Anonym bruker Skrevet 28. januar 2014 #1 Skrevet 28. januar 2014 Å kjøpe meg en golden retriver? Ønsker oss barn, men ikke før om et års tid. Jeg skal slankeopereres, og ønsker meg en turvenn/joggevenn som kan hjelpe meg på veien til er friskere og et mere aktivt liv. Jeg har to katter også. Hvor den ene er veldig krevende! Blir det mye for meg og samboeren med en hund, to katter og baby? Kattene styrer vell seg selv da. Men.. ja.. Noen som har hund og barn? Vi har enebolig med hage, så skal ordne løpeline på plena også da Anonymous poster hash: 02874...e0b
Gjest MMJ Skrevet 28. januar 2014 #2 Skrevet 28. januar 2014 Jeg har ingen erfaring... men jeg ville ventet med hund til operasjon og baby var i "boks". Ja, til ungene dine er blitt større. Hunder kan (visst nok) bli sjalue om de er "alene" først - og så kommer det an baby og plutselig får nesten all oppmerksomhet (har jeg hørt)...
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2014 #3 Skrevet 28. januar 2014 Neeh, ikke for en golden retriver- tispe nei. Der er alle i familien "flokken"... Og de er helt fantastiske med barn. Hi Anonymous poster hash: 02874...e0b
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2014 #4 Skrevet 28. januar 2014 gå for hunden om det er det du vil. bare ikke glem den når det kommer baby. løpeline i hagen er ikke nok for en golden du må ut å gå turer. men siden dere er to, så har dere alltids en som kan se etter barnet og en som går tur med hunden. lykke til med alt. og det er mange som har hund før de får barn, jeg hadde det selv og det har gått veldig fint. forskere mener jo faktisk at det er positivt for barnas fysiske og psykiske helse å vokse opp med dyr i hjemmet Anonymous poster hash: 65700...3b4
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2014 #5 Skrevet 28. januar 2014 Jeg vil bare si at den rasen kan være ganske krevende, og den røyter noe innmari (vi hadde en tidligere og jeg ble rett og slett smågal av alle hårene). Vi fikk dessverre ikke nok tid til vår når barn nr 2 kom, så vi fikk ikke jobbet med å få bort bjeffingen bl.annet. Han bjeffet noe helt forferdelig når det kom folk på besøk ol. Og så tok den litt lite hensyn til barna (kunne fint springe de overende når han var ivrig). Men for all del.. en kjempefin hund og så er de som regel veldig snille Du må bare sørge for å ha nok tid, samt ha støvsugeren lett tilgjengelig Anonymous poster hash: a4d10...1f9
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2014 #6 Skrevet 28. januar 2014 Vi fikk hund først og barn etterpå. Helt riktig rekkefølge for oss, og hundene har alltid forstått sin plass, og har vært supre med ungene. Tror ikke jeg ville vært en fremmed som forsøkte å dra noe sted med barnevogna utenfor huset her... Fy flate, som bikkjene har passet på ungene! Og de elsker hverandre gjensidig. Anonymous poster hash: 401ac...310
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2014 #7 Skrevet 28. januar 2014 ja, jeg vet. Har en Ragdoll som røyter helt forferdelig. Men jeg har innredet hele huset, samt hele garderoben min etter han Sånn at hårene vises minst mulig iallefall Derfor vil jeg ha en "lys" hund. Støvsuge må jeg ofte gjøre uansett pgr. av katten. Vil heller ha en hærlig hund med et hærlig gemytt, og støvsuge en gang om dagen, enn en litt mindre barnevennlig hund som ikke røyter liksom Skal ha ei tispe da. Da de ikke blir så store. Anonymous poster hash: 02874...e0b
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2014 #8 Skrevet 28. januar 2014 Vi fikk hund først og barn etterpå. Helt riktig rekkefølge for oss, og hundene har alltid forstått sin plass, og har vært supre med ungene. Tror ikke jeg ville vært en fremmed som forsøkte å dra noe sted med barnevogna utenfor huset her... Fy flate, som bikkjene har passet på ungene! Og de elsker hverandre gjensidig. Anonymous poster hash: 401ac...310 Blæh... Trykket "publiser" litt for raskt! Skulle føye til: -Men golden ville jeg absolutt ikke hatt! Jeg vil ha en lettere og smidigere hund, vi endte opp med en av belgerne. Fantastisk fine hunder! Men masse pels, da, det er selvsagt ulempen. Støvsuger og tørrmopp er en dyd av nødvendighet. #6 Anonymous poster hash: 401ac...310
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2014 #9 Skrevet 28. januar 2014 Skjønner Hver sin smak. Tror jeg har vært igjennom alle hunderaser som finnes. Og det er uten tvil golden som passer best for oss. Vi er førstegangs-hundeeiere også. Og den skal være en kjempegod førstegangshund Hi Anonymous poster hash: 02874...e0b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå