fra hverandre:) allerede nå bor de 1,5 time fra hverandre og far har de annenhver helg. Han jobber fullt, mens hun jobber ikke,barna går heller ikke i bhg. Nå ønsker/vil mor flytte 10 timer lenger nord for å studere. Jeg syns dette er kjempe synd og broren til.min mann er knust. Han vil ha barna sine, men å kjøre opp og ned for en helg for å hente og levere er jo galskap, det er jo ikke mulig. Syns dette er dårlig gjort. Virker som det på en måte er en hevnaksjon fra mor sin side da far har fått ny kjæreste (litt for fort etter min mening, men skal ikke gå inn på det) Vi har jo ingenting vi kan si, men utrolig synd og ikke få møte tantebarna våres, de er de er de eneste søskenbarna til våre barn. Hva syns dere og er det noen av dere som har det sånn? Takk for at du leste Anonymous poster hash: 529d6...4fc
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2014 #2 Skrevet 29. januar 2014 Mor har varslingsplikt på 6 uker. Utover det kan hun flytte med barna, sålenge hun har hovedomsorgn, innen norges grenser. Far kan da gå til sak for å prøve å få hovedomsorgen. Stort sett vinner mor og da er man like langt (fra hverandre) uansett. Anonymous poster hash: 09224...d19
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2014 #3 Skrevet 29. januar 2014 ingen lover som nekter henne å flytte. Anonymous poster hash: 0a29a...f0b
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2014 #4 Skrevet 29. januar 2014 ps. far har også rett til å flytte hvor han vil. far til mine barn flyttet 80 mil unna uten at jeg kunne gjøre en dritt med det. det har vært forslag om flyttenekt, men når forslaget også innehold flyttenekt for samværsforeldre så ble forslaget nedstemt. Anonymous poster hash: 09224...d19
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2014 #5 Skrevet 29. januar 2014 Men hvordan ordner dere det (du med mann som flyttet 80 mil) med barna da? Jeg har selv aldri opplevd det og syns det er synd mtp barna. Far er fullt oppegående, men får sikkert aldri hovedomsorg, som dere sier så vinner stort sett mor. Takk for svar Hi Anonymous poster hash: 3d717...098
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2014 #6 Skrevet 29. januar 2014 Jeg kjenner faktisk flere menn som har fått full omsorg for barnet etter en rettsak. Anonymous poster hash: e2267...a58
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2014 #7 Skrevet 29. januar 2014 Det kan hende at jeg etterhvert må flytte langt pga utdanning Barnefar har sønnen vår annenhver helg. Det å reise så langt annenhver helg, går ikke. Men en annen løsning (kommer helt an på hvordan far jobber osv.), er at barna kan være hos far en uke+helgen etter uka, 1 gang i mnd. Dette funker selvfølgelig kun om barna er under skolealder. Anonymous poster hash: d8329...feb
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2014 #8 Skrevet 29. januar 2014 At en mor faktisk velger å gjøre dette er en annen sak... I praksis forhindrer hun jo samvær mellom sine barn og deres far med unntak av enkelte ferier. Hva sier det om henne som menneske, forbilde og omsorgsperson? Og hva vil barna selv tenke når de vokser opp og skjønner hva deres mor gjorde og hvilke konsekvenser det fikk? :-/ Anonymous poster hash: cfe82...557
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2014 #9 Skrevet 29. januar 2014 Jeg syns og det er kjempe egoistisk at hun ikke tenker lenger enn nesa rekker og studere kan hun gjøre andre steder ganske mye nærmere. Her er det heller ikke snakk om å flytte til sin famile,de bor der hun bor nå,var derfor hun flyttet dit,skjønner den, men å flytte enda lenger unna er dårlig gjort. Men som sagt så er ikke jeg i den situasjoen, men trur aldr jeg kunne gjort det selv. Hadde bodd i nærheten mtp barna. Hi Anonymous poster hash: 3d717...098
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2014 #10 Skrevet 29. januar 2014 Snu det på hodet da... hva om broren din hadde flyttet disse milene? Hadde du brydd deg da? ER like ille for barna dette!! Anonymous poster hash: 528ff...522
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2014 #11 Skrevet 29. januar 2014 Ja,så klart hadde jeg brydd meg. Hadde blitt forbanna hvis min bror hadde dratt langt av gårde, eller om det var min søster. Hadde syns det var dårlig gjort,for barna sin skyld. Her er det en far som ønsker å ha kontakt med barna sine. Så er trist å se han så lei seg. Jeg tenker på barna sitt beste, og i "normale" tilfeller er det vel best at barna er sammen med både mor og far skulle en tru. Hi Anonymous poster hash: 3d717...098
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2014 #12 Skrevet 29. januar 2014 Snu det på hodet da... hva om broren din hadde flyttet disse milene? Hadde du brydd deg da? ER like ille for barna dette!! Anonymous poster hash: 528ff...522 Men nå var det ikke broren til HI som hadde flyttet, så hva har det å si at det hadde vært like dårlig gjort? Ja såklart hadde det vært like ille, men i dette tilfellet er det altså den med hovedomsorgen for barna som flytter. For meg er det bare enda mer uforståelig når det er en MAMMA som gjør dette. Anonymous poster hash: cfe82...557
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2014 #13 Skrevet 29. januar 2014 Er vanskelig for meg å forstå at henne som mor ønsker å.gjøre dette mot varna sine. Hi Anonymous poster hash: 3d717...098
ærlig talt Skrevet 29. januar 2014 #14 Skrevet 29. januar 2014 Det burde ha vært lover mot dette, men det er det dessverre ikke. Svogeren din kan alltids gå rettens vei for å få hovedomsorgen. Å flytte så langt unna med barna, er IKKE det beste for barna (så sant de har det godt hvor de bor), så det kan jo hende svogeren din har en god sak.
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2014 #15 Skrevet 29. januar 2014 Ja,burde på mange måter det. Er visse ting man kanskjemå tenke igjerom hva,hvis osv når man får barn. Håper hun tar til vettet og tenker på barna sine. Hi Anonymous poster hash: 3d717...098
Tauriel Skrevet 29. januar 2014 #16 Skrevet 29. januar 2014 Nå kan det være at hun må dit for å ta en utdanning, så synes ikke nødvendigvis at dette gjør hun for å "straffe" faren til ungene. Men far kan nekte ved delt omsorg, men om han kommer noen vei med det blir vel en annen sak
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2014 #17 Skrevet 29. januar 2014 Hun må ikke akkurat dit for å ta utdanningen, fins skoler ganske mye nærmere. Håper uansett det ordner seg. Hi Anonymous poster hash: 3d717...098
Isola&Lille+julegave Skrevet 29. januar 2014 #18 Skrevet 29. januar 2014 At en mor faktisk velger å gjøre dette er en annen sak... I praksis forhindrer hun jo samvær mellom sine barn og deres far med unntak av enkelte ferier. Hva sier det om henne som menneske, forbilde og omsorgsperson? Og hva vil barna selv tenke når de vokser opp og skjønner hva deres mor gjorde og hvilke konsekvenser det fikk? :-/ Anonymous poster hash: cfe82...557 Kanskje det sier at mor tok tak å tok seg en utdannelse for å forsørge barna sine og skape det beste livet hun kunne for dem?! Det er jo ingen som nekter far å flytte etter hvis han ønsker.
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2014 #19 Skrevet 29. januar 2014 Det er dessverre lov. Men fryktelig egoistisk, og det er tydelig at mor ikke ser det beste for barna sine! Hadde det vært meg, så hadde jeg søkt om full omsorg.. Anonymous poster hash: 94555...cdb
Tauriel Skrevet 29. januar 2014 #20 Skrevet 29. januar 2014 Hun må ikke akkurat dit for å ta utdanningen, fins skoler ganske mye nærmere. Håper uansett det ordner seg. Hi Anonymous poster hash: 3d717...098 de skolene i område kan hende ikke har den utdanningen hun skal ta... det er det jeg mener
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2014 #21 Skrevet 29. januar 2014 Synes faktisk det er fint at hun tar tak og ønsker å søke seg på skole. Det er heftig med to små og studere, og hun er ei tøffa! Hva eller skal hun gjøre? Satse på at Rimi vil ha henne bak kassen hele livet? (dette mener jeg ikke noe ont med mot noen, for vi har virkelig behov for absolutt alle som jobber både i kasse, vasker, tømmer søppel ol). Hun er tøff, og hun tar et stort steg. Det er ingen problem å bo så langt fra hverandre. Det koster litt ekstra med tanke på henting og levering, men alle som ønsker å samarbeide klarer alltid å finne en løsning Selv har jeg ei veninne hvor mannen bor i øst og hun i nord. Der har mannen barna 1 gang i mnd. Han tar fly oppover for å hente, så tar hun fly nedover og henter dem tilbake. Skal sies at han har en jobb hvor han kan jobbe inn litt, så han har barna fra onsdag til søndag en gang i mnd. Dette funker helt fint for dem. MEN kjenner også noen hvor far og mor bor 12 timer fra hverandre. Helt sykt at dem har valgt en slik løsning spørr du meg, men der har de barnet 2 uker hver. Barnet går altså i to forskjellige barnehager, 2 uker om gangen! Der har de også hversin tur med og hente og levere, og de tar alltid fly.Noen andre jeg kjenner har barna 3 uker hver, hvor barna går 3 uker på skole en plass og 3 uker på skole en annen plass. Synes det er ille når foreldre tar slike valg, det er KUN egoistisk!!!Der bor foreldrene 6-7 timer fra hverandre. Noen ganger møtes de på halvveien mens andre ganger tar barna fly eller buss alene, siden de er såpass store. Anonymous poster hash: 2f6e3...99a
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2014 #22 Skrevet 29. januar 2014 Hvis faren uansett bare ser unga annenhver helg så er det jo ikke sikkert han trenger å se dem så mye mindre selv om mor flytter. Han kan reise opp en gang i mnd, unga det samme. Så kan han jo ha barna lenger hos seg når han først har dem. Anonymous poster hash: 59719...b8f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå