Gå til innhold

Våken 3 timer hver natt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er jeg så fortvilet. Ungen på 21mnd våkner hver natt og er våken 3 timer. Har vært sånn siste mnd. Har prøvd å kutte dagsøvn fra 1,5 t til 1 t, uten effekt. Prøver å slite henne ut, hun går i barnehagen, men "problemet" har vi både i uken, helgen, bhg-dager og fridager. Hun virker ikke til å ha smerter eller mareritt, bare er lys våken. Etter 3 timer begynner hun å bli trøtt og sovner etterhvert.

Hva tror dere, bare en fase, eller klar for å kutte ut dagsoving?

Anonymous poster hash: 36419...4f5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kutt dagsøvnen helt såklart..

Anonymous poster hash: e7481...3e0
Skrevet

Her har det vært motsatt at søvn avler søvn. Ho sover lenger og bedre om natten om ho har sovet godt på dagen. Men barn er jo så forskjellig så Anet råd har jeg dessverre ikke.

Anonymous poster hash: a92f8...dde

Skrevet

Vi har hatt samme problem med 5-åringen (da hun var yngre). Det som fungerte her, var faktisk å legge henne tidligere på kvelden. Dagduppen gjorde vi ingenting med.

Testet rådet mitt på babyen etter at han hadde hatt to våkenetter. Det fungerte på ham også.

Verdt et forsøk? !

Anonymous poster hash: 90b78...792

Skrevet

Har akkurat det samme problemet med babyen på 4 mnd! Jeg skulle faktisk spørre om tips her inne..

Han våkner hver eneste natt mellom 2 og 3 og er da våken i 2 timer.

Jeg lar lysene være av og snakker ikke til han. Bare bytter bleie i mørket mens han er lysvåken.

Vet ikke hva jeg kan gjøre for å endre på dette... Har prøvd å legge han senere, men da blir han bare overtrøtt i tillegg.

Vi får se om noen kommer med gode råd :)

Skrevet

Tusen takk for svar! To vidt forskjellige råd, droppe dagsoving eller legge tidligere.. Må tenke på det..

Viss det er flere som har erfaring må dere bare svare! ;)

Anonymous poster hash: 36419...4f5

Skrevet

Lykke til. Håper noen har noen råd for meg og. Siden babyen min er så liten, å kutte ut dagsøvn er ikke en option...

Skrevet

Sånn hadde vi det frem til han ble 3år..... Minimum 3timer hver natt,- og etter 0600 var det UMULIG og prøve og si det var natt,- om han så hadde vært våken fra 0130 til 0530....

Han som mellom 2 og 3 timer på dagtid. Og vi prøvde og legge ham flere ganger, kutte ut dagdupp helt, la den være lenger. Vi prøvde og legge tidligere og senere. Vi prøvde og la ham gråte seg i søvn, vi prøvde ha ham inne hos oss. Jeg tror ikke det var noe vi IKKE prøvde. Varte fra han var 6mnd til han ble tre..Var vel de siste 3 ukene før 3årsdag han sakte men sikkert sov bedre og bedre.

Og han var ikke syk. Han var bare så klar for dag og stå opp. Blid som si lerke og "ready to action". Hyling i ett strekk i minst 3 timer om vi prøve og få ham til og sove med minimal "Innblanding" av oss voksen. Sovna like fort/sent om vi prøvde og være sammen med ham for og få ham til og sove..

For deres del håper jeg det ordner seg. Men veldig ofte så går det seg til av seg selv. At noe har funke for noen, er ikke ensbetydende med at det vil funke for dere. Dessuten, kan være at årsaken til at det funket for DE, var at ungen uansett hadde "tenkt" og regulere søvnmønsteret ..

Anonymous poster hash: e9456...d02
Skrevet

Sånn hadde vi det frem til han ble 3år..... Minimum 3timer hver natt,- og etter 0600 var det UMULIG og prøve og si det var natt,- om han så hadde vært våken fra 0130 til 0530....

Han som mellom 2 og 3 timer på dagtid. Og vi prøvde og legge ham flere ganger, kutte ut dagdupp helt, la den være lenger. Vi prøvde og legge tidligere og senere. Vi prøvde og la ham gråte seg i søvn, vi prøvde ha ham inne hos oss. Jeg tror ikke det var noe vi IKKE prøvde. Varte fra han var 6mnd til han ble tre..Var vel de siste 3 ukene før 3årsdag han sakte men sikkert sov bedre og bedre.

Og han var ikke syk. Han var bare så klar for dag og stå opp. Blid som si lerke og "ready to action". Hyling i ett strekk i minst 3 timer om vi prøve og få ham til og sove med minimal "Innblanding" av oss voksen. Sovna like fort/sent om vi prøvde og være sammen med ham for og få ham til og sove..

For deres del håper jeg det ordner seg. Men veldig ofte så går det seg til av seg selv. At noe har funke for noen, er ikke ensbetydende med at det vil funke for dere. Dessuten, kan være at årsaken til at det funket for DE, var at ungen uansett hadde "tenkt" og regulere søvnmønsteret ..

Anonymous poster hash: e9456...d02

Ja, jeg er forberedt på at dette må bare gå av seg selv... Jeg stresser ikke heller, bare ligger ved siden av han i sengen mens han "snakker" og er strålende fornøyd i mørket...

Skrevet

Vi har samme problem med vårt barn på 16 mnd.... Våkner hun først helt opp, tar det to timer før hun sovner igjen. Dette skjer ikke hver natt, men annenhver kanskje. Vi hadde samme problem med eldste, husker ikke hvor lenge problemet varte, men hun sov ikke natta gjennom før nesten 4 år.

Anonymous poster hash: efe3d...77d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...