Nullstress;) Skrevet 28. januar 2014 #1 Skrevet 28. januar 2014 En mann er ute å går seg en tur i skogen da han oppdager at han har gått seg bort. han roter seg lenger og lenger inn blant trærne, og etter ca 2 timer oppdager han et enormt hus. mannen går bort til huset og banker på. ingen åpner. mannen går inn. det er mørkt der inne. ingen møbler. Han ser plutselig at det er en person som har hengt seg. mannen kikker seg rundt. det er ingen møbler i huset. det er litt vått på gulvet, men ingen stoler, bord eller lignende under personen som har hengt seg. det er tre meter under taket. hvordan har denne personen klart å hengt seg?
Nullstress;) Skrevet 28. januar 2014 Forfatter #3 Skrevet 28. januar 2014 hæ? med en gang???? haha, og jeg som trodde jeg hadde funnet er skikkelig hard nøtt
Ivahona Skrevet 28. januar 2014 #4 Skrevet 28. januar 2014 Hørt den mange ganger før. Første gangen jeg hørte den, skjønte jeg ikke bæra.
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2014 #5 Skrevet 28. januar 2014 haha fler som har lest snømannen her. Men fikk klump i maven siden bestevenninna mi hengte seg .... Anonymous poster hash: b7656...2e8
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2014 #6 Skrevet 28. januar 2014 Jeg skjønte den ikke Anonymous poster hash: 6f414...826
Nodisc Skrevet 28. januar 2014 #7 Skrevet 28. januar 2014 Haha, den har eg hørt før men aldri fått svaret.. takk!
Gemini77 Skrevet 28. januar 2014 #8 Skrevet 28. januar 2014 Tenkte isklump med en eneste gang. Ganske opplagt..
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2014 #9 Skrevet 28. januar 2014 Kom med en ny en! Dette var gøy. Anonymous poster hash: bc817...9e6
LilleMy- Skrevet 5. februar 2014 #10 Skrevet 5. februar 2014 Da kommer jeg med en ny gåte :-) en ganske lik ble skrevet i en annen tråd her for en stund siden Du har 9 kuler hvor en er litt tyngre enn de andre. Du har også en vekt, slik en med to skåler, som du kan bruke to ganger. Svaret i den forrige var at du kunne la vekten "stå på" og legge en og en kule oppi, det kan du ikke her. Så, hvodran løse dette? :-)
Ziiona Skrevet 5. februar 2014 #11 Skrevet 5. februar 2014 Da kommer jeg med en ny gåte :-) en ganske lik ble skrevet i en annen tråd her for en stund siden Du har 9 kuler hvor en er litt tyngre enn de andre. Du har også en vekt, slik en med to skåler, som du kan bruke to ganger. Svaret i den forrige var at du kunne la vekten "stå på" og legge en og en kule oppi, det kan du ikke her. Så, hvodran løse dette? :-) Hva skal man finne ut av om de kulene? Føler det mangler noe tekst
Himmel og hav Skrevet 5. februar 2014 #12 Skrevet 5. februar 2014 For å finne hvilken som er den tyngste, så ville jeg ha delt opp kulene i tre grupper med tre kuler i hver. Så legger jeg to av gruppene på vekta. Da finner jeg ut hvilken av gruppene den tyngste kula er i, enten den da er med på vekta eller ikke. Så tar jeg den gruppa som den tyngste er i og veier to av kulene. Om vekta balanserer, så er den tyngste den jeg ikke veier, om vekta tipper en vei, så har jeg også funnet den.
LilleMy- Skrevet 5. februar 2014 #13 Skrevet 5. februar 2014 Ja, oppgaven var jo å finne den ene, nevnte, som var tyngre enn resten. Kunne nok vært litt tydeligere:-) himmel og hav løste den jo altfor raskt;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå