Anonym bruker Skrevet 29. januar 2014 #1 Skrevet 29. januar 2014 Ja som overskriften sier... noen som har levd med en? Anonymous poster hash: 1be42...4f3
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2014 #2 Skrevet 29. januar 2014 Manglende empatiske evner Sjarmerende og sosial utad. Prater og argumenterer godt for seg Manglende samvittighet Lyver mye Manipulerer osv Noen kan fremstå slik uten å være psykopat/sosiopat, men total mangel på empati er vel hovedtegnet. Anonymous poster hash: 82e1e...b7a
Bustetroll Skrevet 29. januar 2014 #3 Skrevet 29. januar 2014 Jeg har..Det er veldig mange kjennetegn..F.eks at de hater alt. Samfunn, andre menneskers meninger, klager på alt og fremstiller seg selv som den som vet alt.VELDIG god til å snakke for seg, får seg selv til å virke som kongen av verdenen, og gjør seg selv "spesiell" for andre. Får sympati fra andre.. Manipulerende.. Skal finne en fin link til deg, 2 sek!
Bustetroll Skrevet 29. januar 2014 #4 Skrevet 29. januar 2014 http://home.online.no/~kjtotlan/psykopati/psykopati.htm
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2014 #5 Skrevet 29. januar 2014 Jeg har.. Det er veldig mange kjennetegn.. F.eks at de hater alt. Samfunn, andre menneskers meninger, klager på alt og fremstiller seg selv som den som vet alt. VELDIG god til å snakke for seg, får seg selv til å virke som kongen av verdenen, og gjør seg selv "spesiell" for andre. Får sympati fra andre.. Manipulerende.. Skal finne en fin link til deg, 2 sek! Takk alle sammen. Er i villrede om dn jeg lever med er dette. Stort sett alt stemmer. Men han er så god og snill når alt går bra. Men man vet aldri når det smeller. Anonymous poster hash: 1be42...4f3
Bustetroll Skrevet 29. januar 2014 #6 Skrevet 29. januar 2014 Jeg har.. Det er veldig mange kjennetegn.. F.eks at de hater alt. Samfunn, andre menneskers meninger, klager på alt og fremstiller seg selv som den som vet alt. VELDIG god til å snakke for seg, får seg selv til å virke som kongen av verdenen, og gjør seg selv "spesiell" for andre. Får sympati fra andre.. Manipulerende.. Skal finne en fin link til deg, 2 sek! Takk alle sammen. Er i villrede om dn jeg lever med er dette. Stort sett alt stemmer. Men han er så god og snill når alt går bra. Men man vet aldri når det smeller. Anonymous poster hash: 1be42...4f3 En psykopat er "verdens beste person" sånn i offentligheten. Alle liker han, han fremstilles så bra, og er jo så god og snill. Men slik er det jo IKKE under overflaten... Hvis du bor med en slik, som er grei når ting er bra, men blir en annen ellers... "Men... han er jo EGEEENTLIG snill". Ja, da burde du komme deg bort
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2014 #7 Skrevet 29. januar 2014 HI Ja desverre er det slik.... Anonymous poster hash: 1be42...4f3
Bustetroll Skrevet 29. januar 2014 #8 Skrevet 29. januar 2014 HI Ja desverre er det slik.... Anonymous poster hash: 1be42...4f3 Kom deg bort før du blir helt ødelagt du også.
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2014 #9 Skrevet 29. januar 2014 Jeg har.. Det er veldig mange kjennetegn.. F.eks at de hater alt. Samfunn, andre menneskers meninger, klager på alt og fremstiller seg selv som den som vet alt. VELDIG god til å snakke for seg, får seg selv til å virke som kongen av verdenen, og gjør seg selv "spesiell" for andre. Får sympati fra andre.. Manipulerende.. Skal finne en fin link til deg, 2 sek! Dette er IKKE tegn på en psykopat. Må nok være mange flere tegn enn dette gitt. Slutt å tro at du har opplevd så mye fælt med denne mannen, slik du skriver om det så virker det som at du overdriver veldig for å få sympati. Tror nok ikke du er helt uskyldig og god heller.... Anonymous poster hash: dd9cb...c33
Bustetroll Skrevet 29. januar 2014 #10 Skrevet 29. januar 2014 Jeg har.. Det er veldig mange kjennetegn.. F.eks at de hater alt. Samfunn, andre menneskers meninger, klager på alt og fremstiller seg selv som den som vet alt. VELDIG god til å snakke for seg, får seg selv til å virke som kongen av verdenen, og gjør seg selv "spesiell" for andre. Får sympati fra andre.. Manipulerende.. Skal finne en fin link til deg, 2 sek! Dette er IKKE tegn på en psykopat. Må nok være mange flere tegn enn dette gitt. Slutt å tro at du har opplevd så mye fælt med denne mannen, slik du skriver om det så virker det som at du overdriver veldig for å få sympati. Tror nok ikke du er helt uskyldig og god heller.... Anonymous poster hash: dd9cb...c33 Hun spør om tegn, jeg nevnte NOEN, også gav jeg henne en link med masse utfyllende informasjon om psykopater.. Total mangel på empati, lider du også tydelig vis av
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2014 #11 Skrevet 29. januar 2014 Jeg har.. Det er veldig mange kjennetegn.. F.eks at de hater alt. Samfunn, andre menneskers meninger, klager på alt og fremstiller seg selv som den som vet alt. VELDIG god til å snakke for seg, får seg selv til å virke som kongen av verdenen, og gjør seg selv "spesiell" for andre. Får sympati fra andre.. Manipulerende.. Skal finne en fin link til deg, 2 sek! Dette er IKKE tegn på en psykopat. Må nok være mange flere tegn enn dette gitt. Slutt å tro at du har opplevd så mye fælt med denne mannen, slik du skriver om det så virker det som at du overdriver veldig for å få sympati. Tror nok ikke du er helt uskyldig og god heller....Anonymous poster hash: dd9cb...c33 Hun spør om tegn, jeg nevnte NOEN, også gav jeg henne en link med masse utfyllende informasjon om psykopater.. Total mangel på empati, lider du også tydelig vis av Du som kvesser kløna er du Psykopat ? Virker som du følte deg truffet. Nekter på det. Anonymous poster hash: 459d7...4e8
Tabitha Skrevet 29. januar 2014 #12 Skrevet 29. januar 2014 Noen psykopater velger også en kriminell levevei, dersom de ikke klarer å fungere i en jobb f.eks. Men den typiske ektemanns-psykopaten anses vel for å være han som ydmyker eller slår kona si, og deretter kommer med konfekt og blomster, og sier han ikke kan leve uten henne. Hun vil dermed ta ham tilbake gang på gang. Han vil gjerne også påpeke at det er konas feil at han blir så irritabel. Han antyder sterkt at det er hennes feil at han får disse "raptusene". Kvinnelige psykopater velger vel helst baktalelse og anklager for å knuse sine ofre. Men det er også en del kvinner som mishandler sine ektemenn, fysisk eller psykisk.
wilmus Skrevet 29. januar 2014 #13 Skrevet 29. januar 2014 Min eks har mange trekk, men jeg ingen sykolog, så skal ikke påstå noen diagnose, i frykt for å få huden full her inne.. Sånn var iallefall han: Utad veldig populær. Sjarmør til de grader. (Var avstandsforelska i han hele ungdomstia) Hysterisk morsom. Et humør som svinger ekstremt helt uten forvarsel Veldig kontrollerende. Skulle vite alt jeg gjorde til en hver tid. Sykelig sjalu. (jeg ble beskylt for å være utro med BROREN min..) Veldig imot alt jeg fikk til på egenhånd. Hatet såkalt "girl power".. Hadde et veldig gammeldags kvinnesyn kan man si.. Likte å utføre vold mot meg, fikk et sånt sykt tilfredstillt blikk når han holdt på. Viste aldri anger eller sympati. Likte å ydmyke. Påpeke ting han viste jeg skammet meg over. Hadde veldig høye tanker og meninger om seg selv. Var notorisk utro. Ble rasende og slo hvis jeg snakket i mot han eller trosset han på noen som helt måte. …. Og man kan jo lure..Hva i HÆLVETE var det som fikk meg til å bli med denne drømmeprinsen i tre år?? Redsel rett og slett..
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2014 #14 Skrevet 29. januar 2014 Jeg har.. Det er veldig mange kjennetegn.. F.eks at de hater alt. Samfunn, andre menneskers meninger, klager på alt og fremstiller seg selv som den som vet alt. VELDIG god til å snakke for seg, får seg selv til å virke som kongen av verdenen, og gjør seg selv "spesiell" for andre. Får sympati fra andre.. Manipulerende.. Skal finne en fin link til deg, 2 sek! Dette eksemplet kan beskrive mange uten at de er psykopat. Det kan handle om mindreverdighetskompleks og redd for å fremstå som sårbar og redd for å bli kritisert. Det er mange som har personlighetstrekk som kan minne om psykopati pga av redd for tap av kontroll. De bærer et skall. De er sårbar dypt der inne et sted. Kanskje mer sårbare enn noen En psykopat vil aldri innse at han har gjort noe feil(bare hvis det kommer han eller hun til gode) Men mye riktig i det som blir nevnt om vold,,manglende empati,,ydmyke andre, kontrollerende, undertrykkende. De later som de er sympatiske når de selv kan vinne på det. Derfor fremstår de som perfekte utad. Noen får psykopatiske trekk av å bruke visse narkotiske stoffer,,men er likevel ikke psykopater. Ledere i kriminelle miljøer er gjerne psykopater. De blir oftere ledere fordi de har sterk tro på seg selv og dyktige i det de gjør. Viser din mann null følelse eller anger er det fare på ferde, uansett om han er psykopat eller ikke. Jeg syns ikke man skal bli eller ikke bli i et forhold avhengig av om mannen fremstår som psykopat eller ikke. Trives du ikke i forholdet og føler deg sveket og undertrykt, så bør man kanskje dra uansett. Det er jo trivselen som er viktig. Anonymous poster hash: 82e1e...b7a
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2014 #15 Skrevet 29. januar 2014 Begrepet psykopat blir ikke brukt lengre i fagspråk og psykiatrien. Anonymous poster hash: cdb9f...f28
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2014 #16 Skrevet 29. januar 2014 Begrepet psykopat blir ikke brukt lengre i fagspråk og psykiatrien. Anonymous poster hash: cdb9f...f28 Nei, men du skjønner poenget her... hva det kalles eller ikke kalles var ikkextemaet. Sosiopat som skrevet lenger opp? Anonymous poster hash: 82e1e...b7a
Gicath Skrevet 6. februar 2014 #17 Skrevet 6. februar 2014 For at man skal virkelig skjønne hva psykopati er , er det viktig å finne bøker og stoff som er basert på seriøs forskning. Jeg har dessverre vært nødt til "studere" dette emnet for å skjønne hva som hendte med meg. Det er utrolig viktig at man lærer å se forskjell på en vanlig drittsekk og en med psykopatiske trekk. Dett er et alvorlig samfunnsproblem og totalt ødeleggende for de som kommer tett på en som har disse trekkene. Kan anbefale Bob Hare , en autoritet på området . Bok: Without concience. også Ut av psykopatens grep av Aud Dalsegg. Hjelpeside: epitel.info. Var en fantastisk hjelp for meg. En psykopat gjør ikke bare gale ting, men har også en annen verdensanskuelse på mange områder. Derfor : personlighetsforstyrrelse.
Gicath Skrevet 6. februar 2014 #18 Skrevet 6. februar 2014 Begrepet psykopat blir ikke brukt lengre i fagspråk og psykiatrien. Anonymous poster hash: cdb9f...f28 Begrepet spiller ingen rolle-Det som betyr noe er at det er helsefarlige mennesker der ute, og mange ofre som trenger hjelp.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå