LeTwinsA Skrevet 28. januar 2014 #1 Skrevet 28. januar 2014 Kyllingfilet Karbonadedeig Fisk Kassler Noen som kan gi meg middagstips ?
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 28. januar 2014 #2 Skrevet 28. januar 2014 Chicken tikka Kjøttboller og pasta Fiskegrateng Stekt kassler med chamoingjongsaus
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2014 #3 Skrevet 28. januar 2014 Kyllingfilet Karbonadedeig Fisk Kassler Noen som kan gi meg middagstips ? Hva er kassler? Anonymous poster hash: d8387...b67
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2014 #4 Skrevet 28. januar 2014 Hjort, hjort og atter hjort Kveite og torsk i store kvanta Blåbær, bringebær og jordbær Anonymous poster hash: 6ab70...78d
LeTwinsA Skrevet 28. januar 2014 Forfatter #5 Skrevet 28. januar 2014 Kyllingfilet Karbonadedeig Fisk Kassler Noen som kan gi meg middagstips ? Hva er kassler? Anonymous poster hash: d8387...b67 Noe man får kjøpt i Sverige. Tror tilsvarende er røkt svinekam. men mulig jeg tar feil ..
☆☆☆ Skrevet 28. januar 2014 #6 Skrevet 28. januar 2014 Hjort, hjort og atter hjort Kveite og torsk i store kvanta Blåbær, bringebær og jordbær Anonymous poster hash: 6ab70...78d Deler vi frysar?
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2014 #7 Skrevet 28. januar 2014 mye rart, men faktisk ingen mat... Anonymous poster hash: ccde0...7e7
LeTwinsA Skrevet 28. januar 2014 Forfatter #8 Skrevet 28. januar 2014 Hjort, hjort og atter hjort Kveite og torsk i store kvanta Blåbær, bringebær og jordbær Anonymous poster hash: 6ab70...78d mmm hjortestek med masse grønnsaker og fløtesaus! Psari plaki Smoothie
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2014 #9 Skrevet 28. januar 2014 Smoothie-blanding Grønnsaksblandinger Et par saftis Hamburgere Anonymous poster hash: 8dd58...6e4
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2014 #10 Skrevet 28. januar 2014 Hva er kassler? Mousaka av karbonadedeigen. Eller hamburgere. Greske kjøttboller i tomatsaus. Karri"gryte" med karbonadedeigen: stek karbonadedeigen med løk og hvitløk, tilsett godt med karri, litt søt chilisaus (eller bittelitt sukker bare for å runde smaken) og ha over fløte. Server med ris og evt litt ananas ved siden av, samt brokkoli og evt en salat. Fiskesuppe, wok med fisk, ovnsbakt fisk, kokt fisk. Anonymous poster hash: 1619c...7e5
LeTwinsA Skrevet 28. januar 2014 Forfatter #11 Skrevet 28. januar 2014 Hva er kassler? Mousaka av karbonadedeigen. Eller hamburgere. Greske kjøttboller i tomatsaus. Karri"gryte" med karbonadedeigen: stek karbonadedeigen med løk og hvitløk, tilsett godt med karri, litt søt chilisaus (eller bittelitt sukker bare for å runde smaken) og ha over fløte. Server med ris og evt litt ananas ved siden av, samt brokkoli og evt en salat. Fiskesuppe, wok med fisk, ovnsbakt fisk, kokt fisk. Anonymous poster hash: 1619c...7e5 Mange gode tips her :)
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2014 #12 Skrevet 28. januar 2014 Torskefilet, hjemmelaget fiskegrateng, laks, elgsteik, kjøttkaker, fiskekaker, frosne grønnsaker, brød, spekemat (fra koldtbord til barnedåp), koteletter, isbiter, is og muffins. Og jeg som følte det var lite i den for tiden;)! Anonymous poster hash: b348b...c7b
Linda1986 Skrevet 28. januar 2014 #13 Skrevet 28. januar 2014 Fisk *torsk og laks samt fiskefigurer fra jippi* Kylling naturell *lår,bryst og kluber* Frosne bær til smoothie laging. *skogsbær,jordbær* Hjemmebakt *eplekake, sjokoladekake, mulig det er noen rundstykker igjen* Nakkekoteletter Svinestek Ytrefilet av svin Noe bruning til brunsaus Litt grønnsakskraft Noen baconstykker Og sikkert noe mer jeg ikke husker på
LeTwinsA Skrevet 28. januar 2014 Forfatter #14 Skrevet 28. januar 2014 Hva er kassler? Mousaka av karbonadedeigen. Eller hamburgere. Greske kjøttboller i tomatsaus. Karri"gryte" med karbonadedeigen: stek karbonadedeigen med løk og hvitløk, tilsett godt med karri, litt søt chilisaus (eller bittelitt sukker bare for å runde smaken) og ha over fløte. Server med ris og evt litt ananas ved siden av, samt brokkoli og evt en salat. Fiskesuppe, wok med fisk, ovnsbakt fisk, kokt fisk. Anonymous poster hash: 1619c...7e5 Har du oppskrifter på disse rettene?
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2014 #15 Skrevet 28. januar 2014 Alt mulig jeg ikke har kontroll over. Is er det ihvertfall :-D Anonymous poster hash: eefd9...054
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2014 #16 Skrevet 28. januar 2014 Pitabrød Hatting rundstykker Frosne bær Noe eplepai hurtig-greier Amerikansk blanding Eneste jeg husker.. Anonymous poster hash: 62473...e4c
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2014 #17 Skrevet 28. januar 2014 Kilovis med elg i alle fasonger grønsaker elg brød beverlår karbonadedeig ørret sa jeg elg? MM Anonymous poster hash: 8f9a5...d2f
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2014 #18 Skrevet 28. januar 2014 Hva er kassler? Mousaka av karbonadedeigen. Eller hamburgere. Greske kjøttboller i tomatsaus. Karri"gryte" med karbonadedeigen: stek karbonadedeigen med løk og hvitløk, tilsett godt med karri, litt søt chilisaus (eller bittelitt sukker bare for å runde smaken) og ha over fløte. Server med ris og evt litt ananas ved siden av, samt brokkoli og evt en salat. Fiskesuppe, wok med fisk, ovnsbakt fisk, kokt fisk. Anonymous poster hash: 1619c...7e5 Har du oppskrifter på disse rettene? Mousaka bruker jeg lage med aubergine fra bunnen, men nå ligger min greske oppskriftbok nedpakket. En venninne brukte nettet og fant en veldig god oppskrift der. Likedan for de greske kjøttbollene. Til begge rettene er det aller best om du lager tomatsaus som får koke leeeeenge. Du kan lage store porsjoner som du kan fryse ned i passe porsjoner. Da har du også en god saus til pizza hvis du koker den inn litt mer. Med fløte i tomatsausen og evt litt mer vann så får du en god tomatsuppe. Har ingen spesifikk oppskrift, men sånn ca slik: hakkede tomater fra boks, helst økologisk (de har ofte blitt mer modne før de tas og ofte mer smak i, synes jeg). Glasser først løk og hvitløk i en stor kasserolle. Tilsett så tomatene, tilsett timian og evt oregano, evt litt basilikum, salt og pepper, bittelitt sukker for å runde smaken (det kan du også gjøre mot slutten), 1-2-3 laurbærblad avhengig av hvor mye du lager i slengen. Masse god olivenolje. Kok opp og la den deretter stå og putre leeeeeenge under lokk. Jo lengre, jo bedre Fiskesuppe bruker jeg å gå inn på godfisk.no og finne noe som frister - ellers går det på innfallsmetoden Nå kan jeg ikke bruke melkeprodukter lenger, men har funnet ut at aioli eller majones er suverent for å få en fløteaktig konsistens og farge på en fiskesuppe. Jo bedre majones eller aioli jo bedre. Wok og ovnsbakt fisk blir som regel med de grønnsakene jeg måtte ha i øyeblikket. I ovn veksler jeg mellom å bare legge masse grønnsaker i en ildfast form, olje og div. krydder (etter-humør-metoden) og så legge fisken oppå etter en liten stund. Fastfood-varianten av dette er frosne grønnsaker fra frysedisken, en hel løk hakket, olivenolje og krydder og så legge noen laksestykker oppå. Da tar middagforberedelsene ca fem minutter Ellers kan jeg finne på å legge fisk i aluminiumsfolie med smør, sitron, estragon, asparges, squasch, paprika.... igjen, hva jeg måtte ha i hus. Anonymous poster hash: 1619c...7e5
Elsker livet Skrevet 28. januar 2014 #19 Skrevet 28. januar 2014 Is masse lavkarbo pitabrød og lefser grovbrød grønnsaksposer (mange i forskjellige varianter) noen oppskårne grovbrød svigermors boller flere poser kyllingfileter ett par indrefileter av både storfe og svin kyllingkjøttdeiger karbonadedeiger big one flere ekser med koketorsk små baguetter frosne bær (kjøpebær) laksefileter en halv eplekake baconterninger en hjemmelaget fiskegrateng i aluminiumsfolie (som jeg burde kaste nå)
Gråsonen Skrevet 28. januar 2014 #20 Skrevet 28. januar 2014 Litt lammekjøtt 4 store kyllinglår Mammas gryteretter Brød Det er hva jeg kom på at jeg har der, sikkert mer.
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2014 #21 Skrevet 28. januar 2014 elgsteik skinkesteik oppskåret brød sjokoladekake kanelsnurrer lefser frosne bær og syltetøy frosne grønnsaksposer torskefileer bacon julepølse medisterkake karbonader ostesnitzler kjøttboller is ja, har litt av hvert ser jeg nå. Det er dette jeg kom på - har sikkert mer. Anonymous poster hash: 5bc9b...15d
kattergal Skrevet 28. januar 2014 #22 Skrevet 28. januar 2014 Brød Karbonadedeig Indrefilet Koteletter Hjemmelagde fiskekaker for et helt år, minst Fiskegrateng Lyr Røkt Torsk Ørret 1 kokt hummer Div grønnsaksblandinger Bringebær og blåbær
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2014 #23 Skrevet 28. januar 2014 Heimelaga fiskekaker Røykefisk Sosakjøtt Komlekjøtt Kirsebæris Lettsalta torsk Torsk Brød Skillingsboller Pizzasnurrer Heimelaga tomatsaus Lapskausblanding Kjøttkaker i brun saus Blåbær Bringebær Banan Tyttebær Erter Bacon Chorizopølse Krabbe Anonymous poster hash: 0769e...ad8
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2014 #24 Skrevet 28. januar 2014 Masse selvplukkede bær Is i forskjellige varianter Juleskinke Middagspølse Grillpølser Kjøttboller Kjøttdeig Strimlet svinekjøtt Koteletter Bacon Kyllingfileter Laksesuppe Ørretfileter Torskefileter Laksefileter Fish&Crisp Brokkoli Spinat Hvitløksbaguetter Hamburgerbrød Herregud, jeg har jo mat i mange måneder frem......jeg bor alene...... Glad i tilbud tydeligvis. Begynte prosjekt spise ut av fryseren i går Anonymous poster hash: d8387...b67
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2014 #25 Skrevet 28. januar 2014 mye rart, men faktisk ingen mat... Anonymous poster hash: ccde0...7e7 Hva har du i fryseren? Anonymous poster hash: d8387...b67
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå