Gå til innhold

Mase om kommunal bhg-plass?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hjelper det å mase om det når styrer har ringt meg og beklaget at de har ikke plass, de har ikke nok bemanning og den siste ledige plassen gikk til noen som hadde søskenrett? Mannen ble kjempesur på meg fordi jeg bare hadde godtatt dette, men er det fullt, så er det vel fullt? Da må man vel heller finne andre løsninger?

 

Anonymous poster hash: 647ce...143

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg maste og fikk plass. Ringte hver dag og en dag hadde jeg flaks. Var akkurat noen som hadde sagt opp plassen. Jeg fikk den :D

Kjipt for de som sto i kø, men noen ganger må man bare kjempe for det man vil ha. Skulle begynne på universitet og måtte ha barnehageplass.



Anonymous poster hash: e4195...135
Skrevet

Er det fullt så er det fullt. Og søsken har prioritet, sånn er det. Kjipt men sånn er det.

 

Anonymous poster hash: e52d8...5c4

Skrevet

Har dere fått plass et annet sted som ikke er kommunalt? Har du lovfestet rett på plass ift alderen på barnet?

 

For hvis det bare fordi du ikke fikk på en kommunal bhg og du har fått tilbud om plass i privat bhg, trenger det ikke å være verdens undergang. Vi var veldig fornøyd med vår privat bhg, og ville aldri byttet til en plass i kommunal bhg; her vi bor tilbyr de kommunale barnehagene nokså kummerlige fysiske forhold og dårlige åpningstider.

 

Anonymous poster hash: 00e48...74c

Skrevet

 

Jeg maste og fikk plass. Ringte hver dag og en dag hadde jeg flaks. Var akkurat noen som hadde sagt opp plassen. Jeg fikk den :D

Kjipt for de som sto i kø, men noen ganger må man bare kjempe for det man vil ha. Skulle begynne på universitet og måtte ha barnehageplass.

 

Anonymous poster hash: e4195...135

 

 i en kommunal bhg eller i en privat??

 

 

 

Anonymous poster hash: 38440...7f0

Skrevet

Det hjelper ikke å mase uansett hvilke barnehage du søker hos. Du kan ringe å spørre hvordan de ligger ann mtp ledige plasser, opptakskriterier (tenker da om du har førsteprioritet) også må du stå på venteliste som alle andre. Du har ikke mer krav på plass i en kommunal enn en privat.Det som styrer rettigheter på plass er alder og opptakskriteriene i de enkelte bhg. Det kan være så mangt: nærmiljø, søsken av ansatte, enslig forsørger, sammensetning av barnegrupper osv. Jobber med dette til daglig.

 

Anonymous poster hash: e764b...b56

Skrevet

jeg vet at dere som jobber med dette sier det ikke hjelper å mase.. men all erfaring tyder jo på det motsatte! Man hører stadig om folk som 'fikk plass'.. men sånne som oss, som venter tålmodig på vår tur, blir forbigått igjen og igjen..

 

vi har f.eks stått på førsteplass på ventelisten siden august.. samtidig vet jeg at minst 5 barn har startet i samme barnehage siden august..



Anonymous poster hash: 38440...7f0
Skrevet

 

jeg vet at dere som jobber med dette sier det ikke hjelper å mase.. men all erfaring tyder jo på det motsatte! Man hører stadig om folk som 'fikk plass'.. men sånne som oss, som venter tålmodig på vår tur, blir forbigått igjen og igjen..

 

vi har f.eks stått på førsteplass på ventelisten siden august.. samtidig vet jeg at minst 5 barn har startet i samme barnehage siden august..

 

Anonymous poster hash: 38440...7f0

 

Jeg maste da jeg flyttet hjem igjen til Norge med 3 små. Hadde ingen jobb å gå til, men oppsøkte og snakket med styreren i bhg (kommunal) jeg ville ungene skulle gå i. Ringte også et par ganger, og i løpet av 2-3 uker hadde de plass  :)  (dette var i måneden mai)

 

Anonymous poster hash: 855a8...f65

Skrevet

Mase : )

 

Anonymous poster hash: 06a16...d80

Skrevet

jeg vet at dere som jobber med dette sier det ikke hjelper å mase.. men all erfaring tyder jo på det motsatte! Man hører stadig om folk som 'fikk plass'.. men sånne som oss, som venter tålmodig på vår tur, blir forbigått igjen og igjen.. vi har f.eks stått på førsteplass på ventelisten siden august.. samtidig vet jeg at minst 5 barn har startet i samme barnehage siden august.. Anonymous poster hash: 38440...7f0

Men kanske kom de inn i køen etter dere, og har en form for prioritering som gjør at de hopper foran dere. Kjipt men sånn er det...søsken, kanskje alder spiller inn, syke foreldre...

 

Anonymous poster hash: d13b6...917

Skrevet

Masing hjelper helt klart. 

 

Vi var 4 naboer med 4 jevnaldrende barn. To av oss søkte før de to andre, men de to andre fikk de plassene vi hadde søkt på, selv om deres barn var noe mindre og søkte etter oss. De maste og,det gjorde ikke vi. 

 

Venninnene mine har også fått plass raskt i barnehagene de har ønsket ved å ringe jevnlig;)

 

Og dette er kun kommunal barnehager.



Anonymous poster hash: 5780d...553
Skrevet

Private barnehager kan bestemme nesten helt selv hvilke barn de tar opp utenom hovedopptaket. De må selvfølgelig holde seg til prioriteringslister, men hvis de ikke har noen "prioriterte barn" på liste, så tar de opp akkurat de barna de vil. Da hjelper det mest sannsynlig å ha snakke med barnehagen, men det hjelper nok ikke å mase for mye heller.



Anonymous poster hash: 683c6...6b1
Gjest ronja røverdatter
Skrevet

Hadde jeg vært styrer i en barnehage og du ringte meg hver dag eller hver uke for å ringe, hadde jeg satt deg så langt ned på lista som mulig.  Skjønner ikke at noen vil seg selv så vondt at de prioriterer masere.

 

Hos oss nytter det forresten ikke å mase, her står man på venteliste på fellesopptaket.  Men det er klart, står det ingen på venteliste, kan man kanskje være heldig å få en plass om man ringer på akkurat rett tidspunkt,

Skrevet

Hadde jeg vært styrer i en barnehage og du ringte meg hver dag eller hver uke for å ringe, hadde jeg satt deg så langt ned på lista som mulig. Skjønner ikke at noen vil seg selv så vondt at de prioriterer masere.

 

Hos oss nytter det forresten ikke å mase, her står man på venteliste på fellesopptaket. Men det er klart, står det ingen på venteliste, kan man kanskje være heldig å få en plass om man ringer på akkurat rett tidspunkt,

Så lrnge det er snakk om kommunal bhg ringer man kommunen og ikke barnehagen.

 

Anonymous poster hash: 5780d...553

Gjest ronja røverdatter
Skrevet

 

Hadde jeg vært styrer i en barnehage og du ringte meg hver dag eller hver uke for å ringe, hadde jeg satt deg så langt ned på lista som mulig. Skjønner ikke at noen vil seg selv så vondt at de prioriterer masere.

 

Hos oss nytter det forresten ikke å mase, her står man på venteliste på fellesopptaket. Men det er klart, står det ingen på venteliste, kan man kanskje være heldig å få en plass om man ringer på akkurat rett tidspunkt,

Så lrnge det er snakk om kommunal bhg ringer man kommunen og ikke barnehagen.

 

Anonymous poster hash: 5780d...553

 

 

Ja, selvfølgelig ringer man kommunen, de er jo de som styrer med opptak.  Såvidt jeg vet gjelder det de fleste private barnehagene også, i alle fall de som går under fellesopptaket.

Skrevet

 

 

Hadde jeg vært styrer i en barnehage og du ringte meg hver dag eller hver uke for å ringe, hadde jeg satt deg så langt ned på lista som mulig. Skjønner ikke at noen vil seg selv så vondt at de prioriterer masere.

 

Hos oss nytter det forresten ikke å mase, her står man på venteliste på fellesopptaket. Men det er klart, står det ingen på venteliste, kan man kanskje være heldig å få en plass om man ringer på akkurat rett tidspunkt,

Så lrnge det er snakk om kommunal bhg ringer man kommunen og ikke barnehagen.

 

Anonymous poster hash: 5780d...553

 

 

Ja, selvfølgelig ringer man kommunen, de er jo de som styrer med opptak.  Såvidt jeg vet gjelder det de fleste private barnehagene også, i alle fall de som går under fellesopptaket.

 

Da var den første setningen din meget merkelig :s

 

Anonymous poster hash: 5780d...553

Gjest ronja røverdatter
Skrevet

 

 

 

Hadde jeg vært styrer i en barnehage og du ringte meg hver dag eller hver uke for å ringe, hadde jeg satt deg så langt ned på lista som mulig. Skjønner ikke at noen vil seg selv så vondt at de prioriterer masere.

 

Hos oss nytter det forresten ikke å mase, her står man på venteliste på fellesopptaket. Men det er klart, står det ingen på venteliste, kan man kanskje være heldig å få en plass om man ringer på akkurat rett tidspunkt,

Så lrnge det er snakk om kommunal bhg ringer man kommunen og ikke barnehagen.

 

Anonymous poster hash: 5780d...553

 

 

Ja, selvfølgelig ringer man kommunen, de er jo de som styrer med opptak.  Såvidt jeg vet gjelder det de fleste private barnehagene også, i alle fall de som går under fellesopptaket.

 

Da var den første setningen din meget merkelig :s

 

Anonymous poster hash: 5780d...553

 

 

Hvilken setning var merkelig?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...