Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ungen har fått øyekatarr (tror jeg), han hadde våknet i barnehagen i går med øyne som var nesten helt klistret igjen.
Da han våknet i dag hadde han ikke noe puss i øynene, men det har kommet litt hvitt puss nå og da iløpet av dagen (han har ikke vært i barnehagen). 
Jeg har aldri vært borti øyekatarr før, så det er ikke stort jeg vet om det. :rolleyes: 
Må han være hjemme fra barnehagen helt til pusset er vekke, eller?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Begynn behandling straks, kokt vann med salt i

Og skyll øynene

God bedring

Anonymous poster hash: a3df1...cb5

Skrevet

Veldig smittsomt så vask hendene med sprit.

Har fått Fucitalmic salve og dråper av legen når mine har hatt det.

Anonymous poster hash: 8429e...f23

Skrevet

Mild / moderat Øyekararr trenger ikke behandles. Det beste er at kroppen ordner opp selv. Vask øynene med saltvann så ofte du gidder. Det går over i løpet av to uker.

Det er lov å sende ungen i barnehagen, selv om det kanskje ikke blir så populært hos de ansatte :)

Skrevet

Kan være trekk, trenger ikke være katarr!

Har barnet hovne øyne eller er det bare puss?

Vask med saltvann mange ganger til dagen, bruk eventuelt saltvann og pad å vaske med(bytt ny for hvert øye)

Er det lite eller ikke noe puss, får du ikke noe antibiotika for det,men barnet kan gå i barnehagen.

Er det mye puss, kan en kansje få behandling, men legene har gått mer bort fra antibiotika pga redistens.

Er barnet plaget med mye puss å vondt hovet øye , får en behandling!

Barnehagen kan IKKE nekte barnet å komme i barnehagen, bare viss det er hove,rødt og masse puss!

Dette står på internett via fylkeslegen, kan printe ut å ta med isåfall

Anonymous poster hash: ba23b...40b
Skrevet

Takk for svar!
Det er ikke noe hovent, nesten ikke noe rødt, men av og til litt hvitt puss som jeg vasker bort. Om jeg leverer han i barnehagen i morgen, så er det jo ikke sikkert at de vasker vekk pusset hver gang det kommer, blir han verre om det ikke blir vasket bort? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...