Gå til innhold

Håper virkelig ingen andre har opplevd dette men..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hormonspiral og hatt den i snart 5 år. Jeg har derav ikke mensen og er ellers ikke plaget med noe i forhold til det. For over et år siden begynte underlivet mitt å murre, etterfulgt av 1 uke med store hevelser og smerter. Ingenting fungerer for å dempe smerten eller symtomene, og etter ca 9 dager  trekker det seg tilbake og det blir høvelig normalt. Siden den gang får jeg betennelse 1 gang i mnd, på nesten samme dag.

jeg har vært hos leger, spesialister, gynekologer, sykehuset, private leger. Ingen vet hva det er. Det gjør vondt hver gang og stopper meg i fra å ha et normalt liv mtp jobb og sport. Noen som har hørt om noe slik før? Det hovner opp fra skjedeinngangen, indre leppene og utover. Alt 3 dobles i str omtrendt. Er det noen som har tips eller råd for hva jeg kan gjøre?

Anonymous poster hash: d0ddc...010
Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg rekner med at du har tatt ut hormonspiralen???

Anonymous poster hash: 5f48b...d18
Skrevet

Har den fortsatt da ingen av legene og spesialistene mente den hadde invirkning, da jeg hadde den i 4 år før jeg fikk dette. Tenker du at det er den?

Skrevet

Høres veldig ubehagelig ut, men jeg har aldri hørt liknende.

Jeg var tidligere plaget med ekstreme soppinfeksjoner rett før mens da jeg brukte p-ring. Så kraftig at det hovnet veldig opp og var veldig smertefullt.

Har også hatt hormonspiral, men det var ikke slike problemer knyttet til den.

Hvis jeg var deg, ville jeg kvittet meg med den spiralen fort som f...! Kan hende kroppen din prøver å fortelle deg noe.

Utover dette, kan jeg dessverre ikke hjelpe deg.

Anonymous poster hash: b747d...cf6

Skrevet

jeg rekner med at du har tatt ut hormonspiralen???Anonymous poster hash: 5f48b...d18

Har den fortsatt da ingen av legene og spesialistene mente den hadde invirkning, da jeg hadde den i 4 år før jeg fikk dette. Tenker du at det er den? Anonymous poster hash: d0ddc...010

Men i alle dager? Har de ikke tatt ut spiralen når de alikevel ikke kommer videre med annen diagnostikk? Det err vel nettopp det at du har hatt den i fire år som gjør at den begynner å gi symptomer. Har de sjekket om spiralen er inngrodd?

Anonymous poster hash: 88c53...98b

Skrevet

Altså det første man burde gjøre når man opplever uregelmessigheter med en del av kroppen, er jo å fjerne den ene tingen som er satt inn der og som er et fremmedlegme.

Aldri hørt om dette før og har ikke opplevd det selv, men syns da du burde prøve å få fjernet spiralen. I beste fall så blir du kvitt plagene:) Kan ikke se for meg at det skulle forverre situasjonen hvertfall!

Anonymous poster hash: 9e4a8...564

Skrevet

ehhh da hadde jeg mye giddi å hatt den spiralen. få den ut...

Skrevet

Skal ikke en hormonspiral byttes ut etter 5 år?

Skrevet

Enten bytt til ny spial, sjekket for sopp, klamydia andre sykdommer. Har vært slik selv. Antibiotika kur og sex stopp funket for meg.

Anonymous poster hash: 625ae...e03

Skrevet

Takk for alle svar! Har selv foreslått gang på gang å ta den ut, men alle insisterer på at det ikke er den og jeg kan ha den i til den er både 6 og 7 år gammel. Setter pris på forslag å bli kvitt den, slik at jeg vet at det ikke er bare jeg som tenker slik. 

Skrevet

Enten bytt til ny spial, sjekket for sopp, klamydia andre sykdommer. Har vært slik selv. Antibiotika kur og sex stopp funket for meg.

Hvor lenge gikk du på kur og sex-stopp før du ikke fikk tilbakefall? Skal teste på nytt for alt du foreslår også. Er så rart at etter 1 år fortsetter det bare..

Skrevet

Har snakket med spesialist og han sier at alle kjønnssykdom testene var negativ, og at det ikke kan være spiralen siden den har vært i så lenge. Den skal stå i minst 5 år. Kjenner jeg bare vil skrike! Men må vel bare få fjernet den spiralen siden det er det eneste som virker logisk nå.

Skrevet

Har den fortsatt da ingen av legene og spesialistene mente den hadde invirkning, da jeg hadde den i 4 år før jeg fikk dette. Tenker du at det er den?

Som de andre har svart,så tenker jeg absolutt at det kan være den! Leger og spesialister har tatt feil før,og om du vil ta den ut så ta den rett ut,iallefall når de ikke finner ut hva som er galt med deg.k

Kanskje er det en feil med spiralen? Kanskje er det bivirkninger av denne FORDI den har vært inne i allerede 4 år?

Hvem vet?Det eneste jeg vet er at jeg hadde tatt den rett ut..!

Skrevet

Har snakket med spesialist og han sier at alle kjønnssykdom testene var negativ, og at det ikke kan være spiralen siden den har vært i så lenge. Den skal stå i minst 5 år. Kjenner jeg bare vil skrike! Men må vel bare få fjernet den spiralen siden det er det eneste som virker logisk nå.

Den skal stå maks i 5 år, ikke minst i 5 år!

Anonymous poster hash: 187a3...e1b

Skrevet

Det høres nesten ut som en fast syklus.

Jeg synes det er kjemperart at legene ikke har vurdert å fjerne spiralen for å se om at ting ordner seg når du får tilbake en normal menssyklus.

Mitt forslag er å bestille deg en time for å få tatt den ut og at du ikke begynner på noen annen hormonprevensjon før du ser hva som skjer.

Husk bare å bruke kondom, så jeg ikke får skylda for noe ;)

Anonymous poster hash: a48e7...d44

Skrevet

Som en annen sa så høres det helt ulogisk ut at leger og spesialister velger å ikke fjerne det som er et fremmedlegeme i aktuelt område, når de ikke greier å diagnostisere noen annen grunn til plagene dine.

Jeg mener legene her ikke har gjort jobben sin.

Fjerner du spiralen og blir bra så håper jeg inderlig at du tar saken videre!!

Anonymous poster hash: 84996...40d
Skrevet

Hvor lenge gikk du på kur og sex-stopp før du ikke fikk tilbakefall? Skal teste på nytt for alt du foreslår også. Er så rart at etter 1 år fortsetter det bare..

Det fikk tilbakefall etter sex med daverende. sex stoppen startet da jg gjorde det slutt. Aldri hatt det etterpå.. om jg er naiv eller hva. Så har jeg tenkt det var antibiotikaen (1 ukes kur)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...