Anonym bruker Skrevet 27. januar 2014 #1 Skrevet 27. januar 2014 De oppskriftene jeg finner på nett blir så utrolig tunge, så jeg lurer på om noen her inne har en god oppskrift å dele med meg? Anonymous poster hash: 3ce0c...82f
valkyrien Skrevet 27. januar 2014 #2 Skrevet 27. januar 2014 http://valkyriensmatverden.blogspot.no/2012/11/lunsjmuffins-med-ost-og-skinke.html Jeg er veldig fornøyd med disse
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2014 #3 Skrevet 28. januar 2014 DIsse lager jeg mye, til og med toåringen i hus foretrekker disse fremfor brødskive.. Du må ha: 12 muffinsformer/brett med 12 fordypninger 7ss solsikkeolje 1 løk, finhakket 1 kyllingfilet, ca 175g skåret i små biter 300g hvetemel/sammalt grov 1ss bakepulver 1 klype salt 1 klype pepper 2 middels store egg 2 1/2 dl melk evt kjernemelk 75g fryste maiskorn Fremgangsmåte: Sett ovnen på 200 grader Stek løken med 1 ss olje i en panne, la den bli gyllen. Tilsett kylling og stek til de er mør (ca 5 min), hell blandingen på en asjett og la den bli avkjølt. Ta mel, bakepulver, salt og pepper i en stor bolle. Visp eggene lett sammen i egen bolle for så å tilsette melken og resten av oljen, rør godt sammen. Lag en grop i det tørre for så å helle det våte oppi, rør til en glatt røre, for så å tilsette kylling med løk og de frossene maisene, rør de lett inn, ikke for mye da deigen kan bli tung (husk at når man bruker bakepulver så begynner den å virke med en gang man blander inn det våte, derfor skal man ikke røre for mye og bruke for lang tid før røren går inn i ovnen) Fordel muffinsene i formene og stek de i 20 min til de er gyllene. Ha gjerne litt paprikakrydder på toppen før du serverer, det gir litt ekstra med smak Disse kan du fint fryse ned etter at de er helt avkjølt på rist, og så ta ut en og en feks, veldig fine å ha som lunsj feks, bare husk å ta ut antallet du vil ha og sett de i kjøleskapet kvelden i forveien, da er de fine og ferske dagen etterpå. Anonymous poster hash: e5ff8...ae0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå