Gå til innhold

Spiser dere produkter med Muk kjøtt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Personlig styrer jeg unna! Har sett hvordan det lages. Fysj og æsj:(

Anonymous poster hash: fc187...658

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I og med at jeg bruker mye kylligkjøttdeig og kyllingpølser, så er vel svaret ja...

Anonymous poster hash: 62eb7...9c4

Skrevet

Nei - unngår det.

Eneste unntaket er hvis jeg er ekstremt desperat sulten og ikke har mulighet til å få mat innen rimelig tid og ingen andre bedre alternativer - da hender det jeg spiser en pølse i lompe. Men et par-tre ganger i året går bra.

Prøver å spise så rent som mulig.

Anonymous poster hash: 1c6ec...386
Skrevet

nei.

er kresen på kjøtt generelt.

spiser stort sett bare kyllingfilet, laksefilet og karbonadedeig.

Anonymous poster hash: 596ce...562

Skrevet

Det gjør jeg uten å muk(k)e ;)

Gjest 5 andre
Skrevet

Nja, prøver å unngå det, men det hender. 

Skrevet

I og med at jeg bruker mye kylligkjøttdeig og kyllingpølser, så er vel svaret ja...

Det skal ikke være muk i kyllingkjøttdeig, og det er heller ikke muk i alle kyllingpølser, solvinge bla:-)

Når det er sagt så er vel ikke muk noe verre enn annet kjøtt.

Skrevet

Det skal ikke være muk i kyllingkjøttdeig, og det er heller ikke muk i alle kyllingpølser, solvinge bla:-)

Når det er sagt så er vel ikke muk noe verre enn annet kjøtt.

Mulig. Men uansett.: jeg stoler på at det kjøtt som selges i butikken er spiselig.. Hvis det ikke er påvist enkelte bakterier, men de har for det meste hatt kontroll på det.

Skrevet

Ja, selvfølgelig gjør jeg det. Hvorfor i alle dager skulle jeg ikke det?

Anonymous poster hash: ffe63...f76

Skrevet (endret)

Dauer ikke om jeg får det i meg, men ser jeg at noe inneholder MUK velger jeg å ikke kjøpe produktet.

Kyllingkjøttdeig og andre kyllingprodukter (nuggets, pølser etc.) spiser jeg heller aldri. Etter å ha funnet beinsplinter i slike produkter flere enn én gang sier jeg glatt nei takk. Synes forøvrig kylling produseres på en ganske ekkel måte, så spiser generelt lite av dette, selv om det er snakk om rent kjøtt.

Endret av Fero
Skrevet

Nei.

Kjøper generelt lite kjøtt forsåvidt, og helt kuttet kyllingfileter etc. Mer og mer fisk (minst mulig oppdrett) og endel veggismiddager.

Spiser mest viltkjøtt.

Skrevet

Jepp, ingen problemer med det.

Anonymous poster hash: 8bba3...605
Skrevet

Av og til, men brukar ikkje så mykje pølser ol.  Har unngått å sjå på program om MUK, for tenkjer at det eg ikkje veit har eg ikkje vondt av.  Det er jo ikkje skadeleg på nokon måte, berre uappetitteleg når ein har sett det. Og det er jo eigentleg bra at ein får utnytta heile/det meste av dyret.

Skrevet

Jeg spiser det heldigvis aldri. Som vegetarianer synes jeg likevel at det er positivt at det produseres og selges MUK-varer, når en først skal spise dyr. 

Anonymous poster hash: 9de80...4cb
Skrevet

Stort sett aldri, men det er primært fordi jeg spiser lite halv/helfabrikata, farseprodukter osv, rett og slett fordi jeg er glad i å lage fresh mat fra bunnen av. MEN jeg absolutt ikke motstander av det. Jeg mener det er god ressursutnyttelse å bruke det man kan når man har slaktet et dyr. Jeg spiser ikke innmat heller, men jeg syns det er topp at noen gjør det.

Skrevet

Jeg vet ikke om jeg gjør det fordi jeg vet ikke hvilke produkter som inneholder MUK...

Men jeg har aldri forstått problemet. Høres ut som maksimal utnyttelse av kjøttet på dyret spør du meg...

Skrevet

Ja forsåvidt. Har ingenting imot muk.

Men spiser kun økologisk kylling, så da blir det nok ikke noe muk på meg.

Anonymous poster hash: 5527a...1cf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...