Gå til innhold

Når si det til arbeidsplassen?


lykkeli23

Anbefalte innlegg

Jeg har vært skikkelig sårbar på jobb, grenet 3-4 ganger allerede foran sjef og andre. Men jeg er jo ikke mer enn 6 uker på vei. Har ikke lyst å si det før jeg vet om alt er greit og i hvertfall ikke før første svangerskapskontroll. Men jeg tror jeg blir mer forstått hvis jeg sier det. Hva syns dere? og hva velger dere å gjør?

 

Klem fra sårbar gravid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har mye sykdom på jobb for tiden, og sjefen presser meg veldig. Kjenner at jeg ikke har verken energi eller motivasjon, så jeg har på en måte litt lyst til å informere henne om ståa så hun kan ta litt mer hensyn, men på den annen side VET jeg at hun da kommer til å sladre, for det gjør hun alltid når noen er gravide ... Og jeg vil jo fortelle det selv, når JEG synes det passer! Så jeg kommer til å holde kjeft i hvert fall til uke 12.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men kan du ikke bare si til henne at hun ikke skal si noe? 
Ja, det er et dilemma det der. Jeg føler meg så dum når jeg er så sliten og svak. 

 

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, dét tror jeg nok samtlige før meg har gitt beskjed om også, men hun plumper ut med det likevel. Så nei, hun er overhodet ikke til å stole på, dessverre. Har tenkt at hvis jeg begynner å føle meg dårlig eller noe kan jeg heller si fra til en av legene jeg jobber sammen med, så er det i hvert fall en kompetent person som vet at jeg er gravid, men de har ingen mulighet for å påvirke arbeidsmengde, overtid osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det jeg egentlig skulle si var jo at hvis du har en leder som du kan stole på, så kan det jo være greit å si fra, hvis du er veldig sliten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men bryter hun ikke taushetsplikten da? 
Ja, tror bare jeg må si det etter at jeg har vært på svangerskapskontroll. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har tenkt å si det etter jeg har vært på ultralyd i uke 12. Vil vite at alt er bra først, formen har heldigvis vært grei nok til at jeg ikke har måtte fortelle noe før :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sa det i uke 8, har vært veldig dårlig form å syns det var greit at de vet hvorfor.... 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fortalte det i uke 7 :) Og jeg fikk mye forståelse og tilrettelegging. Så det var en deilig følelse :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra! Ryggen min begynner å bli litt kranglete nå, så jeg kan «heldigvis» bruke det som unnskyldning fremover. Sjefen har nok en gang bekreftet sin evne til å holde tett ved å plumpe ut med at en kollega har fått ny stilling før det på noen måte var offisielt ... Så ikke noe mer fristende å fortelle at jeg er gravid nå, nei!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sa det allerede da jeg var 5 uker på vei. Ser faktisk ingen god grunn til ikke å fortelle det med en gang. Er en del trøtt og kvalm i begynnelsen nå, så det er veldig greit at folk rundt meg vet hvorfor. Samtidig, om svangerskapet skulle ende galt, så blir jeg selvsagt lei meg, og da synes jeg også det er greit at min sjef og nærmeste kolleger vet hvorfor.

Har aldri forstått meg på denne dustete 12- ukers regelen. Den innebærer jo bare at vi kvinner må nødt til å bære en ekstra last i en periode, samt holde følelsene for oss selv dersom alt skulle gå galt. Jeg var tidlig ute med å si fra med mine to førstefødte også og har bare nytt godt av det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sa det også tidlig, i uke 8. Klarte ikke ta en jobbehelg pga kvalmen.... Helt på sin plass å fortelle det da, dumt å måtte gå å plages med kvalme, smile på jobb og late som....

Kommer jo sterkere tilbake om noen uker!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...