Gå til innhold

Pasientreiser og info om tilstand? Tråkka han over streken?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye skal egentlig Pasientreiser trenge å vite?

Jeg har fått time på et større sykehus for ultralyd da søsken har hatt en medfødt livstruende tilstand. Jeg er i uke 16 og ikke synlig gravid. Jeg spurte han på Pasientreiser om han kunne registrere "fangbarn" i samme farta - min sønn på 9 mnd- på flyreisen. Han skal naturligvis sitte på fanget og det medfører ingen ekstra kostnader for det offentlige. Så ville han absolutt vite om det er plass på fanget mitt?? Æh, ja, sa jeg, og ble først småirritert over om mine ekstra kilo var synlig gjennom telefonen, før jeg skjønte at han trodde jeg var høygravid.

Ikke det at det gjør så mye altså, men trenger man å oppgi befruktningsdato til Pasientreiser..?

Anonymous poster hash: e1ae2...3bf

Anonymous poster hash: 20e61...538

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor mye skal egentlig Pasientreiser trenge å vite?

Jeg har fått time på et større sykehus for ultralyd da søsken har hatt en medfødt livstruende tilstand. Jeg er i uke 16 og ikke synlig gravid. Jeg spurte han på Pasientreiser om han kunne registrere "fangbarn" i samme farta - min sønn på 9 mnd- på flyreisen. Han skal naturligvis sitte på fanget og det medfører ingen ekstra kostnader for det offentlige. Så ville han absolutt vite om det er plass på fanget mitt?? Æh, ja, sa jeg, og ble først småirritert over om mine ekstra kilo var synlig gjennom telefonen, før jeg skjønte at han trodde jeg var høygravid.

Ikke det at det gjør så mye altså, men trenger man å oppgi befruktningsdato til Pasientreiser..?

Anonymous poster hash: e1ae2...3bf

Det har han nok ikke med. Er mer betenkt over at du tar med barnet ditt på en pasientreise. Det hadde ikke vi godtatt hvis det hadde vært snakk om å avdekke evt alvorlige ting på ett foster.

Anonymous poster hash: 7cbbc...303

Skrevet

Hvordan skal jeg da få tatt ultralyden? Har ikke mulighet å reise fra barnet mitt. Ingen far og ingen besteforeldre som kan stille opp.

Hi

Skrevet

Jeg synes det var et betimelig spørsmål. Er du langtkommet i svangerskapet, vil det bli problematisk for sikkerheten i flyet at du har et barn på fanget.

Skrevet

Han spør da ikke om begruktningsdato, han spør om du har tenkt gjennom om det fremdeles er plass på fanget ditt. Helt greit og nødvendig spørsmål..

Skrevet

Jeg synes det var et betimelig spørsmål. Er du langtkommet i svangerskapet, vil det bli problematisk for sikkerheten i flyet at du har et barn på fanget.

Enig i dette. Pasientreiser har spesifikke sikkerhetsrutiner å forholde seg til når de skal ordne med transport og det der er absolutt innenfor å avklare mener jeg.

Anonymous poster hash: d88b8...d70

Skrevet

Ingen far og to unger på kort tid? Godt jobbet mor :)

Anonymous poster hash: 91094...ea4
Skrevet

Det er flyselskapet som skal avgjøre det, Hvitt Hus. Hvis du snakker om flysikkerhet i denne forbindelsen, hva med de som sitter i rullestol og må bæres inn i flyet..?

Skrevet

Ingen far og to unger på kort tid? Godt jobbet mor :)Anonymous poster hash: 91094...ea4

Ca 1,5 år mellom forholdene. Vedkommer ikke saken.

Skrevet

Det er flyselskapet som skal avgjøre det, Hvitt Hus. Hvis du snakker om flysikkerhet i denne forbindelsen, hva med de som sitter i rullestol og må bæres inn i flyet..?

Ja, da må også dette avklares med pasientreiser på forhånd. Det er da innlysende. Hadde kanskje vært litt dumt om HI hadde blitt stoppet på flyplassen fordi flyselskapet nektet å ta henne med fordi hun ikke hadde plass til barnet sitt eller? Spesielt med tanke på at hun skal rekke en undersøkelse i en annen by.

Ser fremdeles ikke problemet med at de spør om dette.

Anonymous poster hash: d88b8...d70

Skrevet

Det var da et legitimt og uskyldig spørsmål.

Skrevet (endret)

Anonymous poster hash: 20e61...538 [/acron

Jeg er ikke inne i reglene for handicappede og flyreiser, men jeg synes det er opplagt at en langtkommet gravid ikke bør ha et barn på fanget under flyreiser. I verste fall kan både barnet, mor og fosteret skades og det ønsker hverken pasientreiser eller flyselskapet.

Endret av HvittHus
Skrevet

Skjønte ikke helt problemet med at han spurte om det. Alt man skal ta seg nær av, altså...

Anonymous poster hash: e72e0...a3a

Skrevet

Kjære deg, pust ut :) Det var et helt greit spørsmål og stille! Ikke sikkert mannen var klar over hvor langt du var på vei, og han mente det nok bare godt. 
Lykke til og god tur.

Anonymous poster hash: b8e98...eb7
Skrevet

Selvsagt skal de vite hvor langt på vei du er. Har med tilrettelegging.

Vil du ha hemmelighold får du betale hele gildet selv.

Anonymous poster hash: cdb08...ddb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...