Subwoofer Skrevet 29. januar 2014 #1 Skrevet 29. januar 2014 Ungen har fått øyekatarr (tror jeg), han hadde våknet i barnehagen i går med øyne som var nesten helt klistret igjen.Da han våknet i dag hadde han ikke noe puss i øynene, men det har kommet litt hvitt puss nå og da iløpet av dagen (han har ikke vært i barnehagen). Jeg har aldri vært borti øyekatarr før, så det er ikke stort jeg vet om det. Må han være hjemme fra barnehagen helt til pusset er vekke, eller?
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2014 #2 Skrevet 29. januar 2014 Begynn behandling straks, kokt vann med salt i Og skyll øynene God bedring Anonymous poster hash: a3df1...cb5
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2014 #3 Skrevet 29. januar 2014 Veldig smittsomt så vask hendene med sprit. Har fått Fucitalmic salve og dråper av legen når mine har hatt det. Anonymous poster hash: 8429e...f23
Von Hertelhofen Skrevet 29. januar 2014 #4 Skrevet 29. januar 2014 Mild / moderat Øyekararr trenger ikke behandles. Det beste er at kroppen ordner opp selv. Vask øynene med saltvann så ofte du gidder. Det går over i løpet av to uker. Det er lov å sende ungen i barnehagen, selv om det kanskje ikke blir så populært hos de ansatte
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2014 #5 Skrevet 29. januar 2014 Kan være trekk, trenger ikke være katarr! Har barnet hovne øyne eller er det bare puss? Vask med saltvann mange ganger til dagen, bruk eventuelt saltvann og pad å vaske med(bytt ny for hvert øye) Er det lite eller ikke noe puss, får du ikke noe antibiotika for det,men barnet kan gå i barnehagen. Er det mye puss, kan en kansje få behandling, men legene har gått mer bort fra antibiotika pga redistens. Er barnet plaget med mye puss å vondt hovet øye , får en behandling! Barnehagen kan IKKE nekte barnet å komme i barnehagen, bare viss det er hove,rødt og masse puss! Dette står på internett via fylkeslegen, kan printe ut å ta med isåfall Anonymous poster hash: ba23b...40b
Subwoofer Skrevet 29. januar 2014 Forfatter #6 Skrevet 29. januar 2014 Takk for svar!Det er ikke noe hovent, nesten ikke noe rødt, men av og til litt hvitt puss som jeg vasker bort. Om jeg leverer han i barnehagen i morgen, så er det jo ikke sikkert at de vasker vekk pusset hver gang det kommer, blir han verre om det ikke blir vasket bort?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå