Gå til innhold

Svangerskapsforgiftning

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hvor langt var du på vei når symptomene ble oppdaget?

Hva var dine symptomer?

Hva slags oppfølging fikk du?

Når fødte du?

Hva slags fødsel hadde du? (KS, indusert, spontan)

Endret av Helene7
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ble oppdaget av jordmor i uke 38, symptomer var ekstrem trøtthet, hodepine, høyt blodtrykk og så slike lys prikker/flekker (som man man få ved å trykke på øynene) hadde nok hatt disse symptomene i minst2-3 uker før dette. Jeg ble den kvelden lagt inn på obs.posten og lå der en uke før jeg ble satt i gang. Fødte samme kvelden. Ta kontakt med lege snarest hvis du opplever disse symptomene, er ikke langt mellom litt dårlig og kritisk på slutten av svangerskapet..

Skrevet

Ble oppdaget på kontroll i slutten av uke 36, høyt blodtrykk og et eller annet i urinen. Følte meg helt fin, så jeg merket ingenting til det selv. Ble lagt inn, og lå inne i to uker før jeg ble satt igang. Endte med hastesnitt pga at ungen satt fast i bekkenet.

Skrevet

Jeg har allerede noen av de. Er 33 uker på vei med høyt blodtrykk og protein i urin, lett hodepine, og har følt meg utmattet i det siste (visste ikke at det var et symptom). Har vært innlagt ett døgn, og får tett oppfølging fra lege flere ganger i uka.

Grunn til at jeg spør er siden jeg har fått det så "tidlig" så lurer jeg på hvordan deres progresjon av sykdomsbilde har vært. JM sa det var svært individuelt, og at tiden fremover vil være uforutsigbar. Håper at jeg kan gå så lenge som mulig. Og lurer litt på "hva så lenge som mulig" kan være for meg. Er det urealistisk å håpe på et barn født til termin?

Skrevet

Jeg fikk svangerskapsforgiftning i slutten av uke 33. Hadde høyt blodtrykk og protein i urinen, ble innlagt på sykehuset og satt på blodtrykksmedisiner. Jeg fikk velge selv mellom ks og iduksjon, jeg ble igangsatt i uke 36.

Skrevet

Var du innlagt hele tiden? Det har nylig blitt oppdaget på meg med 150/100-140/90 i bt (har fått tabletter) og 2 på protein, 1 når jeg ble utskrevet. Fine blodprøver.

Skrevet

Nei, jeg fikk reise hjem på permisjon i helgene etter eget ønske. (Jeg bor 5 min fra sykehuset)

Skrevet

Jeg merket bare hodepine og trøtthet tror jeg. Og trykk i skallen på en måte.

Føttene var så fulle av vann at det kjentes ut som å ha våte ullsokker i skoene på en måte.

Satt i gang uken før termin, men ble hastesnitt pga manglende progresjon på slutten.

Barnet var frisk som en fisk og akkurat på snittet i størrelse.

Anonymous poster hash: 98a38...0bc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...