Anonym bruker Skrevet 29. januar 2014 #1 Skrevet 29. januar 2014 Til en baby på 3 uker. Har vært av og på krakilsk siden igår. Anonymous poster hash: f1fdb...0a2
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2014 #2 Skrevet 29. januar 2014 Bedre å finne ut hvorfor den lille er krakilsk enn å bare dempe symptomene med sukkervann. Kan være låsninger som en kiropraktor eller manuell terapeut bør behandle. Har du spist noe babyen kan reagere på? Anonymous poster hash: c2ff6...7ac
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2014 #3 Skrevet 29. januar 2014 Hva er det som er så farlig med det? Er det bedre å ha et spedbarn som skriker og vrir seg i smerter? Ærlig talt, sukker er ikke stryknin!! Gi nå ungen den smertelindringen, stakkars liten... Anonymous poster hash: 9182e...6cf
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2014 #4 Skrevet 29. januar 2014 hvorfor ikke bare prøve?noen sier det hjelper bra.jeg prøvde minifom til min baby,og det funka det også.men det kkommer jo an på hva som gjør babyen krakilsk da..? Anonymous poster hash: d7e1a...dcf
❤lille stjerne❤ Skrevet 29. januar 2014 #5 Skrevet 29. januar 2014 Tenker at det er ufarlig å prøve. Prøvde på min da hun var liten, men det hjalp ikke. Hvis han er krakilsk av og på og ikke pleier å være det burde du ta en tur til helsestasjonen eller lege.
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2014 #6 Skrevet 29. januar 2014 Les denne først! http://www.adressa.no/100Sport/article8881633.ece Anonymous poster hash: c87cb...712
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2014 #7 Skrevet 29. januar 2014 Har lest den artikkelen. Men synes det er bedre å høre med mødre som har erfaring. Det der var meningen til en person.. Spist en del sjokolade, og drakk mye melk i går. Vet ikke om det er noe barn reagere med gråt for..? Anonymous poster hash: f1fdb...0a2
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2014 #8 Skrevet 29. januar 2014 Innimellom har det ingenting å si!! Fungerer som bare det. De gir det jo tilogmed på barsel, så kan ikke være så farlig Anonymous poster hash: 41074...192
Countess Skrevet 29. januar 2014 #9 Skrevet 29. januar 2014 Det vil alltid være folk som er for og imot alt mulig. Sånn er det bare. Erfaringsmessig så lå datteren min på nyfødtintentensiv i to uker da hun var født for noen mnd siden...der ga de sukkervann. Jeg har også blitt anbefalt å prøve å gi sukkervann mot magesmerter hos baby. Samtidig kommer det ut artikler, som den over, som fraråder det. Gjør hva du synes er best! Håper baby får det bedre snart
Siamese Hellhound Skrevet 29. januar 2014 #10 Skrevet 29. januar 2014 Hjelpe meg for en hysterisk artikkel, da! Jeg antar at det ikke er snakk om å dytte innpå kilovis med sukker, men litt i ny og ne når babyen tydeligvis har vondt. Selvsagt må man prøve å finne ut av det dersom det vedvarer, men alle babyer har jo vondt i magen innimellom. Og det hjelper, ofte er det den lindringa som skal til for at de greier å sovne.
Siamese Hellhound Skrevet 29. januar 2014 #11 Skrevet 29. januar 2014 Har lest den artikkelen. Men synes det er bedre å høre med mødre som har erfaring. Det der var meningen til en person.. Spist en del sjokolade, og drakk mye melk i går. Vet ikke om det er noe barn reagere med gråt for..?Anonymous poster hash: f1fdb...0a2 Melk kan være tøft for små mager. Og løk, og div. kål f.eks. Ellers er det litt av et detektivarbeid å finne ut hva det kan være de reagerer på, ofte har man jo ikke spist bare en ting... Jeg ville droppet melk og yoghurt (ikke ost og andre meieriprodukter, altså) hvis jeg var deg og sett om det hjalp.
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2014 #12 Skrevet 29. januar 2014 Å gi sukkervann når spedbarnet helt klart plages med noe er ingen fare! Det er vel de færreste som ukritisk ville gitt sukkervann ved hvert minste lille skrik, som fysioterapeuten i artikkelen over frykter. Og at det skulle være som å gi eldre barn sjokolade? Som i at de da lærer å gråte for belønning? Små spedbarn har ikke evnen til å lære dette, det kommer først senere, så nei, de kommer ikke til å begynne å gråte for å "pushe" sukkervann Selvfølgelig er det ikke bra med noen ting som helst i for store mengder, men noen ml sukkervann kan gjøre underverker for en liten stakkar med magevondt og en sliten mor. I utlandet gir de mye større mengder enn her hjemme i Norge, så ikke vær redd for å gi litt mer enn 2 ml. Det som også ofte er effektivt, er å gi ammete med litt sukker, da får de både urter som er gode for magen og sukker som er smertestillende. Anonymous poster hash: 6d95f...a67
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 29. januar 2014 #13 Skrevet 29. januar 2014 Hm, den skulle ikke være anonym? a67 er meg...
Peggy Sue Skrevet 29. januar 2014 #14 Skrevet 29. januar 2014 Les denne først!http://www.adressa.no/100Sport/article8881633.ece Anonymous poster hash: c87cb...712 Å sammenligne det å gi sukkervann til en baby med magesmerter og det å gi sjokolade til unger som gråter blir så dumt at jeg har ikke ord. Og når det kommer til voksne sammenligner hun det med å drukne sorgene i alkohol. Det ville vært mer naturlig å sammenligne det med å ta paracet mot hodepine. Som med sukkervann er det helt ok å bruke paracet innimellom men man må jo selvfølgelig forsøke å finne årsaken til hodepinen. Og så må man passe på å ikke overdosere. At barnet skulle få problemer med tilknytningen fordi vi ga ho smertestillende når jeg hadde spist noe ho reagerte på: jeg tror aldri jeg har hørt maken til overdramatisering. Har du en unge som ligger i sengen og gråter døgnet rundt og det eneste du gjør er å stikke innom en gang i timen og trø i ungen mere sukkervann, så blir det nok problemer med tilknytningen men det skyldes vel neppe sukkervannet. Dama har flere gode poenger innimellom men hun trekker dem ALTFOR langt. Man skal forsøke å finne årsaken til at barnet gråter og man skal kun gi små doser.
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2014 #15 Skrevet 29. januar 2014 Jeg lager te til min. Fenikkelte (ammete) som trekkes og blandes til som 12% sukkervann. Gir 2 ml med sprøyte når ingenting hjelper av kolikktriks. Babyen roer seg ned nesten umiddelbart og både promper mindre og blir helt salig uten å rykke til i smerter etterpå. Jeg hadde mageknip selv for noen dager siden, greide ikke å gå oppreist, det gjorde skikkelig vondt! Synes så synd på de små, føles som det ligger en skarp gjenstand inni magen! Jeg gir te med god samvittighet etter råd fra helsesøster, lar ikke babyen ha vondt når jeg har makt til å hjelpe den. Dersom ikke 12% funker (1 ss sukker per 1 dl vann), kan du prøve 24% ( 2 ss sukker per 1 dl), gi 2 ml per forsøk. Funker ikke dette er det ingen hensikt å gi mer. Anbefaler deg å drikke ammete og (med fenikkel, karve og anis f.eks). Ble en annen verden her Vi går også til manuellterapeut med stiv nakke. Anonymous poster hash: b406a...a49
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå