Gå til innhold

Trenger mathjelp til kresne barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå vet jeg sannelig ikke hva jeg skal gjøre... Barna spiser så ensformig, får ikke i de mat som er "blandet". De spiser heller ikke grønnsaker.

Pga sykdom kan jeg heller ikke dra "spis, eller vent til neste måltid"-kortet, har fått beskjed fra lege om å gi de den maten de liker.

Har lyst å lage for eksempel matmuffins, men vet sannelig ikke hva jeg skal putte oppi der som ikke er "klumper". Går det an å mose grønnsaker, i stedet for å dele de i biter?

Hva kan jeg evt bruke som ikke smaker "for mye"?

Og hvordan kan jeg lage sunne/grove vafler uten klumper/biter?

Wææh, ønsker meg barn som spiser!!

Anonymous poster hash: 40d30...ca6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Grønnsaker kan fint moses i stedet for å være i biter.

Eneste formen for grønnsaker jeg får i min sønn er tomatsaus med masse grønnsaker(gulrot, paprika, løk, sellerirot). Moser den helt glatt med stavmikser og bruker til pasta, lasagne, pizza mm. Ikke alltid han vil ha saus på pastaen, men i lasagne og pizza spiser han den uten problem.

Bruk havremel i vafler og pannekaker, det virker ikke klumpete. Bare havremel funker ikke så godt, men sammen med litt hvetemel går det fint.

Skrevet

Har du prøvd å lage grønnsakspureer? Min kresne gutt spiste plutselig masse når han fikk det i pureform, både erter, søtpotet og gulrot går ned på høykant. Han spiste også blomkål når han fikk den som blomkålris :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...