Skyen Skrevet 29. januar 2014 #1 Skrevet 29. januar 2014 Er det noen spesielle "regler" for dåpskjole til gutt? Bortsett fra fargen på båndet. Kan en gutt ha kortermet dåpskjole? Bruker de og lue? (mener jeg leste en plass at lua er en jenteting). Annet?
Surremusa Skrevet 29. januar 2014 #2 Skrevet 29. januar 2014 Her har vi kjørt samme kjole, bare byttet ut pynten (sløyfebånd og sånt) til "riktig farge". Ellers er det vanligvis sånn at man har guttelue og jentelue, men jeg ville egentlig ikke ha brydd meg så mye om det - man kan sette på rosa eller blå pynt på en litt mer nøytral lue for eksempel?:-)
Skyen Skrevet 29. januar 2014 Forfatter #3 Skrevet 29. januar 2014 Takk for svar. Hva er forskjellen på luene? Når jeg ser på nettbutikker så er det samme lua men med forskjellig broderi og stoff, altså forskjellig lue fra kjole til kjole. En sånn kyselignende lue. Har funnet en fin med korte armer, er det greit til en gutt? Jeg syns at det ser mer feminint ut
Surremusa Skrevet 29. januar 2014 #4 Skrevet 29. januar 2014 Hmm, altså jeg er vant til at dåpsluer er litt "jentete", uavhengig om de er til gutt eller jente. Når det gjelder kort eller langermet har jeg dessverre ingen formening - har ikke sett kortermet før skal jeg være helt ærlig:-) håper noen andre kan hjelpe bedre!:-)
Giss Skrevet 30. januar 2014 #5 Skrevet 30. januar 2014 Luen er symbolsk og har dermed intet med kjønn å gjøre. Lue og kjole til begge kjønn. Om du vil kan du jo ha en langermet hvit body unner dåbskjolen.
Skyen Skrevet 30. januar 2014 Forfatter #6 Skrevet 30. januar 2014 Takk for svar! Trur ikke at det blir fint med en langermet body under den kjolen jeg vurderer
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå