Anonym bruker Skrevet 27. januar 2014 #1 Skrevet 27. januar 2014 Og hvordan komme inn på realkompetanse? Evt på studiekompetanse, hva er snittet for å komme inn? Hvordan opplevde du dette studiet? Fått jobb etterpå? Ok lønn? Fortell dine erfaringer :-) Jeg er 38 år nå da... Anonymous poster hash: e9c64...e4d
Vicky Pollard Skrevet 27. januar 2014 #2 Skrevet 27. januar 2014 Snittet kommer vel an på hvilken skole/ uni. Du vil gå på....
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2014 #3 Skrevet 27. januar 2014 Spennende studie og mulig å få seg jobb etterpå Anonymous poster hash: aa7ff...fc2
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2014 #4 Skrevet 27. januar 2014 Hardt og spennende. Mye egeninnsats men absolutt verdt det. For deg som er "gammel" blir nok det å få jobb lettere enn for meg som er ung. Et år siden jeg var ferdig. Studerer videre og jobber ved siden av (ikke som sosionom) fordi jeg ikke har fått jobb. Men når jeg først har fått erfaring finnes et hav av muligheter!! Anonymous poster hash: 171a3...b2c
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2014 #5 Skrevet 27. januar 2014 Aner ikke hva snittet på de forskjellige høyskolene ligger på... Antar at det er vanskeligere i Oslo-området slik det var da jeg studerte. Studiet er greit. Ganske greit å komme gjennom. En del obligatorisk, men ikke det tyngste fagstoffet. Svært gode jobbmuligheter, men ganske mye turnusjobber. Jeg jobber i barneverntjenesten, tjener 420 000.. Fornøyd med utdannelsen Anonymous poster hash: 7d8c9...638
ærlig talt Skrevet 27. januar 2014 #6 Skrevet 27. januar 2014 Snittet for å komme inn varierer fra skole til skole, og fra år til år. Jeg begynte på sosionom-utdannelsen i 2001, og da var snittet 3,8 på Lillehammer. Pensum er utrolig spennende! Sånn sett gjorde det meg ingenting å lese rundt 3 timer om dagen Min årslønn er nå på ca 460 000.
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2014 #7 Skrevet 27. januar 2014 Hei. Synes ikke studiet var spesielt hardt. Mye interessant stoff. Likte veldig godt de lange praksisperiodene. Stoffet var lett å komme gjennom, selv om antallet pensumsider var ganske mye. Jeg fikk fast jobb et halvt år etter jeg var ferdig. Har jobbet både i barnevern, nav (trygdekontor) og nå som rådgiver i en privat bedrift. Spennende fagfelt som åpner dører til mange ulike arbeidsplasser. Anonymous poster hash: a21f0...de4 Anonymous poster hash: a21f0...de4
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2014 #8 Skrevet 27. januar 2014 Samboer kom inn på realkompetanse, søkte i en stor by, men kom i en liten høyskoleby. Tror ikke det er lett å komme inn på realkompetanse i større byer. Og hvordan komme inn på realkompetanse? Evt på studiekompetanse, hva er snittet for å komme inn? Hvordan opplevde du dette studiet? Fått jobb etterpå? Ok lønn? Fortell dine erfaringer :-) Jeg er 38 år nå da... Anonymous poster hash: e9c64...e4d Anonymous poster hash: 492fd...5cb
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2014 #9 Skrevet 27. januar 2014 Enkelt studie, spennende pensum og forholdsvis enkelt å få seg jobb. Snittet og innholdet i studiet varierer. Anonymous poster hash: 5408d...bd6
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2014 #10 Skrevet 27. januar 2014 Enkelt studie, spennende pensum og forholdsvis enkelt å få seg jobb. Snittet og innholdet i studiet varierer. Anonymous poster hash: 5408d...bd6
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2014 #11 Skrevet 27. januar 2014 Oj dette er positivt :-) Jeg er ikke god på matte, er det mye av det? Hvordan er det med fravær, er det frivillig med forelesninger? Liker godt å ha valgmuligheter mht fravær da jeg har skolebarn. Tenkte på Høgskolen i Akershus, dvs Lillestrøm. Og 3,8 i snitt var da overkommelig. Mulig at jeg må ta litt fag for å få studiekompetanse, men håper å komme inn på realkompetanse. HI Anonymous poster hash: e9c64...e4d
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2014 #13 Skrevet 27. januar 2014 Oj dette er positivt :-) Jeg er ikke god på matte, er det mye av det? Hvordan er det med fravær, er det frivillig med forelesninger? Liker godt å ha valgmuligheter mht fravær da jeg har skolebarn. Tenkte på Høgskolen i Akershus, dvs Lillestrøm. Og 3,8 i snitt var da overkommelig. Mulig at jeg må ta litt fag for å få studiekompetanse, men håper å komme inn på realkompetanse. HI Anonymous poster hash: e9c64...e4d Ikke noe matte! Det er en del obligatorisk (nærværspliktig), og en del frivillig.. Sikkert litt variabelt fra studiested til studiested, men der jeg gikk var det en god del småkurs der en måtte delta på alt for å få godkjent kurset.. Dvs, man har en viss prosent en kan være fraværende, men når de enkelte kursene er så små, så kan du f.eks ikke være borte mer enn enkelttimer hvis du vil få kurset godkjent.. Anonymous poster hash: 7d8c9...638
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå