Anonym bruker Skrevet 28. januar 2014 #1 Skrevet 28. januar 2014 Noen her inne som er det..? Trives dere i jobben? Lett å få seg jobb? Hvordan er det med lønn osv..? Og ikke minst. Generell informasjon om utdannelsen. Skal søke meg inn nå på våren. Har generell studiekompetanse men holder på å forbedre karakterer da jeg lå noksåååå lavt før. Anonymous poster hash: f751e...87e
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2014 #2 Skrevet 28. januar 2014 Dytter denne, lurer på det samme. Og hva er snittet for å komme inn, sånn ca? Anonymous poster hash: 86d15...493
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2014 #3 Skrevet 28. januar 2014 Jeg studerer det nå og er ferdig til våren. Hadde 4,9 i snitt. Studerer ved UIT. Liker studiet godt. Fagene er interessante og jeg likte praksis veldig godt. Skulle ønske det var mer enn 1 praksisperiode for jeg synes 1 periode er litt lite. Fagene vi har er juss, sosiologi, sosialantropologi, psykologi, barnevernfaglige fag (saksbehandling, ettervern, fosterhjem etc.), etikk, vitenskapelig metode, pedagogikk, sosialpedagogikk, miljøarbeid, teater, adferdsvansker, rus, selvmord, vold, velferdsarbeid, traumer, politikk og forelesninger om konflikt, makt, yrkesveiledning etc. De fleste fagene går inn i hverandre og gir det store bildet. Jeg angrer ikke på valget og jeg har allerede fått meg jobb som står klar når jeg er ferdig i juni Anonymous poster hash: 10ffe...56d
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2014 #4 Skrevet 28. januar 2014 Jeg leste LITT om snitt på nett .men ble ikke helt smart... Heltid utdanning : 42.6 (primær?) For 2013 : 49.6 (ordinær) Anonymous poster hash: f751e...87e
overlord Skrevet 28. januar 2014 #5 Skrevet 28. januar 2014 Med mindre du har lyst til å slite deg ut for luselønn så velger du noe annet.
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2014 #6 Skrevet 28. januar 2014 Jeg studerer det nå og er ferdig til våren. Hadde 4,9 i snitt. Studerer ved UIT. Liker studiet godt. Fagene er interessante og jeg likte praksis veldig godt. Skulle ønske det var mer enn 1 praksisperiode for jeg synes 1 periode er litt lite. Fagene vi har er juss, sosiologi, sosialantropologi, psykologi, barnevernfaglige fag (saksbehandling, ettervern, fosterhjem etc.), etikk, vitenskapelig metode, pedagogikk, sosialpedagogikk, miljøarbeid, teater, adferdsvansker, rus, selvmord, vold, velferdsarbeid, traumer, politikk og forelesninger om konflikt, makt, yrkesveiledning etc. De fleste fagene går inn i hverandre og gir det store bildet. Jeg angrer ikke på valget og jeg har allerede fått meg jobb som står klar når jeg er ferdig i juni Anonymous poster hash: 10ffe...56d Det høres spennende ut!!! Jeg har desverre aldri Vært veldig skoleflink mtp snittet mitt.men jeg prøver nå, frem til sommeren å stige i karakterer. Vil så gjerne komme inn!!!! Anonymous poster hash: f751e...87e
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2014 #7 Skrevet 28. januar 2014 Med mindre du har lyst til å slite deg ut for luselønn så velger du noe annet. Hva ligger lønnen på da? Jeg er på det punktet at jeg er åpen for mange utdannelser, så lenge man ikke sitter stille dagen lang, det er lett å få jobb og lønnen er god nok til å leve av. Hjelp da vel. Hehe Men som sagt. Jeg holder på å øke snittet men ikke ssøren om jeg klarer å få et snitt på 4.9 eller 5..... :( Anonymous poster hash: f751e...87e
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2014 #8 Skrevet 28. januar 2014 Jeg er barnevernspedagog, og ville nok ikke valgt det igjen. Jobber på institusjon, og tjener 550 000 i året (turnus). Ønsker å vidreutdanne meg, men vet ikke helt i hva enda. Jobbet en kort periode som saksbehandler, men det var veldig stressende og tungt. Saker med overgrep og vold mot barn når jeg selv hadde små barn var tøft. Trives som miljøterapeut, men turnusen er ikke optimalt i forhold til familieliv. Skulle jeg valgt igjen ville jeg blitt lærer. Anonymous poster hash: 5114d...120
MammantilNurket Skrevet 28. januar 2014 #9 Skrevet 28. januar 2014 Jeg har vært så heldig å få lov til å jobbe sammen med flere dyktige barnevernspedagoger De jeg kjenner er utrolig dyktige og kunnskapsrike fagpersoner. Dessverre (for dem) havner mange som utdanner seg til bv.ped. som ped.ledere på dispensasjon i barnehage og ikke i barnevernet Jeg betviler ikke at studiet er spennende og lærerikt, men med hensyn til jobbmuligheter tror jeg at jeg ville revurdet det.
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2014 #10 Skrevet 28. januar 2014 Jeg er barnevernspedagog, og ville nok ikke valgt det igjen. Jobber på institusjon, og tjener 550 000 i året (turnus). Ønsker å vidreutdanne meg, men vet ikke helt i hva enda. Jobbet en kort periode som saksbehandler, men det var veldig stressende og tungt. Saker med overgrep og vold mot barn når jeg selv hadde små barn var tøft. Trives som miljøterapeut, men turnusen er ikke optimalt i forhold til familieliv. Skulle jeg valgt igjen ville jeg blitt lærer. Anonymous poster hash: 5114d...120 Godt å lese om de negative også. Jeg frykter nok det med fæle overgrep osv siden jeg har selv små barn. Hvordan jeg kommer til å takle den delen av jobben. Det må jeg innrømme. Planen fra tidligere var politi, men det går desverre ikke opp ...med tanke på små barn og krevende arbeidstider og at jeg er myyye alene. Trist men slik er det.. jeg har ei heller ikke god tid til å finne ut skoler da jeg må søke nå snart ingen hjelp å få av noen til å komme med forslag heller... Anonymous poster hash: f751e...87e
overlord Skrevet 28. januar 2014 #11 Skrevet 28. januar 2014 Med mindre du har lyst til å slite deg ut for luselønn så velger du noe annet. Hva ligger lønnen på da? Jeg er på det punktet at jeg er åpen for mange utdannelser, så lenge man ikke sitter stille dagen lang, det er lett å få jobb og lønnen er god nok til å leve av. Hjelp da vel. Hehe Men som sagt. Jeg holder på å øke snittet men ikke ssøren om jeg klarer å få et snitt på 4.9 eller 5..... :( Anonymous poster hash: f751e...87e En vanlig kurator i kommunal barneverntjeneste har vel rundt 430 000 i året med full ansiennitet. Begynnerlønna er vel rundt 405 000? Dette er grove cirka tall altså. Dersom du tenker i retning 3-årig profesjonsutdanning mener jeg at sosionom er en utdanning som er mer anvendelig. En sosionom kan få de samme jobbene som er barnevernspedagog, men ikke så lett andre veien. Lærer er et trygt og godt yrke med langt bedre lønnsbetingelser, men spørs hva KS greier å stelle i stand nå da..
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2014 #12 Skrevet 28. januar 2014 Jeg leste LITT om snitt på nett .men ble ikke helt smart... Heltid utdanning : 42.6 (primær?) For 2013 : 49.6 (ordinær) Anonymous poster hash: f751e...87e . Primær er de med førstegangsvitnemål. Du er ordinær siden du har forbedret karakterer. Du kan trekke opp poengene dine med alderspoeng, realfag har vel noen poeng, førstegangstjeneste, andre studiepoenggivende studier og noe fra folkehøyskole. Sikkert andre ting og, men det var det jeg kom på i farta. Anonymous poster hash: 26fe6...0db
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2014 #13 Skrevet 28. januar 2014 Med mindre du har lyst til å slite deg ut for luselønn så velger du noe annet.Hva ligger lønnen på da? Jeg er på det punktet at jeg er åpen for mange utdannelser, så lenge man ikke sitter stille dagen lang, det er lett å få jobb og lønnen er god nok til å leve av. Hjelp da vel. Hehe Men som sagt. Jeg holder på å øke snittet men ikke ssøren om jeg klarer å få et snitt på 4.9 eller 5..... :( Anonymous poster hash: f751e...87e En vanlig kurator i kommunal barneverntjeneste har vel rundt 430 000 i året med full ansiennitet. Begynnerlønna er vel rundt 405 000? Dette er grove cirka tall altså. Dersom du tenker i retning 3-årig profesjonsutdanning mener jeg at sosionom er en utdanning som er mer anvendelig. En sosionom kan få de samme jobbene som er barnevernspedagog, men ikke så lett andre veien. Lærer er et trygt og godt yrke med langt bedre lønnsbetingelser, men spørs hva KS greier å stelle i stand nå da.. Takk for svar. Ser ikke helt for meg å bli lærer. Aldri gjort. men.. ja jeg er i en vanskelig fase nå. Ååh så irriterende Anonymous poster hash: f751e...87e
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2014 #14 Skrevet 28. januar 2014 Jobbet på ungdomsinstitusjon og trivdes godt, men kunne tenke meg 8-16 jobb pga familien. Derfor har jeg endt opp i barnehage med å ta et års tillegsutdanning på deltid mens jeg jobbet på disp i barnehage. Om du ikke vil jobbe på barnevernkontor så er det for det meste jobber med turnus.. har jeg intrykk av i hvertfall(mye jobb, og ville ikke klart å legge fra meg jobben hjemme så ikke noe for meg) Anonymous poster hash: 88164...228
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2014 #16 Skrevet 28. januar 2014 Jeg leste LITT om snitt på nett .men ble ikke helt smart... Heltid utdanning : 42.6 (primær?) For 2013 : 49.6 (ordinær) Anonymous poster hash: f751e...87e . Primær er de med førstegangsvitnemål. Du er ordinær siden du har forbedret karakterer. Du kan trekke opp poengene dine med alderspoeng, realfag har vel noen poeng, førstegangstjeneste, andre studiepoenggivende studier og noe fra folkehøyskole. Sikkert andre ting og, men det var det jeg kom på i farta. Anonymous poster hash: 26fe6...0db Takk for god forklaring Hmm. . Jeg har aldri hatt helt troa på meg når det kommer til skolegang men pokker heller ,noe må jeg klare!!! Biter tenna sammen og Gjør alt jeg makter for å få snittet opp. Anonymous poster hash: f751e...87e
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2014 #17 Skrevet 28. januar 2014 Lønnen varierer fra kommune til kommune. Jeg har ca 400 000, med 8 års ansiennitet. Jobber utenfor Oslo. Noen bydeler i Oslo ligger opp mot 40 000 over min lønn. Jeg er sosionom, så kan ikke si så mye om utdannelsen. Men jobben er spennende, utfordrende, slitsom, uforutsigbar og krevende. Likevel trives jeg veldig godt. Jeg lærer noe nytt hver dag, og føler jeg får brukt hodet på jobb! Du må kunne legge fra deg jobben når du drar hjem. Ikke ta alle tragediene innover deg. Det er en læringssak. Selv har jeg formidlet omsorgsovertakelse til to familier på én uke. Ikke det morsomste man gjør, men det må gjøres. Lykke til! Anonymous poster hash: 655fe...04d
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2014 #18 Skrevet 28. januar 2014 Hva med bachelor i ped eller spes.ped da? Anonymous poster hash: 26fe6...0db
fredkris Skrevet 28. januar 2014 #19 Skrevet 28. januar 2014 jeg er saksbehandler i Oslo og tjenener i overkant av 500 000,-
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2014 #20 Skrevet 28. januar 2014 Hva med bachelor i ped eller spes.ped da? Anonymous poster hash: 26fe6...0db Har ikke utforsket dette yrket. Kan du fortelle litt..? Anonymous poster hash: f751e...87e
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2014 #21 Skrevet 28. januar 2014 Hva med bachelor i ped eller spes.ped da? Anonymous poster hash: 26fe6...0db Har ikke utforsket dette yrket. Kan du fortelle litt..? Anonymous poster hash: f751e...87e
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2014 #22 Skrevet 28. januar 2014 Hva med bachelor i ped eller spes.ped da? Anonymous poster hash: 26fe6...0db Har ikke utforsket dette yrket. Kan du fortelle litt..? Anonymous poster hash: f751e...87e Svaret mitt ble skrevet noget feil Hva går det ut på, å ta bachelor i sped ped. Feks Anonymous poster hash: f751e...87e
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2014 #23 Skrevet 28. januar 2014 Hva med bachelor i ped eller spes.ped da? Anonymous poster hash: 26fe6...0db Har ikke utforsket dette yrket. Kan du fortelle litt..? Anonymous poster hash: f751e...87e Svaret mitt ble skrevet noget feil Hva går det ut på, å ta bachelor i sped ped. Feks Anonymous poster hash: f751e...87e
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2014 #24 Skrevet 28. januar 2014 Ferdig utdannet pedagog fra uio. Uten jobb foreløpig. Hadde ikke valgt dette igjen. Anonymous poster hash: 6de39...6b0
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2015 #25 Skrevet 18. mars 2015 Flere som mener at lærer er lurere enn barnevernspedagogikk? Anonymous poster hash: 6ca13...e4f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå