Anonym bruker Skrevet 29. januar 2014 #1 Skrevet 29. januar 2014 Jeg skal snart ut i permisjon og har valgt 100% dekning. Nå er saken sånn at jeg er medeier i et firma som jeg under permisjonen kommer til å arbeide i "litt på si" når jeg har anledning. Kan jeg ta ut lønn fra dette firmaet parallelt med at jeg får permisjonspenger? Noen som vet..? Takk for svar Anonymous poster hash: d3de4...5ca
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2014 #2 Skrevet 29. januar 2014 Du har ikke lov å jobbe mens du tar ut 100% permisjon (selv ikke uten lønn). Men du kan jo ta tidskonto (eller hva det nå heter), da forlenges jo permisjonen også. Hør med NAV. Og for all del; ikke jobb uten lov, er ikke kjekt å gjøre seg til trygdesvindler. Anonymous poster hash: 9367c...5c4
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2014 #3 Skrevet 29. januar 2014 Nei, du kan i utgangspunktet hverken jobbe eller ta ut lønn i firmaet mens du har permisjon. Hvis du også har en annen arbeidsgiver vil det kunne være oppsigelsesgrunn om du jobber i firmaet der du er medeier mens du har permisjon for å ta deg av barn og NAV godtar ikke at du både får lønn og foreldrepenger for samme periode. Det du kan gjøre er enten å gå ned litt i % slik at du jobber for eksempel 90% og jobber 10%. Du kan også få en avtale med NAV og arbeidsgiveren om at du kan jobbe litt. Jeg er selvstendig næringsdrivende. Jeg ansate selvfølgelig en vikar mens jeg var i permisjon, men da var det greit for NAV at jeg jobbet litt. Jeg betalte for eksempel lønn til vikaren og svarte på spørsmål om hvordan ting skulle gjøres. Litt slikt arbeid som var nødvendig for at bedriften skulle kunne bestå var det helt greit å få gjøre. Jeg gikk imidlertid raskt over til å jobbe 20% og bare ta ut 80% lønn. Da kunne jeg gjøre mer. Anonymous poster hash: 26c9d...0e5
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2014 #4 Skrevet 29. januar 2014 Nei! Du har heller ikke lov å lede det litt på si. Du er betalt for å være hjemme med barnet, ikke for å drive business på statens regning. Anonymous poster hash: 5c00d...035
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2014 #5 Skrevet 29. januar 2014 Nei! Du har heller ikke lov å lede det litt på si. Du er betalt for å være hjemme med barnet, ikke for å drive business på statens regning. Anonymous poster hash: 5c00d...035 Ta det helt med ro, jeg skal på alle måter være hjemme med barnet og gi det min fulle fokus, men om jeg finner frem dataen en times tid om kvelden når barnet sover, i stedet for å se tv eller noe slikt er da det helt greit. Da tror jeg nok at det blir 90% permisjon og 10% jobb. Takk for svar Anonymous poster hash: d3de4...5ca
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå