Gå til innhold

Er det helt feil av meg å si dette til 3-åringen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han skravler, skravler, skravler og skravler. Det er stort sett bare koselig det altså, men når det har pågått en stund, hvor han til og med gjentar seg selv 100 ganger fordi han ikke kommer på noe annet å si, så spør jeg han om vi alle kan ta en liten pause fra snakkingen. Er vi på biltur hender det jeg får skikkelig vondt i hodet av at det aldri er 1 min stillhet. Sier ikke til han at bare han må dempe seg, men at vi alle sammen kan ta en pause fra snakkingen. Er det helt feil av meg å si det?

Anonymous poster hash: cf589...a32
Videoannonse
Annonse
Skrevet

nei, det syntes jeg ikke. har selv en skravlekopp her hjemme og blir det for mye sier jeg at vi kan ta en pause fra pratingen. eller at jeg må konsentrere meg om å kjøre bil, så jeg kan ikke prate så mye akkurat nå. man kan også si det som det er, at nå har mamma litt vondt i hodet, så det hadde vært fint om vi kunne være litt stille. leke stilleleken ;)

Skrevet

Nei, barn må lære seg å ta hensyn og etterhvert forstå at foreldre faktisk har grenser for hvor mye "støy" de kan tåle.

Anonymous poster hash: 96dad...896

Skrevet

hihi vi leker stilleleken vi :)

Herregud hvor de kan prate :) 

Skrevet

Takk for svar :) Hehe ja, det er helt ekstremt. Koselig også da, til tross for skallebank. 

Anonymous poster hash: cf589...a32
Skrevet

Stilleleken er fin, kanskje du kanskje sette på barnehørespill, eventyr eller lignende dere kan høre på?

Anonymous poster hash: 64603...d57

Skrevet

Jeg pleide å si til min lille "radio" at vi kunne leke stille-leken, eller at nå var det nok prating for en liten stund fordi mamma fikk gnagsår i ørene av all masingen :)

Pleide å prøve å aktivisere han litt med å f.eks få han til å telle antall røde biler vi så, eller løpe å finne ti forskjellige blader, lete etter fine steiner/insekter eller lignende, for å få litt fred og ro, hihi. Nå er han 14, og nå er ikke mamma verdens kuleste å prate med lengre :fnise:

Anonymous poster hash: df2ee...223
Skrevet

Jeg ber om spørsmålspause.

I bilen setter jeg på musikk, da synger han og jeg synger med.

Anonymous poster hash: d45c8...74e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...