Gå til innhold

Barna heter det samme som mine...

Anbefalte innlegg

Skrevet

En familie i nabo skolkretsen har tre barn, som oss. Gutt, jente, jente, også som oss. Barna er født 1-2 år etter våre, og heter akkurat det samme... Ungene har såpass spesielle navn, også med tanke på skrivemåte, at jeg ikke kan se at det er helt tilfeldig. Jeg aner i grunn ikke hvem de er, så sånn sett spiller det ingen rolle. Synes det bare er litt pussig. 

Anonymous poster hash: 5ddb7...39d
Videoannonse
Annonse
Skrevet

De er sikkert hermegåser.

Anonymous poster hash: 34ecc...91e

Skrevet

Vi har noen felles bekjente, så kan være de har hørt navnet nevnt (eller sett det i avisa etter fødsel), og likt det. Tror nok ikke det er bevisst herming, men pussig allikevel :)

Flere som kjenner til søskenpar som heter det samme, og som bor nok så nærme hverandre? 

HI

Skrevet

Dessverre så har du ikke eierett på navn. Get over it..

Anonymous poster hash: ba279...d44
Skrevet

Det finner du aldri ut av. Ikke noe å gjøre med det uansett. Og gjør det egentlig noe? :) Sønnen min fikk oldefaren sitt navn. Et navn som er uvanlig og som jeg aldri har møtt noen andre som heter. En gutt i samme barnehage heter plutselig det samme. Han er tre måneder yngre enn min sønn. De påstår at de ikke visste at min sønn het det samme og at de bare kom på navnet fordi det er fint. Det kan absolutt være sant, selv om det virket rart helt umiddelbart. Besteforeldrene mine har veldig uvanlige navn begge to. Likevel befant de seg en dag på en campingplass ved siden av et ektepar som het nøyaktig det samme. Begge par var mildt sagt overrasket. :)

Skrevet

Dessverre så har du ikke eierett på navn. Get over it..

Anonymous poster hash: ba279...d44

Jeg sier at det ikke spiller noen rolle, men at det er pussig. Har ikke akkurat dvelt ved det. Hørte bare navnene på deres barn nevnt i dag, og husket på det som noe komisk. Ingen såre følelser what so ever! Jeg er bare en av dem som synes livets mange tilfeldigheter er pussig, komisk, merkelig og underholdende. 

Skrevet

Ja, enig med deg at det er pussig :) Jeg hadde blitt nysgjerrig jeg også.

Skrevet

Vi har en pussighet her også. Det er to veier rett ved hverandre med nesten samme navn, som Storliåsen og Storlihaugen. På samme husnummer i disse veiene bor det to familier med samme etternavn. De er ikke i slekt og kjente ikke hverandre da de flyttet inn. Begge familier har mor og to døtre og de tre samme fornavnene er brukt i begge familier, men ikke i samme rekkefølge.

Anonymous poster hash: d2880...f62

Skrevet

De må i så fall være "hermegjess" - en gås, flere gjess :D
Skrevet

Det er en familie et annet sted i landet hvor mor og jeg heter det samme og er like gamle, og begge barna heter det samme også. Far har samme forbokstav som faren i den andre familien. Har en felles bekjent. Barna har nokså sjeldne navn, men er jo bare moro hele tilfeldigheten. Tviler på at de kopierte med vilje:)

Anonymous poster hash: 77b6e...0b0

Skrevet

Vi har en pussighet her også. Det er to veier rett ved hverandre med nesten samme navn, som Storliåsen og Storlihaugen. På samme husnummer i disse veiene bor det to familier med samme etternavn. De er ikke i slekt og kjente ikke hverandre da de flyttet inn. Begge familier har mor og to døtre og de tre samme fornavnene er brukt i begge familier, men ikke i samme rekkefølge.

Anonymous poster hash: d2880...f62

De får sikkert ikke feil post rett som det er.

Anonymous poster hash: 07b92...b4c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...