Gå til innhold

Barnehagen eller hjemme?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min lille gutt på 2,5 år, hadde litt lett feber 38 i går. Målte han i natt også, og da hadde han 37,8. Nå når jeg måler så har han ikke feber. 37,2. Han virker å være i grei form sånn ellers. Men ble bare litt usikker på om vi må ha oss en hjemmedag, eller om jeg skal sende han i barnehagen.

Hva ville dere gjort?

Anonymous poster hash: d9a96...736

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Feberen kan svinge opp igjen. Jeg holder barnet mitt hjemme dersom det hadde feber dagen før.

Skrevet

Jeg bruker å ta en feberfri dag hjemme slik at de blir helt frisk. Ellers er det mulig det er påan igjen om noen dager.

Skrevet

Det skal ofte ikke så mye til for barn å få forhøyet temperatur. Har allmenntilstanden vært helt normalt de siste dagene, og i dag, hadde jeg latt barnet gå i barnehagen.

Skrevet

Hjemme. Feber stiger ofte utover dagen.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Hadde alltid mine hjemme en dag ekstra etter de hadde feber når de gikk i Barnehagen. Mye høyere tempo der enn på skolen, og lettere for de å gi beskjed ved ubehag

Skrevet

Han fikk bare litt feber rett før han la seg i går. Hadde ellers ingen tegn på at det var noe i veien med han i hele går. Og allmenntilstanden hans både i går og i dag er akkurat som vanlig. Målte nå igjen og han hadde 37. Hi

Gjest Julia1984
Skrevet

Morgentemperatur er alltid lavest.

Vær hjemme i dag

Skrevet

Om allmenntilstanden er bra, så kommer det an på om han kjennes varm ut tenker jeg. Sønnen min hadde 38,3 i går og 37,5 da vi stod opp i dag, men han kjentes en god del varmere ut enn han pleier. Så jeg tenkte det er forhøyet temperatur for ham likevel selv om det ikke går under feber, og at han sannsynligvis bikker 38 igjen i løpet av dagen. Så da ble vi hjemme.

Nå har han normal temperatur igjen da. :P Men man vet jo aldri hvilken vei det går på forhånd.

Anonymous poster hash: ad95a...ea7
Skrevet

Allmenntilstanden er alltid veldig bra så i samarbeid med barnehagen er han i barnehagen med feber (noe som legen har sakt er greit, siden han alltid har feber uten sykdom).

Anonymous poster hash: 2a70c...e2e
Skrevet

Vi ble hjemme o dag. Vi dro på butikken og kjøpte inn juice, polarbrød og kjeks. Så nå sitter vi under pleddet med fyr i ovnen og ser på Biler. Tenker at vi heller tar oss en hjemmedag, i stedet for å måtte være hjemme hele resten av uka :-)

Takk for svar alle sammen. Ha en flott dag!! :-) hi

Skrevet

Det nok beste kosen ja. Ser for meg et fornøyd barn :)

Ifølge helsedirektoratet skal bhg barn være hjemme 1 døgn etter feber. Og mine slår ut på feber på kvelden, mens fine på dagtid. :)

Skrevet

Kvifor målte du temperatur i går? Min tanke er at ein måler fordi barnet ikkje er i form, og at det da har godt av ein heimedag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...