Anonym bruker Skrevet 29. januar 2014 #1 Skrevet 29. januar 2014 Jeg ringer helsestasjonen daglig for å prøve å få tak i en jm, men kommer aldri igjennom. Mulig jeg skulle dratt til legen, men sist jeg var der sa han:lykke til videre i svangerskapet. Det og div annet han sa har fått meg til å tenke at han vil jeg bare skal gå til jm. I tillegg stoler jeg ilke på han, så ønsker å være der absolutt minst mulig.. Problemet er at jeg ikke får tak i jm. Har ikke vært der i det heletatt enda. Jeg vet jeg må ta turen innom der på fredag for å se om jeg kan få tak i noen der.. jeg er bare så redd for at lille ikke har det bra siden jeg har blødninger nå kjenner ikke spark heller enda, så er fryktelig bekymret.. Vet ikke hva jeg ville med dette.. er bare godt å få det ut.. Anonymous poster hash: 6b6e9...543
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2014 #2 Skrevet 29. januar 2014 Legevakta -de finner hjertelyd der evt ! Anonymous poster hash: da99c...0cd
<3 Legoland <3 Skrevet 29. januar 2014 #3 Skrevet 29. januar 2014 Ja ring legevakten Masse lykke til Trøsteklem
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2014 #4 Skrevet 29. januar 2014 Hei :-) Ring rett på føden, det er det beste. Anonymous poster hash: 85b71...f02
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2014 #5 Skrevet 29. januar 2014 Hei :-) Ring rett på føden, det er det beste. Anonymous poster hash: 85b71...f02 Hv skal føden gjøre i uke 18? Anonymous poster hash: 82a66...a50
Stella&My+2 Skrevet 29. januar 2014 #6 Skrevet 29. januar 2014 Hei :-) Ring rett på føden, det er det beste. Anonymous poster hash: 85b71...f02 Hv skal føden gjøre i uke 18? Anonymous poster hash: 82a66...a50 Undersøke og evt berolige. Er jo i uke 18 en har ordinær UL... Legevakten gjør lite i slike situasjoner, og er ofte svært lite medfølende. Ville også kontaktet føden!
mamma_til_verdens_beste Skrevet 29. januar 2014 #7 Skrevet 29. januar 2014 ring kvinneklinikken på sykehuset du har fødeplass på i morgen tidlig. Da får du sikkert en sånn øyeblikkelig hjelp time.Du kan jo forsøke fødeavdelingen og legevakten nå i ettermiddag/kveld også. Men jeg tror kanskje ikke du blir prioritert, siden det gjerne ikke er noe de får gjort fra eller til, om det skulle være noe med barnet.
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2014 #8 Skrevet 29. januar 2014 Hei :-) Ring rett på føden, det er det beste. Anonymous poster hash: 85b71...f02 Hv skal føden gjøre i uke 18? Anonymous poster hash: 82a66...a50 Undersøke og evt berolige. Er jo i uke 18 en har ordinær UL... Legevakten gjør lite i slike situasjoner, og er ofte svært lite medfølende. Ville også kontaktet føden! Føden gjør ingenting i uke 18. Barnet er ikke levedyktig og det rette i denne situasjonen er å kontakte fastlege eller legevakt. Hvis du er så bekymret som du sier, skjønner jeg ikke hvordan du kan la være å kontakte fastlege. Du gambler med barnet ditt fordi du ikke liker legen, og velger derfor å stå i telefonkø på helsestasjonen? Det er noe som skurrer her, hi. Anonymous poster hash: 82a66...a50
Stella&My+2 Skrevet 29. januar 2014 #9 Skrevet 29. januar 2014 Hei :-) Ring rett på føden, det er det beste. Anonymous poster hash: 85b71...f02 Hv skal føden gjøre i uke 18? Anonymous poster hash: 82a66...a50 Undersøke og evt berolige. Er jo i uke 18 en har ordinær UL... Legevakten gjør lite i slike situasjoner, og er ofte svært lite medfølende. Ville også kontaktet føden! Føden gjør ingenting i uke 18. Barnet er ikke levedyktig og det rette i denne situasjonen er å kontakte fastlege eller legevakt. Hvis du er så bekymret som du sier, skjønner jeg ikke hvordan du kan la være å kontakte fastlege. Du gambler med barnet ditt fordi du ikke liker legen, og velger derfor å stå i telefonkø på helsestasjonen? Det er noe som skurrer her, hi. Anonymous poster hash: 82a66...a50 Nei jeg vet jo at ikke føden kan gjøre livreddende tiltak i uke 18, men de kan vel sjekke hva som er årsaken og gi HI et svar? Har selv erfart at legevakten ikke er stedet å dra til i slike tilfeller (selv om vi var mye kortere på vei da blødningene startet). Mest sannsynlig og forhåpentlig er det en ufarlig blødning. Har du vært på UL før HI og sett et bankende hjerte?
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2014 #10 Skrevet 29. januar 2014 Hei :-) Ring rett på føden, det er det beste. Anonymous poster hash: 85b71...f02 Hv skal føden gjøre i uke 18? Anonymous poster hash: 82a66...a50 Undersøke og evt berolige. Er jo i uke 18 en har ordinær UL... Legevakten gjør lite i slike situasjoner, og er ofte svært lite medfølende. Ville også kontaktet føden!Føden gjør ingenting i uke 18. Barnet er ikke levedyktig og det rette i denne situasjonen er å kontakte fastlege eller legevakt. Hvis du er så bekymret som du sier, skjønner jeg ikke hvordan du kan la være å kontakte fastlege. Du gambler med barnet ditt fordi du ikke liker legen, og velger derfor å stå i telefonkø på helsestasjonen? Det er noe som skurrer her, hi. Anonymous poster hash: 82a66...a50 Nei jeg vet jo at ikke føden kan gjøre livreddende tiltak i uke 18, men de kan vel sjekke hva som er årsaken og gi HI et svar? Har selv erfart at legevakten ikke er stedet å dra til i slike tilfeller (selv om vi var mye kortere på vei da blødningene startet). Mest sannsynlig og forhåpentlig er det en ufarlig blødning. Har du vært på UL før HI og sett et bankende hjerte? Nettopp derfor skal man ringe føden ja :-) Det er kun fem-seks uker til barnet er levedyktig/det blir satt i gang livreddende hjelp. På føden kan de sjekke hvor blødningene kommer fra. Og ja, det kan legevakten også, men min personlige erfaring er at de ikke gjør så veldig mye for å berolige og hjelpe... Anonymous poster hash: 85b71...f02
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2014 #11 Skrevet 29. januar 2014 Hei :-) Ring rett på føden, det er det beste. Anonymous poster hash: 85b71...f02 Hv skal føden gjøre i uke 18? Anonymous poster hash: 82a66...a50 Undersøke og evt berolige. Er jo i uke 18 en har ordinær UL... Legevakten gjør lite i slike situasjoner, og er ofte svært lite medfølende. Ville også kontaktet føden!Føden gjør ingenting i uke 18. Barnet er ikke levedyktig og det rette i denne situasjonen er å kontakte fastlege eller legevakt. Hvis du er så bekymret som du sier, skjønner jeg ikke hvordan du kan la være å kontakte fastlege. Du gambler med barnet ditt fordi du ikke liker legen, og velger derfor å stå i telefonkø på helsestasjonen? Det er noe som skurrer her, hi. Anonymous poster hash: 82a66...a50 Nei jeg vet jo at ikke føden kan gjøre livreddende tiltak i uke 18, men de kan vel sjekke hva som er årsaken og gi HI et svar? Har selv erfart at legevakten ikke er stedet å dra til i slike tilfeller (selv om vi var mye kortere på vei da blødningene startet). Mest sannsynlig og forhåpentlig er det en ufarlig blødning. Har du vært på UL før HI og sett et bankende hjerte? Var på ul i uke 7 og så et bankende hjerte, så er lenge siden. I tillegg hørte jeg hjertelyd i uke 14/15 så jeg vet det var liv da. Vurderer å høre med en venninde om å få låne doppler for å høre etter hjertelyd siden legevakten er over 1 t kjøring unna. Har også andre barn å tenke på og mannen jobber kveldsvakt i dag.. Hi Anonymous poster hash: 6b6e9...543
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2014 #12 Skrevet 29. januar 2014 Ta en tlf!! Å hør!! Herregud, Anonymous poster hash: d9b8f...6ff
Stella&My+2 Skrevet 29. januar 2014 #13 Skrevet 29. januar 2014 Hei :-) Ring rett på føden, det er det beste. Anonymous poster hash: 85b71...f02 Hv skal føden gjøre i uke 18? Anonymous poster hash: 82a66...a50 Undersøke og evt berolige. Er jo i uke 18 en har ordinær UL... Legevakten gjør lite i slike situasjoner, og er ofte svært lite medfølende. Ville også kontaktet føden!Føden gjør ingenting i uke 18. Barnet er ikke levedyktig og det rette i denne situasjonen er å kontakte fastlege eller legevakt. Hvis du er så bekymret som du sier, skjønner jeg ikke hvordan du kan la være å kontakte fastlege. Du gambler med barnet ditt fordi du ikke liker legen, og velger derfor å stå i telefonkø på helsestasjonen? Det er noe som skurrer her, hi. Anonymous poster hash: 82a66...a50 Nei jeg vet jo at ikke føden kan gjøre livreddende tiltak i uke 18, men de kan vel sjekke hva som er årsaken og gi HI et svar? Har selv erfart at legevakten ikke er stedet å dra til i slike tilfeller (selv om vi var mye kortere på vei da blødningene startet). Mest sannsynlig og forhåpentlig er det en ufarlig blødning. Har du vært på UL før HI og sett et bankende hjerte? Var på ul i uke 7 og så et bankende hjerte, så er lenge siden. I tillegg hørte jeg hjertelyd i uke 14/15 så jeg vet det var liv da. Vurderer å høre med en venninde om å få låne doppler for å høre etter hjertelyd siden legevakten er over 1 t kjøring unna. Har også andre barn å tenke på og mannen jobber kveldsvakt i dag.. Hi Anonymous poster hash: 6b6e9...543 Får håpe du får tak i doppler Det er gode sjanser for at dette er helt ufarlig siden du har fått konstantert liv tidligere:) Masse lykke til!
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2014 #14 Skrevet 29. januar 2014 Hei :-) Ring rett på føden, det er det beste. Anonymous poster hash: 85b71...f02 Hv skal føden gjøre i uke 18? Anonymous poster hash: 82a66...a50 Undersøke og evt berolige. Er jo i uke 18 en har ordinær UL... Legevakten gjør lite i slike situasjoner, og er ofte svært lite medfølende. Ville også kontaktet føden!Føden gjør ingenting i uke 18. Barnet er ikke levedyktig og det rette i denne situasjonen er å kontakte fastlege eller legevakt. Hvis du er så bekymret som du sier, skjønner jeg ikke hvordan du kan la være å kontakte fastlege. Du gambler med barnet ditt fordi du ikke liker legen, og velger derfor å stå i telefonkø på helsestasjonen? Det er noe som skurrer her, hi. Anonymous poster hash: 82a66...a50 Nei jeg vet jo at ikke føden kan gjøre livreddende tiltak i uke 18, men de kan vel sjekke hva som er årsaken og gi HI et svar? Har selv erfart at legevakten ikke er stedet å dra til i slike tilfeller (selv om vi var mye kortere på vei da blødningene startet). Mest sannsynlig og forhåpentlig er det en ufarlig blødning. Har du vært på UL før HI og sett et bankende hjerte?Var på ul i uke 7 og så et bankende hjerte, så er lenge siden. I tillegg hørte jeg hjertelyd i uke 14/15 så jeg vet det var liv da. Vurderer å høre med en venninde om å få låne doppler for å høre etter hjertelyd siden legevakten er over 1 t kjøring unna. Har også andre barn å tenke på og mannen jobber kveldsvakt i dag.. Hi Anonymous poster hash: 6b6e9...543 Får håpe du får tak i doppler Det er gode sjanser for at dette er helt ufarlig siden du har fått konstantert liv tidligere:) Masse lykke til!Det ordnet seg med doppler og fikk hørt hærlige 150 slag/minuttet♡ så da avventer jeg litt frem til oul neste uke og tar det med ro i mellomtiden:) Takk for svar alle sammen. Hi Anonymous poster hash: 6b6e9...543
kiki1980 Skrevet 29. januar 2014 #15 Skrevet 29. januar 2014 Jeg blødde hele begge to svangerskaper! og det gikk bra. kraftigste i andre trimester. Det finnes håp!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå